« Върни се назад Публикувано на 12.06.2008 / 18:56

Потресаващи данни за контрабандните канали у нас

 

 

ИЗГРАДЕН КАНАЛ ЗА ТРАФИК НА КРАДЕНИ АВТОМОБИЛИ ОТ БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ТУРЦИЯ ЗА АРМЕНИЯ, ГРУЗИЯ И БЛИЗКИЯ ИЗТОК

 

 

Как функционира каналът:

Извеждането на автомобилите става обикновено около 02-03 часа. Обработката на документите се извършва от предварително подготвен за това служител на ГКПП „ Капитан Андреево”. Същият въвежда в компютъра неверни данни /промяна на една от цифрите на двигателя или рамата/. По този начин издирваното возило не отговаря на поставената задача за издирван автомобил. Водачът обикновено представя пълномощно за управление на автомобила. В случай, че това е невъзможно, се регистрира като пешеходец, без да се въвеждат данни за превозното средство.

 

 

Каналът е изграден през 1999 г. от представители на ВИС. Първоначално е бил контролиран от Димитър Димитров – Маймуняка.

 

 

След смъртта му дейността е поета от друг представител на групировката. Трафикът се извършва с участието на служители от ГКПП „Капитан Андреево”. Основен играч е Веселина Атанасова Добчева., род. 1963 г. До 28 август 2002 г. е работила на ГКПП „Капитан Андреево. Тогава я преместват в РГС Елхово “по целесъобразност”, а всъщност за да я скрият временно, защото каналът е надушен и започват да я разследват..

През есента на 2007 г. я връщат като началник смяна отново на ГКПП „Кап. Андреево”. Престъпната си дейност извършва заедно с Георги Цветков /син на бившия І-ви с-р на БКП гр. Свиленград. Тя е кума на младия Цветков/, Николай Казаков и Стойчо Стоев – служители на ГКПП „Кап. Андреево” и Пламен Георгиев – н-к смяна на ГКПП „ Лесово”. В групата участва и гл. полицай Георги Михайлов Острев. През септември 2006 година Остров е преназначен на ГКПП „Брегово” до лятото на 2007-ма, когато отново е върнат в Капитан Андреево. Уличен е, че през 2005 г. заедно с Димитър Делибозов /ВИС- Свиленград/ организират бързо изнасяне на 22 автомобила с цел застрахователна измама. За всяка от колите е взел по 1000 Э. В канала участват още:

Гл. пол. Никола Петров

Гл.пол. Георги Максимов Петков

Гл. пол. Мартин Георгиев Куртов

Гл.пол. Ангел Василев Божков

Гл пол. Стойчо Димов Стоев.

Всяка сряда Веселина Добчева прави среща с представител на ВИС на един паркинг на около 5 км. от Хасково в посока Свиленград. На срещата представителят предоставя информация за автомобилите, които трябва да бъдат изнесени незаконно от страната.

 

 

Другият метод, който се използва е т.нар. „коли – двойници”. При 10 изнесени от страната автомобила, на седем от тях фиктивно в компютъра се въвеждат данни, че са се върнали в страната.

 

 

Колите били снабдени с фалшиви документи на техни двойници в страната. Данните за тях взимали от автокъщи, като се знае, че Добчева е в близки взаимоотношения със собственика на една от най – големите автокъщи в гр. Варна. Обикновено водачите на крадените автомобили напускали страната с фалшиви пълномощни, след което се връщали пеш.. Поръчките обикновено са от Армения, Грузия и Близкия изток. При извършване на проверка в един от случаите се установило, че истинският автомобил уж изнесен за Близкия изток се намира в частен гараж в кв. Драгалевци. Всъщност, изнесен е откраднат двойник.

С цел легендиране на действията си, Добчева и Георгиев задържат случайно избран краден автомобил, след което го изпращат за техническа експертиза в предприятието „Химмаш”. Срещу заплащане, служител, отговарящ за техническата част издава фалшив документ за легалността на автомобила.

Добчева поддържа близки връзки със следните гръцки граждани:

СОТИРИАДИС ТЕОДОРОС СТАВРОС, род. на 18.07.1965 г в гр. Орестиада управлява „Рено” ДКН ОРА 1048. Полковник от спецслужби. Чичо му също е работил в службите.

НИКОС ЛИМОНАКИС – Началник митница в Александрополис.

Съпругът на Добчева е бил митнически инспектор на ГКПП „Кап. Петко войвода”. Дисциплинарно уволнен и осъден за корупция и финансови злоупотреби.

По времето, когато Добчева е работила на ГКПП „Кап. Петко войвода” като систем-оператор и след това като офицер от РГС е била обвързана с Николай Методиев – Пилето и е участвала в изградения от него канал за контрабанда и фиктивен износ. Тя не е извършвала регистрация на автомобилите използвани при контрабандата, понeже колите са от фирмата на сина и.

 

 

КАНАЛ ЗА КОНТРАБАНДА НА СТОКИ И ТОВАРИ ОТ ТУРЦИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

 

 

Контрабандата се извършва по следната схема:

В средата на камиона се поставя контрабандната стока, а в края стоката, която официално се декларира, или т. нар. „тапа”. При износ в безмитната зона се товарят амфетамини, след което се изнасят. В незаконната дейност се използват камионите на Костадин, Павлин и Николай Паришеви, живеещи в Свиленград. Според източника, същата фамилия е упълномощена да управлява имотите на Фуад Гювен в България. Товарите минават приз спедиторската фирма „МИТЛАНД”, собственост на Христо Янев. Незаконната дейност се подпомага от Димитрина Илиева Караначева, служителка на ГКПП „ Капитан Андреево”. Съпругът и е първи братовчед на Паришев и работил на тяхна бензиностанция на самото ГКПП. Караначева получава информация за камионите, които трябва да минат през пункта от съпруга си, след което тя по предварителна уговорка се обажда на Костадин Вангелов или Иван Саманджиев – систем-оператори на ГКПП „Капитан Андреево, които забавят въвеждането на данните в компютъра с цел избягване на извършване на щателна митническа проверка /ЩМП/. Впоследствие, когато автомобилът напусне пункта, същите уведомяват устно служителите на ГКПП устно, че автомобилът най-вероятно е заложен за проверка.

В случай, че за даден автомобил е пристигнала телеграма за ЩМП, горепосочените променят текста и по този начин предотвратяват проверката.

 

 

КОНТРАБАНДА НА НАРКОТИЦИ ОТ ТУРЦИЯ ПРЕЗ ГЪРЦИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ

 

 

Това е т. нар. „Южен канал”. Хероинът от Турция по река Марица с лодки се транспортира в Гърция. От там се товари на микробуси, които влизат в България с китайски карго стоки. След това част от стоките се разтоварват на Димитровградския пазар, а друга част се разтоварва в Илиенци.

От там се разпределя за Македония, Албания и страните от Западна Европа.

 

 

Каналът е организиран лично от Георги Илиев. След смъртта му е поет от лица от неговото най-близко обкръжение.

 

 

На ГКПП „Кап. Петко войвода” микробусите се посрещат от гл. полицай Георги Василев Григоров, който единствено обработва и пропуска товара. В Димитровград дрогата се разпределя от зам-директора на „Общински пазари” Радослав /Радо/. Двамата правят периодично срещи в комплекс „Афродита” – Димитровград, собственост на Христо Бойчев, бивш служител на МВР. По думи на Радо, Георги Илиев лично му е предложил тази дейност. Новата и.д. директор на пазара не е в играта, поне докато е била гл. счетоводител.

 

 

ДРУГ КАНАЛ ЗА ТРАФИК НА ХЕРОИН ОТ ТУРЦИЯ И ЕКСТАЗИ ОТ БЪЛГАРИЯ

 

 

Трафикът се осъществява в района на пирамиди 315 и 317 в непосредствена близост до ГКПП „Капитан Андреево”. Каналът е организиран от Теньо Свинаря от гр. Харманли. Изпълнители са Марин Иванов, бивш служител на РГС „Любимец” и Тихомир Белев – племенник на служителя от ГКПП „Капитан Андреево-Александър Белев. От турска страна каналът е организиран от Наталия Ахмедова, живееща в гр. Одрин. За целта използва група от 5 човека – грузински граждани, които пренасят хероина и обратно взимат амфетамина. Белев и Иванов пренасят с автомобили хероина до паркинга на с. Капитан Андреево, където се прехвърля в други МПС и се предоставя на хора близки до Теньо Свинаря. Според източника групата грузински граждани е била задържана от служители на РГС, но след като не е била установена дейността им била върната обратно в Турция. До гр. Одрин хероинът се транспортира от районите на гр. Коня и гр. Хатай с камиони на турската фирма „Харманкая” и „Кюлюнджу”. Фирмите извършват транспортна дейност до Грузия и страните от Средна Азия – Казахстан, Тюркменистан и Таджикистан.

Според източника в планините по границата между Грузия и Армения съществуват лаборатории за преработка на хероин, транспортиран дотам в суров вид.

 

 

КАНАЛ ЗА ТРАФИК НА ХОРА ОТ ТУРЦИЯ ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ ЗА ЗАПАДНА ЕВРОПА

 

 

Трафикът на хора, предимно кюрди, се извършва в района на с. Щит. Главен организатор на канала е Христо Одрински, приближен на Теньо Свинаря от гр. Харманли. Активно участие взима Димитър Илиев Димитров – Бомбата, шофьор на такси /с множество криминални прояви/. Бомбата получава информация от служители на групата за охрана на държавната граница /ГОДГ/ за местонахождението на нарядите и я предоставя на водачите на групи, обикновено турски граждани от български произход. Бомбата извозва емигрантите с автобус до вътрешността на страната, като за услугата получава от 1 000 до 2 000 Э на човек. Част от парите дава на граничните полицаи. Бомбата е бил задържан по сигнал за трафик на хора, след което е освобождаван. В отделни случаи имигрантите са пренасяли със себе си наркотици, за да покриване на разходите по превеждането им през границата. В трафика участва гл. полицай Красимир Керезов, гл. полицай Асен Асенов /служители на ГОДГ в Щит/ и лице известно с прозвището Данчо Измамата. Той е разследван 3 пъти. Вероятно той е извел от изолатора и през границата дясната ръка на Куйович. За тази цел там тайно е ходил Р. П. Групите се сформират на турска територия на паркинг в близост до гр. Одрин.

 

 

ДРУГ КАНАЛ ЗА ТРАФИК НА ХОРА

 

 

Независимо от горния канал, действа и още един. Той е организиран от братята близнаци АтанасМаврудиев Атанасов и Янко Маврудиев Атанасов, шофьори на микробуси от гр. Любимец. Те се възползват от политиката на турското правителство да се освобождава от кюрдите и ги взимат от междинната зона между двете граници при ГКПП „Капитан Андреево”. Транспортира ги срещу заплащане до София. В престъпната им дейност и помага гл полицай Таня Ангелова Бозалиева, бивша съпруга на един от двамата братя. Според източника на 31.05.2002 са задържани в с. Кокаляне от НСБОП . Вторият път са задържани на 800 метра от СОМАТ на 06.01.2003 г. При второто задържане в товарен автомобил „Мерцедес”, управляван от тях са били 32 нелегално влезли в страната ни турски граждани от кюрдски произход.

На гръцка територия има лагер за незаконни имигранти в с. Дикия срещу българското село Генералово. Лагерът не се охранява на практика и това дава възможност на имигрантите да пресичат противозаконно българската граница.

 

 

ОЩЕ ДАННИ:

 

 

През лятото на 2002 г. Симеон Кобургготски е хванат от „Агентите на короната” на летище Горна Оряховица да се качва на частен самолет със злато. Заплашил ги е с уволнение и така е бил пуснат със златото.

По правилник не могат да бъдат назначавани на работа като полицаи болни от психически заболявания, инвалиди и неотслужили военна служба. Въпреки това са назначени :

Гл. пол. Георги Димитров Георгиев. Работи на ГКПП „Кап. Андреево”

Гл.серж.ЗлатомирВангеловАтанасов- куц.
гл.пол.Петър Димитров Петров – не е служил войник.

Гл. пол. Георги Трифонов Георгиев

Гл. пол. Валентин Николов Димов

Гл. пол. Георги Тодорв Григоров

Гл. пол. Николай Желязков Адамов

Пенсионирани през март 2007 г. И до днес са на работа. Работата е следната: Те се обръщат към гл. сержант Никола Петков Казаков от ГКПП „Кап. Андреево”. Той събира пари за царя заедно с Николай Милушев Милушев. Друга смяна събира за БСП, трета – за ДПС. Казаков ги свързва със Стефан Илиев – Черния, митнически инспектор на ГКПП „Кап. Андреево”. Той ги свързва с комисар Красимир Ванков, а той от своя страна им урежда среща с Директора на гранична полиция Красимир Петров. На чашка се хвалят, че са му дали по 15 хил. Э, за което са оставени на работа.

 

 

На 24.09.2004 г. около 18 ч 30 мин. гл пол.Владимир Трифонов Вълков- при обработката на пловдивски „Мерцедес”, обявен за ЩМП се обръща към началник смяната да го оставят за следващата смяна, защото остава само половин час. Ръководителят на смяната пол. инсп. Румен Димов Радев нарежда обработката да се осъществи от следващата смяна. Ръководител на следващата смяна е Атанас Вапцаров. В 19 ч. идва гл. полицай Валентин Петков Василев и освобождава колегата си.

Отива в сектор „Влизащи коли” и казва на митничаря, че шофьорът е негов приятел и бърза да се прибере в Пловдив. Митничарят го пуска. Пред трета бариера го чака БОП и арестуват шофьора. Вкарват го за щателна проверка и намират 50 кг хероин. На пункта идва Б.Б. и тушира нещата. Полицаят все още е на работа.

 

 

През 2005 г. бившият митнически инсп. Димитър Батоев дава в магазина на Суди Озкан „Принцес” преди турската бариера чанта с екстази и казва, че вечерта ще отиде да си я вземе. Към 21ч 30 мин. го виждат и залавят. Пристига Б. Б. на безмитна зона. В магазина намират още две торби с екстази. Нещата се потулват.

 

 

На 26.09.2004 г.гл. пол. Николай ВАЛЕНТИНОВ ДИМОВ към момента е пом. дежурен на ГПУ-Свиленград. Около 19 ч докарват тунизиец, минал нелегално границата при ГКПП. „Кап. Андреево”. Трябвало е да бъде разпитан при дежурния при портала. Димов влиза и започва да го бие яко. Обаждат се на н-к смяната Дедев и му казват за побоя. Дедев нарежда дежурният инспектор да направи доклада, че тунизиецът е виновен за побоя. След това тунизиецът е изпратен с дежурната кола в ГОДГ „Кап. Андреево. След полунощ е прехвърлен през пикета в Турция. Говори се, че Димов е с психични отклонения и е вадил пищов на началника си Вулджев. Баща и син Димови вече 2 години работят заедно, въпреки правилиника.

 

 

На 29.09.2004 г. гл. инсп. Иван Николов Иванов, н-к ГОДГ- „Кап. Андреево” се обажда на опер. дежурен на „Кап. Андреево” и иска съдействие да напълни нафта в служебния „Роувър” от камионите, влизащи в България. Застава на трета бариера започва да принуждава шофьорите да дадат нафта. След резервоара започва да пълни туби.

За около 4 часа напълва 800 л нафта.

 

 

Гл. пол. Драгомир Димитров Георгиев работи на зелена граница като оператор на терминал № 1 към ГПЩ-Свиленград, РГС-Елхово. Същият е завършил Пазалджик през 2005 г. с френски за граничен полицай. Обаче не го назначават за такъв, а държат удобни хора без ценз.

 

 

НЯКОЛКО „ОБИКНОВЕНИ” СЛУЧАИ

 

 

Гл. сержант Мина Тодорова Калайджиева е започнала работа като граничен контрольор на ГКПП „Кап. Андреево”. Баща и е митнически инспектор на ГКПП „ Кап. Андреево”. Бившият и съпруг е митнически инспектор. Ексснаха на небезизвестния фолкпевец Милко Калайджиев. Майка и Ренета Панаьотова е съсобственик на нощен клуб „Метрополис”, собственик на нощен клуб “Глобус” и златарски магазин. Назначена е от подп. Илия Георгиев Вулджев срещу 30 хил лв. Същата е в тесни връзки и благословията на Д. Делибозов. Бащата се занимава с „КАРГО” транспорт и помага на транспортната фирма на фамилия Паришеви. За извършван рекет над пътници и изнасяне на акцизни стоки от валутните магазини на територията на ГКПП „Кап Андреево” е наказана с отнемане на печат за 6 месеца.

Два пъти през 2002 г. е хващана от митничари на платно „напускащи България” да товари в личния си автомобил „Мерцедес” Х 31 31 цигари и алкохол в големи количества. Бригадирът на смяна „Митници” уведомява н-к смяната на Гранична полиция. Н-к на пункта е бил м-р Веселин Воденичалов, по-късно шеф на ГКПП „Кап. Петко войвода”.

На 11.12.2004 г. към 3 ч през нощта пристига за излизане автобус с 16 пътници и двама водачи. Водачът на автобуса поднася паспортите на всички пътници, като в неговия паспорт са задължителните 10 Э. Калайджиева поисква 15 Э. Водачът обяснява, че не може повече, тъй като пътниците са малко. Калайджиева ги изнудва 30 минути и като не успява да завиши рекета, го изпраща при старшия на платното гл. сержант Димитър Панайотов Димитров. Същият потвърждава, че сумата трябва да е по-висока и поисква 20 Э. Следва отказ, а пътниците недоволстват. Към 7 ч. водачът на автобуса сигнализира на тел.166 в РПУ-Свиленград. На място пристига РЗБОП. Следва разпознаване и двамата служители са уличени в рекет. От водача на автобуса и пътниците е подадена жалба. На 12.12.2004 г. н-к ГПУ полк. Дедев се среща с жалбоподателите и те потвърждават случилото се. Случаят не може да се скрие.

От РГС-Елхово се прави служебно разследване. Двамата уличени служители са изпратени на подбор на 23.03.2005 г. Оценката е неблагоприятна. Уличените в рекет служители не могат да работят в системата на МВР. На основание чл. 238 т.5 от закона за МВР за това нарушение гл. с-т Д. Димитров е дисциплинарно уволнен. За М. Калайджиева също е изготвена заповед за дисциплинарно уволнение, но по „незнайни” причини директора на НСГП отменя заповедта и гл. с-т Калайджиева е преназначена за граничен контрольор но аерогара София. „Незнайните” причини са ясни. Помощ оказва гл. с-т Мария Петрова Маркова, служител в Дирекция на НСГП-София. Същата е съпруга на митническия инспектор Стефан Марков – служител в Столичната митница. Как митничарите са изгладили проблема не е трудно да се досетим. През 2007 г. Калайджиева е върната на ГКПП „Кап. Андреево.

 

 

Гл. с-т Галина Дедева е граничен контрольор на ГКПП „Кап. Петко войвода”. Мъжът и е бил от март 1999 г. до август 2002 г. шеф на ГКПП летище Крумово, а след това н-к на ГПУ-Свиленград. В Крумово го сменя небезизвестната Силвия Димова, чиито мъж Росен Димов е пловдивски апелативен прокурор. В съдружие с митническия служител Георги Иванов, Дедева е съсобственик на кабелна телевизия „Дани-Ив-Галина Дедева” в гр. Първомай. Георги Иванов е известен с аферата по източване на ДДС. През юни 2004 г. БОП разкрива незаконния бизнес и митничарят е уволнен, но гл. с-т Дедева не е пипната. Установява се, че в данъчната декларация на Дедева не е посочен този бизнес. При попълване на анкетния лист за достъп до класифицирана информация, също не е посочена тази дейност. Отговор на въпроса могат да дадат полк. Боби Минчев и подп. Геро Геров. От регистъра на БУЛСТАД под № 126034861 излиза информация, че н-к ГПУ-Свиленград полк. Стефан Дедев е в съдружие с бившия митнически служител Георги Иванов и съпругата му като са собственици на спедиторска фирма „Медия” АД. Фирмата е регистрирана на 30.04.1996 г. с решение ФД-140/96 г. на Хасковския окръжен съд. Защо няма санкции?

 

 

По спогодба с Германия от 2005 г. у нас идват в командировка германски гранични полицаи. Придружаващ от българска страна е бил Ванков. Започват от северозападната ни граница и стигат до югоизток. Нощуват в Петрич и Мелник, където ядат и пият за сметка на кметовете. По-късно той пише свой доклад, който дава на немците да подпишат, в който няма нищо от истината. За престоя си по различните ГКПП-та те са изумени, че българските им колеги рекетират пътниците. За разкритието те написват доклад, в който визират по номерата на печатите служители на ГКПП. „Кап. Андреево”. На 13.09.2005 г. в дирекция НСГП са извикани н-к ГПУ полк. Дедев и н-к ГКПП „Кап. Андреево” подп. К. Кадев, девет гранични контрольори от ГКПП-„Кап. Андреево”, двама гранични контрольори от ГКПП „Кап. Петко войвода” и един от ГКПП „Лесово”. Директорът на НСГП провежда разговор с тях, но не им показва доклада с оправданието, че още не е превод?! В резултат на разговора са направени следните „страшни” наказания. Гл. полицай Павел Чорков е преназначен на ГКПП-Драгоман. През лятото със заповед подписана лично от гл. комисар Красимир Петров е върнат на ГКПП „Кап. Андреево”. Гл. полицай Кънчо Георгиев е преназначен в Кардам. През 2007 г. също е върнат на ГКПП „Кап. Андреево”.

 

 

Николай Колев-Босия

«