ПОКАЗНО ПО ТЕМАТА „ОБРЪЩАНЕ НА ВЛАКОВЕ“. АКО НЯМА ДРУГИ СЪОБРАЖЕНИЯ.
Едно време точно срещу хотел ЕТЪР държавният служител Генчев ни провеждаше теоретично -практически занятия по инженерна подготовка и се подсмихваше: „Вашите връстници от другата страна на улицата в хотела имат семинар и се учат как да обръщат мадами, а ние днес ще се занимаем с темата „Обръщане на влакове“. Изучаваше се опитът от ВС война, главно диверсиите срещу влаковете, натоварени с танкове и гориво на Източния фронт. За да не образовам престъпници, ще спомена само факти по литературен способ, а не по професионален. Факти -добре известни в целия свят.
Влак се изкарва извън релсите с елементарен стоманен клин с определени параметри, поставен по определен начин на определено място….По този способ са унищожени много влакове през ВС война. Затова днес, сега, в тази минута, в уважаващите своите хора държави 2 пъти в денонощието по релсите за проверка на Релсовия път, върху него от край до край, минава Контролен джип-дрезина специално оборудван с лазерна апаратура за целта.
Другият най-лесен начин за умишлено предизвикване на авария е бърза смяна на релсовата стрелка, когато вече са преминали 3-4 вагона, поели са по десния релсов път. Внезапната смяна на стрелката може да прати останалите идващи вагони по ЛЕВИЯ РЕЛСОВ ПЪТ. Това води до разчленяване на композицията и сигурно излизане от релсите, скъсване на връзките между вагоните и по-нататъшни последствия, като обръщане и т.н.
Такава бърза смяна може да бъде направена както 1. механично с дълго въже, 2. електрично, както и 3. с контролиран малък взривен фугас. С това би трябвало да започне експертизата: Проверка на релсовата стрелка.
Описаното може и да няма нищо общо с конкретния трагичен случай. Това е работа на хората, които вземат заплати за да предотвратяват и разследват, да вземат мерки как да не се случва лошото…. Ако няма други съображения.
БУХАЛ