« Върни се назад Публикувано на 27.02.2009 / 21:12

Турското карго – от Жоро Кучкаря през Косьо и Мето, до депутат от комисията по корупция

 

 

След публикуването на журналистическото разследване на Мария Шахъмова „Как се прави фабрика за данъчни измами” в www.forumat-bg.com, специзточници на afera.bg разкриха дълбочинните схеми, стоящи зад далаверата, в чиято зрачност се крият високопоставени фигури от политическия ни управленски елит.

Afera.bg призовава ДАНС да се зарови дълбоко в „мега”делото, което цикли в Хасковския съд по повод на грандиозното източване на хазната с над 12 млиона лева от турско карго и внос на зърно, тъй като в мръсната игра са замесени далеч по-висшестоящи лица от онези, които в момента са поставени на светло. А и схемата не е престанала да работи, според топ-източниците ни.

Според нашата информация един от замесените в аферата Живко Ненчев играе ключова роля.

Повече от седем години(от 1997-а до края на 2004 г.) Николай Михайлов и сестра му Гергана Михайлова, в качеството си на пълномощници на различни български фирми, внасящи стоки от Турция, оформяли митническите им документи на митница Свиленград. За целта през март 2001 г. Гергана си регистрирала и ЕТ "Гери – Гергана Михайлова", а през април същата година брат й Николай – "Бим Пекс" ЕООД. До 2002 г. сред клиентите на Михайлови бил и собственикът на ямболската ЕТ "Живко Ненчев – Комерс", с чийто разплащателни и ДДС-сметки те се разпореждали. Според самопризнанията на Николай Михайлов тъкмо Живко го бил светнал как може формално да се изготвя счетоводна документация за извършени покупко-продажби между определен кръг данъчни субекти, без реално да е имало движение на внесена турска стока и по този начин – чрез фиктивни стоково-парични обороти, да се прихваща или възстановява ДДС. За да влезе в действие този механизъм обаче били необходими три важни елемента. Първо – наличието на фирма-бушон, регистрирана по ДДС. Второ да се намерят действително работещи фирми, които да "пълнят, да зареждат" ДДС-сметка и трето – български фирми, вносителки, които да са си избрали за пълномощници брат и сестра Михайлови.

Afera.bg разкри, че именно Живко Ненчев е бил лицето, което дълго време е „прал” ДДС на „Марица Изток” заедно с участие на бивш министър на енергетиката. Специзточниците ни твърдят, че една от „топ” водачките в аферата с турското карго, също обвиняема по „мега”делото, Дияна Георгиева, пък е имала близки отношения с изключително високопоставен магистрат в Хасково като благодарение на неговата подкрепа тя е успяла да си върне паспорта.

Дияна и Цеца от Пловдив работят и с друга висша ексобщинарска фигура от Хасково, която понастоящем е на висока длъжност в ДПС. Двете са в „схема” и с бившия митничар от Капитан Андреево Жоро Кучкаря. Именно Кучкаря е човекът, който договаря участето на фирмите с Мето Илиенски и Косьо Самоковеца – първият, обявен за безследно изчезнал, вторият – убит. В момента според информацията на afera.bg Кучкарят работи с Пешо Сумиста като се радва на … протекциите на депутат от Комисията по корупция в парламента. Контактите с народния избранник стават чрез бивш служител на КАТ в Свиленград, който пък охранява камионите до София и събира парите от автобусите на сръбски и албански търговци.

По повод осветяването на името на бизнес-дамата Галя Топалова във връзка с турското карго, в. „Хасковска Марица” пък вади на бял свят и ключовата и роля в транспортня бизнес.

Според изданието Галя Топалова живее под един покрив и работи редом с турския бизнесмен Зеки Байрям. Официално той контролира „Etar Grup holding“ – дългогодишният лидер на автобусните превози в България. Зеки притежава и 37% от Централна автогара София. Байрям става бързо ключов играч в транспортния бизнес благодарение на безрезервната подкрепа на ДПС и невероятния чар на любимата му жена Галя Топалова. Байрям и Фаут Гювен са част от спряганите имена от така наречения обръч от фирми около ДПС. Интересното при Байрям е, че светкавичното му издигане в транспорта се дължи донякъде и на близките отношения с друг значим играч – Ревин Аталай (Юнион Ивкони). Ревин е син на хасковския депутат Рамадан Аталай. Депутатският син и мъжът на Топалова са си разделили автобусните линии на страната, които изместиха малките български фамилни компании.

Afera.bg

«