ТEЗИ, КОИТО ПОСТОЯННО СЕ БОЯТ ОТ БОЛЕСТИ, СЪС СИГУРНОСТ СЕ РАЗБОЛЯВАТ
Тялото е деликатен и пластичен материал, който охотно се поддава на оформяне от мислите.
…
Tялото е слуга на ума. То се подчинява на неговите команди, независимо дали са зададени умишлено или машинално.
…
Под влиянието на нездрави мисли тялото бързо се разболява и изпада в разруха; под действието на радостни и красиви мисли се подмладява и разкрасява.
…
Болестта и здравето на човека се коренят в мисълта. Болните мисли се изразяват в болнаво тяло.
…
Всеизвестно е, че мислите на страх могат да убиват безпощадно като куршум и постепенно погубват хиляди хора със същата неизбежност, макар и не толкова бързо.
Тези, които постоянно се боят от болести, със сигурност се разболяват.
…
Безпокойството бързо отслабва цялото тяло и го оставя незащитено от зарази; нечистите мисли, дори ако не им се поддадете физически, скоро ще навредят на нервната система.
…
Силните, чисти и щастливи мисли изграждат тяло, изпълнено с енергия.
…
То е деликатен и пластичен материал, който охотно се поддава на оформяне от мислите, и те, добри или лоши, оставят своя отпечатък върху него.
…
Човек страда от нечиста и отровена кръв, ако таи нечисти мисли. От чистото сърце идва чист живот и здраво тяло.
…
Мисълта е изворът на всяко действие, живот и проявление.
Изчистете извора и това ще се отрази на всичко останало.
…
Промяната в начина на хранене няма да помогне на човек, който не иска да промени мислите си.
Онзи, който ги е укрепил и прочистил, няма защо да се бои от вредни микроби.
…
Ако искате да усъвършенствате тялото си, пазете ума си.
…
Ако искате да подмладите тялото си, направете ума си красив.
…
Мислите на злоба, разочарование и униние лишават тялото от здравето и красотата му.
…
Киселата физиономия не идва случайно – тя е продукт на съответните мисли.
…
Грозните бръчки са издълбани от завист, страдание и гордост.
Познавам една жена на деветдесет и шест, чието лице е грейнало и невинно като на момиче.
Познавам мъже доста под средната възраст, чийто лица са разкривени, с нехармонични черти.
Първото е резултат от ведро настроение; второто е продукт на страдание и неудовлетворение.
…
Както не можете да имате приятно и уютно жилище, ако не допуснете свободно въздуха и слънцето в стаите, така силното тяло и чистото, щастливо лице могат да бъдат резултат единствено от свободното допускане в ума ви на радостни, добри и ведри мисли.
…
Върху лицата на възрастните хора има бръчки, оставени от състрадание, други – от силни и чисти мисли, а трети са издълбани от отрицателни емоции – кой не ги разпознава?
…
За живелите праведно възрастта донася спокойно, добродушно, зряло изражение, като слънцето при залез.
…
Няма лекар, който да премахва болките на тялото по-добре от ведрата мисъл; няма утешител, който да разсейва скръбта и тъгата по-добре от добрата воля.
…
Да живееш постоянно с мисли на злонамереност, цинизъм, подозрения и завист, е все едно да се зазидаш в собственоръчно изградена килия.
Но да мислиш добро за всичко, да се радваш на всичко, търпеливо да се научиш да виждаш хубавото във всичко – такива неегоистични мисли носят безкраен мир на притежателя им.
Джеймс Алън
Из „Мислещият човек“, 1903г.
…
Джеймс Алън (1864–1912) е „литературната загадка“ на ХХ век.
Макар неговата творба „Мислещият човек“ да се е превърнала в класика и бестселър в целия свят, за самия автор се знае твърде малко.
Известно е, че е роден в Лестър, Англия. Баща му е заможен човек, но неблагоприятните икономически условия го разоряват и през 1878 г. фалира, а година по-късно е убит при трагични обстоятелства.
Джеймс е принуден да напусне училище на петнадесет години, за да издържа семейството.
На 38 години достига момент, който той сам нарича кръстопът в живота си. Под влиянието на творбите на Толстой Алън осъзнава, че животът, посветен на печеленето на пари и харченето им за несериозни неща, е твърде безсмислен.
Напуска работата си и заедно със съпругата си отива да живее в малка къща на югозападното крайбрежие на Англия, където се отдава на съзерцание и размисъл.
Именно тук, в Илтракоум, Алън се заема да осъществи своята мечта за доброволна бедност, духовна самодисциплина и живот, посветен на простите неща, както учи неговият духовен наставник Толстой.