« Върни се назад Публикувано на 08.07.2020 / 13:26

СКАНДАЛНО НА МИТНИЦА „КАЛОТИНА“ – ФИКТИВЕН ТРАНЗИТ НА ЗАБРАНЕНИЯ В ЕВРОПА ФРЕОН R410! АГЕНЦИЯ „МИТНИЦИ“ УДОСТОВЕРЯВА АБСОЛЮТНО НЕВЕРНИ ДАННИ ПРЕД ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПАРТНЬОРИ

СКАНДАЛНО НА МИТНИЦА „КАЛОТИНА“ – ФИКТИВЕН ТРАНЗИТ НА ЗАБРАНЕНИЯ В ЕВРОПА ФРЕОН R410! АГЕНЦИЯ „МИТНИЦИ“ УДОСТОВЕРЯВА АБСОЛЮТНО НЕВЕРНИ ДАННИ ПРЕД ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПАРТНЬОРИ

СКАНДАЛНИТЕ РАЗКРИТИЯ ЗА “ИГРИТЕ” В МИТНИЦИТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ! Митнически пункт „Калотина“ или ето как фиктивно се приключват транзити!

Ако проблема с италианския боклук е наш локален местен проблем, то агенция „Митници“ е на път да вкара България и в европейски екологичен скандал!

Агенция „Митници“ е приключила фиктивно транзитите най-малко 10 камиона превозващи забранения за използване в Европа фреон R410, научи медията ни от свои перфектни източници.

Ето каква е схемата:

Дружества регистрирани в Западна Европа декларират, че изнасят забранения за ползване в Европа фреон за трета страна извън Европейския съюз. До напускането на стоката на територията на Европейския съюз тя се движи под режим транзит.

С напускането на територията на Европейския съюз транзита се приключва и стоката се счита за изнесена.

В конкретните случаи камионите, които са превозвали въпросния фреон, са с приключени транзитни декларации на митнически пункт „Калотина“, с други думи подопечната на Георги Костов институция удостоверява, че стоката е напуснала територията на ЕС през Калотина.

Чрез информационната система на митниците се изпраща съобщение до съответната държава износител, че стоката, предмет на износа, е напуснала територията на ЕС през митнически пункт „Калотина“. До тук добре, но проблема е в това, че тези камиони и тази стока никога не е влизала на територията на България, тези транзити са приключени фиктивно.

Така на практика България, чрез подопечната на Георги Костов институция, удостоверява абсолютно неверни данни пред своите европейски партньори. Въпросният фреон е останал на територията на Европейския съюз и е реализиран на черния пазар и с него реално ще продължи да се замърсява въздуха в цяла Европа.

И тук възниква въпросът, може ли г-н Костов да гарантира, че не са приключвани транзити и за други стоки в това число и за акцизни такива?

Щетата в случая е за няколко милиона и е въпрос на съвсем кратко време България отново да бъде санкционирана от Европа, но не Георги Костов, разбира се, ще плати сметката.

Интересното в случая се съдържа във факта, че това отново се случва на митнически пункт „Калотина“ и вместо да предприеме драстични мерки, веднага след този случай Костов назначава за шеф на митница „Югозападна“, Надежда Бучова.

Излишно е да казваме, че и Бучова е от кръга на Юлиан Мирков. Последната е началник на митнически пункт „Калотина“ до 2018 г., когато Костов и Мирков я правят зам. директор на бившата „Столична митница“ с ресор митнически пунктове в това число и „Калотина“, като в последствие след преструктурирането на митницата, същата е зам. директор на митница „Югозападна“, като запазва ресора си.

Явно Костов е дълбоко и безвъзвратно обвързан с дейността на митнически пункт „Калотина“ или пък е единственият доволен от работата на пункта. Защото друго логично обяснение просто няма!

www.wow-media.bg

«