« Върни се назад Публикувано на 25.03.2022 / 12:59

УКРАИНСКАТА ПРОПАГАНДА И КОЙ ПЛАЩА ЗА ВСИЧКО ТОВА

По време на Втората световна война за всеки гражданин на СССР фронтът и войната са се олицетворявали от един глас – този на официалния говорител на Радио Москва Ю.Б. Левитан „гласът на епохата“, онзи който на обяд на 22 юни 1941 казва „Внимание. Говорит Москва. Передаем важное правительственное сообщение…“ започва Великата отечествена война и до края й Левитан е „гласът“ на истината за фронта.

В услуга на информационния поток с новини от фронта се включват най-известните съветски писатели, поети, художници. Сред тях на първо място е перото на Иля Еренбург, комуто принадлежи и въвеждането в оборот на името „Фриц“ като нарицателно за германец.

Месец след началото на война в Украйна вече е ясно, че Кремъл не е намерил нито своя нов Левитан, нито новия Илия Еренбург! Към момента Русия е загубила едната фаза на войната – медийната. Пропагандата й е демодирана, тежка и не може да влияе върху читатели и зрители. Вероятно в Москва са си направили изводите, но пренастройването е сложно, макар някой да твърди, че Кремъл е насочил ресурсите си на Изток – към Азия и въобще не обръща внимание на сатанизирането си, протичащо в западния евро-американски медиен сегмент.

Междувременно именно там правилото „кажи, че сестра му е ку..ва, пък той да докаже, че няма сестра“ се прилага достатъчно умело.

За да стане ясно за каква медийна кампания иде реч и че тя е готвена от години като инструмент на бъдещите военни конфликти, ще преразкажа накратко появила се тези дни аналитична статия на американски разследващи журналисти – давам линк към оригинала.

Образ на войната, който вече месец се излъчва от всички западни медии, е дълбоко обмислена, системно организирана конструкция, с която се занимават много сериозни хора.

Трябва да започнете с факта, че шегите за методическите указания, изобщо не са шеги. Те наистина съществуват – най-добрите западни PR агенции подготвят „пищови“, където пише кои думи трябва да се използват и кога, събират се видео компилации за излъчвания и се дават препоръки за източници. Във вчерашното предаване, например на един от инфоканалите, който излъчва интервютата с А. Арестович, той без никаква конкретика лансираше новини – за липсващите крематориуми, за изгаряни от своите си руски войници и пр. С лека насмешка на опитен театрал и военен бившият син на съветски военен и сам разузнавач до неотдавна, набелязваше новите пропагандни линии.  Изрично е забранено използването на „непроверени медии“, тоест такива, които не са получили одобрение на Запад.

Основният функционер в тази система на украинската пропаганда е някой си Ярослав Турбил, родом от Киев, свързан с американското разузнаване, главен редактор на сайта Ukraine.UA. Самият този ресурс работи под патронажа на украинското външно министерство.  Украинските пропагандисти са си поставили задачата да лансират и развиват определени теми (АЕЦ „Запорожка“, зона забранена за полети над Украйна и т.н. .). Използват се мрежите на западни фирми PR услуги, включително PR мрежата на Обединеното кралство и американските лобистки групи SKDKnickerbocker, Yorktown Solutions и Your Global Strategy. Получили заданието те го оформят и  предават „правилното“ послание на западната публика. Техни партньори са руските: Новая газета, Медуза, Дожд, Медиазона и рускоезични услуги на западни медии, например BBC.

Има специфика на предаване на информацията – за обработка на младежката аудитория – мемове, за експерти – сериозна политологична аналитика.

Общо повече от 150 организации и ключови личности са ангажирани със задачата за излъчване на украинската визия за конфликта на цялата планета.

Кой плаща за всичко това? Въпросът е сложен, но поне част от информационната работа се финансира от правителствени субсидии от Великобритания, САЩ и Чехия, а също, а това вече е напълно извън границите, от структурите на Джордж Сорос.

Този октопод е пуснал пипалата си, метафорично казано, във всеки телевизор, практически във всеки интернет сайт на големите западни медии, има го във всеки вестник. Неговата задача е да се увери, че публиката има проста, но разбираема картина на света. Фактът, че той не отговаря на реалността, изобщо не притеснява създателите на този механизъм.

ПП. По време на емисиите на предаващия от NY видео канал RTV1 долу на екрана тече надпис „По време на война двете страни предават своя информация. Никога не й се доверявайте безрезервно!“

https://www.mintpressnews.com/ukraine-propaganda-war-international-pr-firms-dc-lobbyists-cia-cutouts/280012/?fbclid=IwAR1Zsgr8CTSetzVVQFfmh6fAuaV72jEjvU8Ok7Q3odTxxVi0Uel2vrDwdIU

===

Бележка на АФЕРА: „Независимите проверители“, пуснати от Украйна да вилнеят във Фейсбук, поголовно и брутално блокират и цензурират всеки, който не играе в холивудския им водевил на лъжи и манипулации. Охотно тия „независими проверители“ са толерирани от отговарящите от България за ФБ за да премахват всеки различен глас и коментар от промиващата мозъци глобалитска пропаганда made in USA.

 

«