ЦИНИЗЪМ! С 14 МИЛИОНА ГЕРБ НАГУШВА ПРОПРАВИТЕЛСТВЕНИТЕ МЕДИИ ПРЕДИЗБОРНО.
Рекордните 13 млн. 964 хил. лв. ще бъдат разпределени между избрани електронни медии тази година за популяризиране на седем от оперативните програми (ОП) на ЕС. Това става ясно от писмения отговор на министъра по европейските въпроси Томислав Дончев до депутата от „Синята коалиция“ Ваньо Шарков. Сумата ще набъбне, тъй като в справката не са включени парите за реклама на най-щедрата програма – за развитие на селските райони, подопечна на земеделското министерство, пише в. Сега.
Това е най-крупната сума, раздадена в рамките на една година от 2009 г., показва сравнението на данните. През 2012 г. за този род дейност са похарчени 8.5 млн. лв. Т.нар. комуникационен план за информация и публичност е задължителен за всяка европейска програма и представлява 0.6% от общата й стойност. От 2009 г. до ноември 2012 г. медиите са получили 25 млн. 730 хил. лв. по 9 оперативни програми на ЕС, сочи справката от ведомството на Томислав Дончев. Най-много пари тази година ще бъдат разпределени по ОП „Техническа помощ“ и „Околна среда“ – съответно 3.4 млн. лв. и 3 млн. лв. Програмата за развитие на човешките ресурси към социалното министерство ще даде на медиите 2.3 млн. лв. За 2013 г. разходите за информационни кампании по ОП „Конкурентоспособност“ са в размер на 1.9 млн. лв. С милион и 400 хил. лв. за тази година разполага и ведомството на Лиляна Павлова по програма „Регионално развитие“. Още милион лева ще бъдат дадени на медиите по програма „Административен капацитет“, става ясно от справката на министерството по европейските въпроси. Най-подробен разчет за предвидените харчове по ОП „Развитие на човешките ресурси“ за т. г. е предоставил социалният министър Тотю Младенов. Тази година ведомството ще разпредели близо 2 млн. лв. за популяризирането на програмата. От справката е видно, че лъвският пай ще отиде към Нова тв и Би Ти Ви, които ще получат съответно 449 и 448 хил. лв. 172 000 лв.ще бъдат дадени на Дарик радио, а ТВ7 и ТВ „Европа“ ще бъдат захранени съответно със 115 000 и 142 000 лв.
В отделна справка, поискана от Ваньо Шарков, от ведомството на Мирослав Найденов обясняват, че дейностите и средствата по програмата за развитие на селските райони тепърва ще бъдат разписани. Раздадените от 2009 г. досега средства за популяризиране на програмата за развитие на селските райони възлизат на 11 млн. лв. От ведомството обаче упорито отказват да съобщят имената на избраните медии. Почти навсякъде обаче фаворитите са едни и същи – БНТ, Би Ти Ви, Нова тв, ТВ7, ТВ „Европа“, Дарик радио, БНР и „Фокус“. На практика парите се разпределят по личното усмотрение на всеки министър без конкурс., пише още в. Сега.
Afera.bg