Скандални договори, сключени по времето на Плевнелиев блокират поддръжката на магистралите
Според заложените правила в търговете за обществени поръчки победителят се определя в зависимост от предложените единични цени за около 60 вида дейности, без да има каквито и да било изисквания за качество на услугата. Държавата си вкара автогол и чрез коефициентите, по които се умножават цените в зависимост от метеорологичните условия. Фирмите получават средства дори когато е слънчево за това, че са в готовност. Когато вали сняг те получават пълната сума, която са заявили в договора, но пък трябва да почистят. Така фирмите имат сметка да печелят само с патрулна дейност и готовност на опорните пунктове, без да вършат реална работа. Скандалните условия са изготвени по времето на предишния шеф на АПИ Божидар Йотов. Наследникът му Лазар Лазаров посочи, че промяна може да има чак след три години. Лошите договори в комбинация със скока на цените на горивата и материалите надуха разходите по поддръжката на пътища. В резултат на това данъкоплатците ще платят със 17 млн. лв. повече за зимно поддържане на пътищата през този сезон и ще получават все същата некачествена услуга.Проблем е и неподходящата техника. Вместо да си купят нови снегорини, фирмите пускат най-обикновени камиони с по едно гребло, които лятото ползват за самосвали. По думите на регионалния министър Лиляна Павлова държавното дружество "Автомагистрали" е разполагало с един снегорин, но нямало кой да го кара, пише още в. „Сега”.
Във Варна „приятелския кръг” ог фирми на кмета Кирил Йорданов вече десет години прибират пари и посред слънчеви месеци за чистене на сняг, които бяха вадени от медиите, но без никакъв ефект. Милиони потънаха и в дупките, които се маскират с шепа асфалт. Корупцията в тези дейности е чудовищна, но прокуратурата и полицията в пълна симбиоза спазват сткриктно омертата да не пипат Кирил Йорданов и кохортата му.
Afera.bg