Обичам случайните съвпадения…
Любомир Павлов и Христо Грозев се изправиха един срещу друг да доказват кой е по-голям собственик на пресгрупата. Включително чрез освидетелстване при психиатър и пред детектора на лъжата. Стана ясно, че единият вече бил минал при доктора с резултат психо-позитивен.
Господата около половин час размахваха едни милиони пред камерите, което вероятно е събудило черна завист у журналистите от посочените издания – най-активните, да не кажа единствени, зрители на това „шоу“. От което нищо не стана ясно, освен че и двамата претенденти са обикновени изполичари, по-точно измекяри. Нека последното да не звучи обидно, тъй като арабската /впоследствие турска/ дума „измекяр“ означава „ратай, наемник на служба“.
Причината е, че цялото бащино имане на ВАЦ, барабар с интелектуалния потенциал, е заложено в Булбанк.
След като донякъде се избистри финансовата схема, стана ясно, че борбата наистина е за мениджмънта на бащината дружина, чийто действителен собственик предвидливо на участва в кавгата.
На другия ден след този тв панаир, Центърът за анализи и маркетинг излезе с един бърз, но задълбочен сондаж, от който трябваше да ни стане ясно, че бат Бойко няма алтернатива в близко и по-далечно бъдеще.
Изследването беше тутакси публикувано и в „Труд“ и в „24 часа“ буквално под шаблон, с едно и също заглавие: Център за анализи и маркетинг: ГЕРБ води с 31,7% при избори днес.
Директор на Центъра за анализи и маркетинг е Юлий Павлов. В една негова стара биография намерих няколко умилителни изречения, който направо ме просълзиха.
„Юлий беше лоялен към брат си – Любомир, но в средите на СДС двамата братя не бяха разглеждани (1989-1991) като тандем. Те бяха достатъчно различни и имаха собствени политически пътища. Мнозина дори не знаеха, че са братя.“
Единствената грешка тук е в последното изречение. Впоследствие стана ясно, че „мнозината“ в СДС са били от ДС. Ерго – не „мнозината“, а „малцината“ не са знаели за тази братска дружба между двамата братя.
С което искам да кажа, че и аз като малцина други, искрено се зарадвах на това случайно съвпадение между покупко-продажби и социологически сондажи.
Да крепне и процъфтява братско-братската дружба!
Живко Желев