Трябва ли данъците на Варненци да се харчат за кметска самореклама
Смущаващо е, че след като община Варна плаща, нейният герб е малък по размер в десния заден ъгъл, а портрета на кмета заема цялата предна част. Картичката явно е послание към автомобилистите и цели да привлече техните симпатии.
Трябва ли данъците на Варненци се харчат за кметска самореклама? Тези пари са на всички. Разумно ли е тези от нас, които не са съгласни с политиката на кмета, да плащат за кампанията му? Според него, явно – ДА.
Това не е първият път, когато К.Й. използва куха реклама. Десетките табели “Варна кандидат за културна столица на Европа” някак си бледнеят пред факта, че в нощта на музеите, 14-ти май, всичките бяха затворени с изключение на двата най-малки. Как точно ще станем културна столица на Европа?
Седят си и табелите на входовете на града “ВАРНА е най-добрият град за живеене в България”, макар че е трябвало да ги махнем преди две години, когато София ни изпреварва. След това ни изпревари и Бургас, но това явно няма значение. Чиста проба популизъм.
На чешмичка до басейна на Морска гара пък пише: “Съградено по поръчка на Кмета на град Варна, Кирил Йорданов” Трябва ли политиците да надписват постиженията си, които по презумция са тяхно задължение? Да беше написал поне: “Съградено от община Варна”. Така излиза, че той лично е дал средствата за изграждане.
Афинитета на К.Й. към кухата реклама с общински средства е поразителен. Той рекламира себе си с парите на всички данъкоплатци, без да ни пита дали сме съгласни. Не се прави разлика между общински финанси и собствени средства. Кметът на Варна явно е започнал да приема общината като даденост, като негова собственост с постоянен приход от 200 милиона годишно.
Толкова ли е трудно да се изградят реални придобивки за града и така да се рекламират кметските успехи? Това би било нормално.
Непочтено е да се ползват нашите данъци за предизборни цели. Неморално е да ни заблуждават, че се борят за каузи, които никога не са им били приоритет.
Валентин Стоянов