ЧОВЕК НА ГЛАВНИЯ АРХИТЕКТ НА СОФИЯ, СКАНДАЛЕН С РЕМОНТА НА „ГРАФА“, СТАВА ЗАМ-МИНИСТЪР НА МИНИСТЪР „ЕКОНТ“
ИСТИНАТА ЗА ГЛАВНИЯ АРХИТЕКТ НА СОФИЯ И РЕМОНТА НА ГРАФА
Вчера сайта OFFNews съобщи, че именно собственикът на „Трансгео“ Илия Илиев ще бъде заместник министър по транспорта, заместник на министъра „Еконт“ Николай Събев.
Още през октомври 2019 година в публикацията си АФЕРА посочи каква е истината за злополучния ремонт на „Графа“, извършван и от фирмата на Илия Илиев, близък до главния архитект на София и съответно кметицата от ГЕРБ Фандъкова. Ремонтът беше скандален с продължилата трагикомедия ремонт на релсите, извършван от фирмата на Илия Илиев.
Сега след като се бе облажил от ГЕРБ чрез главния архитект на София, Илия Илиев е вече от … ПП.
Преди две години АФЕРА написа, „че след приключване на тръжната процедура по избор на изпълнител на посочения ремонт на „Графа“, група специалисти информират всички занимаващи се с обществени поръчки, че някой е коригирал първоначалния проект и е заложил други параметри на гумена подложка.
Желанието на всички занимаващи се с трамвайни релсови пътища е да се изпълни първоначалния проект. Тъй като заложените в последната поръчка параметри са довели до отстраняването на участник/просто участникът е недогледал документацията/, пожелал да изпълни обекта с първоначлно заложената подложка, се търси вариант да се се смени същата без това да е в противоречие с ЗОП.
Главния архитект Здравков предлага да се направи промяната съгласно чл.154 от ЗУТ. Възложено е на експлоатационното дружество Столичен електротранспорт да даде становище относно горния проблем. На база на становището на директора и зам.директора на Столичен Електротранспорт, със заповед на Фандъкова се събира ОЕСУТ в разширен състав. Съветът се запознава какво се иска да бъде променено и се дава думата на проектанта по релсовия път Румен Борисов. Той отказва да прави кавито и да било промени и напуска съвета.
В този момент Здравков, изненадващо представя на всички проектанта Илия Илиев, който се оказва подготвен и представя проектна документация с някои козметични промени по отводняването и подмяна на подложката /върната е първоначално заложената подложка/. Възложено е вече на новия проектант да предложи работен проект и да поеме проектирането на релсовия път. Вследствие на това релсите се надигат и чупят част от плочките на Графа.
Илия Илиоев е собственик и управител на фирма „Трансгео“, занимаваща се главно с проекти в ЖП строителството и с „0“ /нула/ опит в строителството на трамвайни релсови пътища. Здравко Здравков прави своите първи крачки като архитект именно в фирма „Трансгео“, като там работи първите години от пребиваването си в София.
Със своите действия Здравков остава в сянка, а друг човек е обвинен за нарушаване на ЗОП и т.н. Освен това налага своя бивш работодател в сфера на проектиране, в която до този момент се подвизават само трима проектанти. Този жест на Здравков към Илиев е вид благодарност с двойна посока.
Илия Илиев се опитва да влезе в нишата на проективане на трамвайни релсови пътища от 2018г. Тогава е обявена поръчка за ремонт на бул. Шипченски проход от Колелото на автобусите в кв.Гео Милев до ул.Асен Йорданов. Обявената поръчка ограничава участието на фирма Трансгео с нейния опит и завършени обекти само в ЖП строителството. Поради този факт Илиев подава жалба и поръчката е прекратена. След „нечия“ благословия, поръчката е корегирана „както трябва“ и фирма Трансгео печели инженерното проектиране, а изпълнител е фирма Щрабаг. Също така в релсаджийските среди се говори, че прекратената поръчка за бул.Цар Борис III, вече е с проект, който „не е добър“ за главния архитект на София. Същият обмислял варианти, как да възложи цялостен нов проект за този обект на бившия си работодател.
За това Илиев, може или не да проектира трамвайни релсови пътища, стана ясно месец юли т.г. на ул.Граф Игнатиев, където се надигнаха плочките точно върху релсовия път. В проекта на Илиев, а и в този на Борисов не е е заложена температурна напречна фуга на бетонната плоча на релсовия път. Няма температурна фуга и на гранитното покритие. Тогава зам. кметът Барбалов прави математически модели на нещо, което на всички е ясно, че е предизвикано от слаби проектанти.
Преди 6 -7 месеца е имало драма с бул. Константин Величков, изопачена от Спаси София. Тогава се събират комисия от специалисти по релсов път, професори и проектанти в Софинвест. Водят се дебати, изказват се мнения, но накрая се избира „Верният“ проектант Илия Илиев и фирма Трансгео, който да прави обследване и да даде решение за излизане от ситуацията. Даденото решение е от преди това известно, но проектантът отнася една торба пари. Ако се попита Здравков, сигурно няма да знае и за този случай.“.
Та такива ми ти работи с „промяната продължава“ или по-точно „подмяната продължава“.
Afera.bg