ПРОКУРАТУРАТА СЕ ОСВЕСТИ ГОДИНА ПО-КЪСНО СЛЕД „ПРЕСА”, „АФЕРА” И БОГОМИЛ БОНЕВ ЗА ЛАПНАТИТЕ МАНГИЗИ НАКУП ОТ МВР НА ФЛОРОВ
С бързината на охлюв родната прокуратура се сети да търси отговорност от бившия служебен вътрешен министър Петя Първанова, която по терлици даде възможност на печално и скандално известния бивш шеф на ГДБОП Станимир Флоров да се пенсионира и да лапне накуп 20 заплати. По делото на Цветан Цветанов, свързано с Орлин Тодоров, прокурорът бил отделил материали и образувал наказателно производство срещу Първанова, тъй като била нарушила закона с пенсионираните на Станимир Флоров.
Здравей, Прокуратуро, че бързаме.
На 23 май МИНАЛАТА ГОДИНА – 2013, в. Преса, сайта АФЕРА и бившият вътрешен министър Богомил Бонев остро реагираха на очевадното престъпление извършено от вътрешния министър на служебното правителството Петя Първанова.
ЕДНА ГОДИНА ПО-КЪСНО ПРОКУРАТУРАТА ВДЯНА ЗА КАКВО ИДЕ РЕЧ.
Ето какво написа АФЕРА на 23 май 2013 година:
Бившият шеф на ГДБОП Станимир Флоров се е пенсионирал, взимайки 20 заплати накуп, съобщава в. Преса. Срещу Флоров е заведено досъдебно производство за взимане на подкуп в особено големи размери, а както писа първа АФЕРА по разследването срещу него излизат шокиращи безобразия и престъпления, вършени под егидата на бившия „антимафиот” №1, приятел на Цветан Цветанов.
В нормалните държави подобни висши държавни служители и полицаи моментално са отстранявани и уволнявани от системата при най-малкото съмнение за чистотата им. У нас – Флоров се пенсионира тихичко при протежето на Цветанов – служебния вътрешен министър Петя Първанова, лапвайки 20 заплати накуп.
Бившият вътрешен министър Богомил Бонев коментира на стената си във Фейсбук действията на служебния министър на МВР Петя Първанова:
„Министър Първанова дължи обяснение как беше временно отстранен от длъжност Флоров. Ако е по реда на НПК или със заповед за образувано дисциплинарно производство, то според приетата от ГЕРБ поправка в закона за МВР през 2011 г. чл. 245 (8) служебното правоотношение с Флоров не може да бъде прекратено поради собствено желание, възраст и стаж. Ако Първанова е отстранила флоров без заповед за дисциплинарно производство, то тя е извършила нарушение на закона. Ако има заповед, тя е нарушила закона с пенсионирането, защото зад кулисите е отменила тази си заповед, за да може Флоров да се пенсионира с обезщетенията. Във всички случаи тя подлежи на разследване, дори само за този случай.”
АФЕРА публикува членовете от закона на МВР, които са категорични!:
„чл. 234. (1) Държавен служител в МВР може да бъде временно отстранен от длъжност:
1. по реда на Наказателно-процесуалния кодекс;
2. (изм. – ДВ, бр. 69 от 2008 г.) когато срещу него е образувано
дисциплинарно производство по чл. 230 и служебното му положение би затруднило разкриването на обективната истина; в този случай отстраняването се извършва от органа по назначаването;
3. когато се явява в състояние, което не му позволява да изпълнява
служебните си задължения; в този случай отстраняването се извършва от
непосредствения или по-горестоящия ръководител и продължава, докато служителят възстанови годността си за изпълнение на служебните си задължения;
4. (нова – ДВ, бр. 69 от 2008 г.) когато бъде отнет достъпът му до
класифицирана информация, ако заеманата длъжност изисква такъв – до влизане в сила или отмяната на акта, с който е отнет достъпът до класифицирана информация; в този случай отстраняването се извършва от органа по назначаването.
(2) Държавният служител не получава заплата за времето, през което е бил отстранен.
(3) Когато дисциплинарното производство по ал. 1, т. 2 бъде прекратено или когато на служителя не бъде наложено дисциплинарно наказание уволнение, на него му се изплаща възнаграждението за времето на отстраняване.
Чл. 245. (1) Служебното правоотношение на държавния служител в МВР се прекратява:
1. при навършване на пределна възраст за служба в МВР – 60 години;
2. (изм. – ДВ, бр. 69 от 2008 г.) при придобиване право на пенсия за
осигурителен стаж и възраст – по искане на служителя или по инициатива на органа по назначаването;
3. по здравословни причини – при невъзможност държавният служител да
изпълнява възложената му работа поради болест, довела до трайна
неработоспособност, или по здравни противопоказания;
4. по собствено желание;
5. при съкращаване на длъжността;
6. при неявяване или отказ на служителя да заеме длъжността, на която е
възстановен, в 14-дневен срок от влизане в сила на съдебното решение за отмяна на заповедта за прекратяване на служебното правоотношение, освен когато този срок не бъде спазен по уважителни причини;
7. при обективна невъзможност да изпълнява задълженията си поради:
а) влизане в сила на присъда, с която е наложено наказание лишаване от
свобода, когато изпълнението на наказанието не е отложено по реда на Наказателния кодекс, или е наложено наказание по чл. 37, ал. 1, т. 6 и 7 от Наказателния кодекс и не е задължително налагането на дисциплинарно наказание уволнение;
б) получаване на най-ниската обща оценка на изпълнението на длъжността;
в) незавършване на курса за първоначална професионална подготовка;
г) неподаване на декларации по чл. 187, ал. 3;
д) (изм. – ДВ, бр. 42 от 2009 г.) установяване наличието на обстоятелства по чл. 179, ал. 1, т. 2, когато не е задължително налагането на дисциплинарно наказание уволнение;
е) отказ или отнемане на разрешение за достъп до класифицирана
информация;
ж) установяване на несъвместимост в случаите по чл. 177, ал. 3;
з) (нова – ДВ, бр. 88 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) назначаване или
преминаване на държавната служба въз основа на неистински или преправен документ, или документ с невярно съдържание, когато не е задължително налагането на дисциплинарно наказание “уволнение”;
8. при налагане на дисциплинарно наказание уволнение;
9. при преминаване на изборна длъжност в случаите по чл. 177, ал. 5;
10. (изм. – ДВ, бр. 69 от 2008 г., доп. – ДВ, бр. 88 от 2010 г., в сила от
01.01.2011 г.) при прекратяване действието на договор или при намаляване числеността на служителите по договор, сключен на основание чл. 76, ал. 1, чл. 77, ал. 1 или чл. 91д, ал. 1;
11. в периода на срока за изпитване – поради несправяне със служебните
задължения след изготвена оценка на изпълнението;
12. при смърт на държавния служител;
13. (нова – ДВ, бр. 69 от 2008 г., доп. – ДВ, бр. 88 от 2010 г., в сила от
01.01.2011 г.) при придобиване право на пенсия при условията на чл. 69 от Кодекса за социалното осигуряване – по искане на служителя или по инициатива на органа по назначаването;
14. (нова – ДВ, бр. 42 от 2009 г.) при влизане в сила на акт, с който е
установен конфликт на интереси по Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси;
………….
(8) (Нова – ДВ, бр. 88 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Служебното
правоотношение не може да бъде прекратено в случаите по ал. 1, т. 2, 4, 13, 14 и 15 при образувано дисциплинарно производство по чл. 230, ал. 1.”
АФЕРА ПИТА: ОТКЪДЕ НАКЪДЕ ВЪТРЕШНИЯТ МИНИСТЪР ПЕТЯ ПЪРВАНОВА СИ ПОЗВОЛЯВА ДА ПЕНСИОНИРА СТАНИМИР ФЛОРОВ, ИЗПЛАЩАЙКИ МУ 20-ТЕ ЗАПЛАТИ И ДА НАРУШАВА ДРАСТИЧНО ЗАКОНА?!
И ЩЕ РЕАГИРА ЛИ ПРОКУРАТУРАТА НА ТОВА ОЧЕВАДНО ПОГАЗВАНЕ НА ЗАКОНА!
ПЕТЯ ПЪРВАНОВА Е ИЗВЪРШИЛА АБСОЛЮТНО МАЧКАНЕ НА ЗАКОНА, ЗАЩОТО ПРИ НАЛИЧИЕ НА ДОСЪДЕБНО ПРОИЗВОДСТВО СРЕЩУ ФЛОРОВ, ТОЙ ТРЯБВА ДА Е ОТСТРАНЕН, ОЩЕ ПОВЕЧЕ, ЧЕ Е И С ИЗЗЕТ ДОСТЪП ДО КЛАСИФИЦИРАНА ИНФОРМАЦИЯ. СЛЕД КАТО Е ОТСТРАНЕН, А БИ ТРЯБВАЛО И ДА Е ДИСЦИПЛИНАРНО УВОЛНЕН, ЗА ДА БЪДЕ ПЕНСИОНИРАН, КАКТО СЕ Е СЛУЧИЛО, ПЪРВАНОВА ПЪРВО ТРЯБВА ДА ГО ВЪЗСТАНОВИ ОТНОВО НА СЪЩАТА ДЛЪЖНОСТ, ЗА ДА ГО ПЕНСИОНИРА НА НЕЯ С ПОЛАГАЕМИТЕ МУ СЕ ЗАПЛАТИ.
В ПОСЛЕДНИЯ СИ РАБОТЕН ДЕН СЛУЖЕБНИЯТ МИНИСТЪР НА МВР ВЪРШИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, ЗАЩОТО ПРИ ПЕНСИОНИРАНЕ ВЪПРОСНИТЕ 20 ЗАПЛАТИ СЕ ДАВАТ ЗА ДОСТОЙНА СЛУЖБА, А НЕ ЗА ВЪРШЕНЕ НА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ!
ВПРОЧЕМ, СЛУЧАЯТ С ПРОКУРОР КОКИНОВ ПОКАЗВА НАГЛЕДНО КАК ПЪРВАНОВА Е ИЗВЪРШИЛА ПРЕСТЪПВАНЕ НА ЗАКОНА. КОКИНОВ НЕ БЕ ОСВОБОДЕН ИМЕННО ЗА ДА НЕ ВЗЕМЕ ЗАПЛАТИТЕ НАКУП ЗА “ДОСТОЙНА” РАБОТА, ЗАЩОТО СРЕЩУ НЕГО ТЕЧЕ ДИСЦИПЛИНАРНО ПРОИЗВОДСТВО.
НАГЛОСТТА НА КОМПАНИЯТА НА ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ ОЧЕВИДНО НЯМА ГРАНИЦИ!“
afera.bg