СХЕМАТА НА ПРАВИТЕЛСТВЕНИЯ РЕКЕТ: „АЛО, ВАЛЬО, ИДВАТ ИЗБОРИ, РАЗВЪРЗВАШ ЛИ КЕСИЯТА?“ ГЕНЕЗИСА НА „САКСА“ НА МАРЕШКИ. СТРЕЛЯЙ ЛЕКО ВСТРАНИ, А СТРЕЛЯНИЯТ ЩЕ СЕ ДОСЕТИ.
4.02. публикувано в „АФЕРА“: АФЕРАТА „МАРЕШКИ“. ЗАЩО МАРЕШКИ ОТИВА ПРИ ПЕЕВСКИ В „БЕРЛИН“ НА СРЕЩА. ДУМВАТ „АПТЕКАРЯ“, ПРАВЯТ ИЛЮСТРАЦИЯ „ТИМ“.
–––-
Уважаема г-жо Томова,
Първо искам да ви Благодаря за всичко, което правите за нас и за България.
По отношение на горивата и Акцизите ще ви разкрия една „дребна“ схема, която ощетява всички нас и обяснява много неща.
Цената на дизела в момента в Турция е 1.05€, или 2.05 лв., в Румъния 0.97 € или 1.89 лв., и в Сърбия 1.03€ или 2.02 лв. В България цената е 1.85 лв.
Данните са от fuel-prices-europr.info
На ден в България влизат от Турция 1200 камиона, и 1200 излизат. Още толкова влизат и излизат от Сърбия , Румъния и Гърция.
Всичките зареждат в България.
Стандартния резервоар е 1000 литра.
Цените на едро в България (без транспорт-около 3 ст./литър) със стандартна търговска отстъпка от 80 лв. са както следва:
544 лв. – цена за 1000 л
646 лв. акциз
238 лв. – ДДС
1428 лв. крайна цена за 1000л.,1.43 лв./литър
Разликата до 1.85 лв., или 43 ст. Е търговска надценка , печалба за веригата продавач на дребно.
Да се върнем на транзитните камиони (само от Турция, защото само тях съм броил и зная колко са, тъй като, не намирам официална статистика за транзита).
2400 × 1000 л × 365 дни = 876 млн. литра
По 43 ст., прави 376 млн. лв., печалба, само от транзита от/за Турция.
Тези печалби отиват в джобовете на големите вериги и най вече при най-голямата. Останалите мълчаливо държат същата цена.
През 2004 година Атанас Димов, бивш полицай основава фирма ЕТ Сакса, която започва да търгува с горива, ползвайки една цистерна на Булгарплод Слатина, със скромен успех.
През Септември 2009 година (съвпадение?) към него се присъединява бивш полицай от БОП София и бивш шеф на Митница Русе – Масленков, а шеф на Митницата става Ваньо Танов.
В разгара на световната финансова криза „Сакса“ започва да строи свръхмодерна петролна база в София за 30 млн.
Когато базата е готова, правителството, в лицето на Ваньо Танов, обявява, че отнема лиценза на Лукойл, поради несъответствие с разпоредбите. По късно лиценза е частично възстановен, но не и за транзитния тръбопровод до София база Илиянци.
До този момент горната печалба от 43 ст. литър, Лукойл начисляваше в цената на едро, а ако случайно някой реши да направи внос от Гърция или Румъния, то той трябваше да ползва складове на Лукойл и му се начисляваше наем, който да обезсмисли вноса.
Дотук нищо лошо, „Сакса“ на практика принуди Лукойл да понижи цените на едро.
Обаче, те си запазиха цените на дребно, заради Транзита от Турция.
И тук започва рекета на правителството: Ало, Вальо, идват избори, ще развързваш ли кесията, или да вдигна акциза?
Или по вероятно, тъй като Вальо явно не си вдига телефона, се правят ПР упражнения от рода на журналистически разследвания за картел, Марешки продава на 1.48 лв. и твърди, че печели?
Нали сме наясно, че това, което прави Марешки не струва пет пари, ако няма медийно отразяване?
А колко просто би било правителството да изравни акциза с румънския и сръбския и да влизат в бюджета по 500 – 600 млн. на година?
Когато обаче трябва да се пълнят партийни каси, тактиката е: Стреляй леко встрани, а стреляният ще се досети.
Отделно от това, ако на някой въобще му пука:
България е четвъртият производител на катодна мед в света след Чили, Австралия и Замбия, където концесионната такса е от 80 до 96% . В България таксата е 1% и се определя от Министерски Съвет. Износа е за 2 млрд. годишно.
Имаме износ на ток за Черна Гора и Цигари за Ирак и Бруней, като общото между тях е, че не може да бъде направена насрещна проверка.
А едни хора си възстановяват ДДС за изнесен ток, пък други продават „Виктори“ в Бруней.
Горните данни са от официални източници на правителството.
Казвам се ……..