ПОЗОРЕН ОБРАТ ЗА ПРОКУРАТУРАТА! СЪДЪТ ВРЪЩА ИЗЗЕТИТЕ КАРТИНИ НА ИГОР МАРКОВСКИ! ОТ ТЯХ ОБАЧЕ ЛИПСВАТ НАД 35. КОЙ ГИ ГЕПИ?
Ако помните имаше една гръмка акция посред зима, в която ни показаха как изнасят картина по картина от централата на КТБ, за която се разбра, че това са богатствата на Цветан Василев. После по телевизията се появи Игор Марковски и заяви, че от всичките тези картини иззети 330 картини – 275 на брой – са негови, за които той има договор за съхранение в трезора на КТБ, както и договор за отговорно пазене, подписан с Цветан Василев.
Игор Марковски беше привикан за незабавен разпит в отдел „Следствен“ към СГП, където му поискаха документи с които да докаже, че има наистина такъв договор, както и да покаже как и откъде се е сдобил с толкова много картини. За „разкош“ му пуснаха и проверка от НАП.
Игор Марковски занесе всички документи и ги предаде на Прокуратурата два дни по-късно, като получи документ за предаването, на който пише, че те са дадени в 12:39ч. Същата сутрин един вестник, който няма нищо общо с Онзи, чието име не се споменава, вече беше публикувал (меко казано) пасквил, в който обвиниха Игор Марковски, че е предоставил документи на следствието, които били фабрикувани и измислени, а техни „арт експерти“ вече си бяха казали мнението за картините, твърдейки дори, че има ментета между тях, и оцениха картините на 5.000.000 лв.
Божидар Димитров прие картините в НИМ, грабна една и рече – „А ето тази картина на Мърквичка ще настоявам да остане в НИМ, когато конфискуват картините на Цветан Василев, защото на нея е нарисуван малкия Борис.“ После се оказа, че картината от Мърквичка е рисувана 1888 година, а пък малкия Борис е роден няколко години по-късно, но това е някаква малка историческа грешка на дежурния по изказани щуротии професор. Риторичен остана въпроса – как става така, че се появяваш в следствието на обяд, а сутринта медиите, които нямат нищо общо с Онзи, чието име не бива да се споменава, вече знаят какво си предоставил като документи?
Игор Марковски рече, че ще заведе дело. И го направи. За всичко това можете да прочетете тук: https://afera.bg/%D0%BD%D0%B5%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%B3%D0%BE-2.html
После медиите гръмнаха с новината, поднесена им от Пламен Георгиев, че комисията за незаконно придобито имущество е внесла иск за отнемане на имуществото на Цветан Василев в размер на 2,2 милиарда лева, а от тях над 990.000лв са за 288 картини.
Както обаче се случва, Господ винаги си знае работата.
АФЕРА, благодарение на своите брилянтни източници, първа разбра, че тези дни Софийския Апелативен Съд е имал заседание точно по казуса с картините на Игор Марковски, за които има неопровержими доказателства, че са лично негови – част от тях наследство от дядо му, част от тях закупени напълно законно и легално с договори и парични преводи, част от тях подарени от художници и/или дарени – всичко това с документи, описани надлежно в 350 страници.
Та решението, което НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ОБЖАЛВАНО тези дни ще бъде публично оповестено и гласи – всички картини по описа да бъдат върнати на техния законен собственик – Игор Марковски.
Самият Марковски на страницата си във Фейсбук е сложил за корица една празна рамка и надпис „Върнете ми картините!“ и на няколко пъти описва какво се случва с картините му.
АФЕРА обаче знае и нещо друго. Прокуратурата е бясна от този развой на събитията. Защото от тези 275 картини вече липсват над 35!!!
Разбира се липсват картини на Вешин и Мърквичка, както и на други признати автори. Кой и къде по пътя е отклонил шедьоврите тепърва ще се разбере.
Ние питаме обаче:
Кои са вещите лица и на каква база са оценили картините (при това частна собственост!) на над 900.000лв.? Къде са тези протоколи от оценките? Или ще се получи както при изземването им от КТБ преди година и половина – защото ние имаме копие от т.нар. опис при изземването – там пише – „статуетка тире жълта“. Ама от кой автор е, от какъв метал, какви размери – виж това (удобно!) тези, дето са описвали, са забравили. Едно е да присъства вещо лице при опис, друго е да има реставратор (както е по закон), изкуствовед (както е по закон), и други специалисти (както е по закон), а съвсем друго е да си чешем крастата и бързо-бързо да си присвоим разни шедьоври….
Ще следим голямото завръщане на тези произведения, както и тяхната по-нататъшна съдба.
Още по темата в АФЕРА: (НЕ)УДОБНАТА ИСТИНА ЗА КАРТИНИТЕ НА ИГОР МАРКОВСКИ
Afera.bg