Рубикон е преминат – машината вече е задвижена и аз няма да спра!
Изглежда здравият разум ги е напуснал и те подали искова молба в Районен съд-Пловдив, в която твърдят, че десет хиляди лева на калпак ще ги накара да забравят за определението ми към тях, че са контрабандисти или прикриват такива и следователно са съучастници. Исковата молба получих два дни след отказа за образуване на досъдебно производство от военно-окръжния прокурор Димо Бъчваров.
Може само да ме радва, че двамата са събрали кураж да поискат съдебна защита. Защото сега цялата върволица от осъществяването на престъплението „контрабанда” ще излезе на бял свят. В случай, че не оттеглят молбите си, разбира се. Но машината вече е задвижена и аз няма да спра.
На 13.10.2008 г. получих писмо с Постановление за отказ да се образува досъдебно производство по прокурорска преписка № 187/.2008 г. подписано от полковник Димо Бъчваров от ВОП-Пловдив.
След внимателен прочит на постановлението разбрах, че по преписката не е работено изобщо, тъй като не са взети предвид следните факти:
С Решение на ООН от
2. През м. август
Бъчваров се позовава на получено разрешение №2826 от 13.12.2001 г. на комисията за контрол на външно-търговска дейност. Разрешението има срок на валидност 90/деветдесет/ дни и е явно просрочено. Освен това се отнася за съвсем други номера на двигателите.
ИЗВОД: Няма и не може да има разрешение за търговска дейност с ембаргова държава. Това категорично е контрабанда по чл. 242 от НК. Според правилника от
Двигателите неизвестно защо се превозват до държавата Люксембург, а договорът е с Азербайджан- гр. Гянджа. Къде е разрешителното за превоз до Люксембург и за държавите, през които минава товара, за да стигне до там? Защо не са проверени документите и какво пише в тях, ако съществуват?
Технологичното време по бюлетин за ремонт на тези двигатели е 6 месеца. По данни взети от постановлението на прокурора двигателите са изпратени на 25.09.2002 г. и получени през декември
ИЗВОД: С това свое твърдение Бъчваров доказва, че ремонт на двигателите не е извършен.
По безспорен начин е установено, че заводът в Гянджа, Азербайджан няма лиценз за ремонт на такава продукция. Защо Бъчваров не е направил проверка за това?
ИЗВОД:
Дори и да са били двигателите в Гянджа, те не могат да бъдат монтирани на боен вертолет, тъй като нямат необходимите документи за това или ако е имало някакви документи, те са с невярно съдържание. При това положение офицерите от ВКР Царев и Панайотов са извършили престъпление, което е укрито от Бъчваров.
В Постановление на полковник Димо Бъчваров-военен прокурор-Пловдив от 04-
/…В хода на проверката се събраха данни за евентуално извършване на друго престъпление по чл. 387 ал- 1 от НК досежно експорт на двигатели за вертолети МИ-17 и МИ-24 към ембаргова страна-Азербайджан. Тези материали отделям в самостоятелна преписка по която ще бъде извършена проверка…”
Има две вероятности за нелепото постановление, подписано от Бъчваров.
Първата вероятност е той да не е в състояние да се справи с толкова лесен и ясен казус.
Втората вероятност е да прикрие престъпление по чл 387, чл 242 и други членове от НК, извършено от Царев и Панайотов.
И в двата случая трябва да понесе отговорностите си.
Оттук нататък нещата ще придобият следния вид:
1. Съдебното дело дори и да бъде прекратено, ще бъде възбудено от мен.
2.При поисканите от мен експертизи ще бъде доказано категорично, че извършеното представлява контрабанда.
3.Ще се открият и други случаи на контрабанда по тази схема.
4. Ще се разкрият и тези шефове на двамата юнаци, които са ги накарали да си затварят очите за контрабандата. Ще лъснат имената на няколко министри и премиери, които са нарушавали ембаргото.
5. Ще повдигна въпроса за ролята на Прокуратурата и ДАНС в прикриването на престъпленията по тази схема.
6. България ще бъде квалифицирана като държава-контрабандист.
Вече съм уведомил ЕС за всичко това и всички действия и бездействия по този случай ще бъдат внимателно наблюдавани.
Вече е късно да правят крачки назад.
Рубикон е минат!
Николай Колев-Босия