ПРЕМИЕРЪТ В КРАВЕФЕРМА С БЕЛЧО И СИВУШКА. ПУЛОВЕРЧЕТО СИ Е ВСЕ ТАКА ЖЪЛТО, И В БРЮКСЕЛ, И В ОБОРА.
Гледам лайфа на премиера сред млекодайните крави в обора и си мисля, какъв дълъг път е изминал натурализма в живописта – от четката на Ян ван Ейк, през очите на Курбе до айфона, снимащ пожарникаря от Банкя.
Щото, както повечето от нас знаем, реалистите изобразяват ежедневни теми и ситуации в съвременна обстановка, като се опитват да представят индивиди от всички социални класи по сходен начин. Сиреч, в това направление на изкуството, между премиера Борисов и краваря Борисов – разлика няма. Пуловерчето си е все така жълто, и в Брюксел, и в обора. Погледът е все така беден, и в МС, и сред полето.
И констатирам тъжно – у нас, нито животът имитира изкуството, нито изкуството живота. У нас – ние сме самото изкуството. Или както би казал Фори Светулката или някой друг подобен “духовник”, убеден, че държавната субсидия е духовен инструмент, ние сме и жипката, и измамата, и живота.
Амин.
Васил Петев
На снимката: Премиерът на посещение в кравеферма в компанията на Белчо и Сивушка.