Публикувано на 12.09.2021 / 10:29

НЕ СЕ ЧУДЕТЕ КОЙ ГИ ИЗБИРА ПРОСТАЦИТЕ! ИМА КОИ! ТО НЕ ОСТАНАХА ДРУГИ. ПОКОЛЕНИЯТА НА ЗОМБИТАТА – НЕМИСЛЕЩИ И НЕЧЕТЯЩИ, ПОКОЛЕНИЯТА „В СМИСЪЛ“

Над 60% от явилите се изобщо не са работили по 41-ва задача

„Две хубави очи“ на Пейо Яворов препъна зрелостниците, които положиха държавен изпит по български език и литература през сесията август-септември т.г. Над 60% от явилите се изобщо не са работили по 41-ва задача, която изискваше да се напише интерпретативно съчинение или есе по темата за красотата и невинността в стихотворението, съобщават от пресцентъра на МОН.

Среден (3,00) е средният резултат на матурата по български език и литература. Само четирима имат над 5,50. Повече от половината зрелостници са със слаби оценки. Едва 20% се справиха със задачите, които проверяват правопис, както и с тези, които изискват да се определи от кое произведение е даден откъс и кои автори са създали определени литературни герои.“

Теодосий Теодосиев по Нова телевизия: „Никой не иска да върне дисциплината в училище…. Училището трябва да създаде хора, мислещи извън Гугъл… Целта да е учениците да са МИСЛЕЩИ… Онлайн обучението е пагубно и нанася непоправими вреди…

НЕЧЕТЯЩИ – ред по ред, редица поколения. НЕЧЕТЯЩИ!

Влизането в Гугъл, копването, чопването оттук – оттам на електронни книги – НЕ Е ЧЕТЕНЕ, А КОНСУМИРАНЕ, ползване и копиране на нещо, което е необходимо на момента, за да се избута някак оценката и „образованието“.

Училището е вертеп, в който доминиращи са учениците и техните родители, които при всяка забележка, при всеки опит за въвеждане на дисциплина, оревават орталъка как „дечицата“ им са „репресирани“.

Училището е бардак, в който учителите отдавна са вдигнали ръце и я карат на матрица – „защото времето е такова“.

А времето е на … произвеждането на ЗОМБИТА.

Немислещи, нечетящи, (защото няма какво друго, освен книгата, да ти даде духовна мощ и силата на собствено мислене), драскащи единствено по консуматорската повърхност, сбита в Гугъл, с беден език, с ленива мисъл, с бъкащи езикови патерици от която „в смисъл“ доби институционално значение.

Какво тогава анализираме, какво тогава се дивим кой ги избирал простаците, какъв бил тоя прост народ… Това са поколения, поколения, които създават поколения, и всичките вече са в матрицата на пластмасата. Тук таме – просветки и проблясъци на четящи и мислещи хора. Останалото е булшит.

Министри на образованието, които служат на „Америка за България“, а не на България, и които успешно транслират модела – мишки под контрол, на ишлеме, без собствено мислене и с възможно най-минимална критична маса.

Времената били различни?

Верно?

Ами сравнете поколенията, учили и расли в „сатрапното време“ преди 10 ноември 1989 година и сегашните безпросветни, прости „в смисъл“ поколения! Сравнете домовете им – с огромните библиотеки и липсата на такива. Сравнете – четенето на Яворов и сегашното влизане в Гугъл да видим кой е Яворов и 60 процентното бягане от „Две хубави очи“, като дявол от тамян…

Не се чудете кой ги избира и кой ще ги избира простаците! Има кои!

То не останаха други.

Веселина Томова

Коментари 76 за
“НЕ СЕ ЧУДЕТЕ КОЙ ГИ ИЗБИРА ПРОСТАЦИТЕ! ИМА КОИ! ТО НЕ ОСТАНАХА ДРУГИ. ПОКОЛЕНИЯТА НА ЗОМБИТАТА – НЕМИСЛЕЩИ И НЕЧЕТЯЩИ, ПОКОЛЕНИЯТА „В СМИСЪЛ“”

  1. В Унгария „РЕхристиянизация на подрастващите съпротивявайки се на … „претопяването“. Днес е Кръстовден – с Кръста Господен Св. Константин е победил врага-външен и вътрешен. Унгария прави системни верни стъпки, тази, преди това – бариерата пред т.нар. „емигранти“ ( заедно с Австрия и Дания.) Смелостта на Орбан е от начина, по който носи Кръста ( си): прави угодното на Бога. Ама папата какво бил казал! Няма …значение, защото папата греши, не от озарение са апелите му “ да прегърнем“ измета на света, таксуван невярно пропагандно като „емиграция“, който е напъплил Европа!

    Кръст се носи трудно, но когато се носи вярно, Бог дава сила за носенето на Кръста!
    Честит празник на Кръста Господен!

    На Кръста Господен

    И повеят от Кръста е Кръстуване –
    Господното напомняне за нищост –
    щом Него са преследвали с бесуване,
    то тебе като Негов удрят с пищност.

    И белегът на Кръста е разпъване –
    добруването – с гавра – за насъщност,
    чудесното – заплювано с мърсуване
    и Ангелското – мъчено с могъщост.

    Но силата на Кръста е светуване –
    оджак, крило, дъга, простор и къщност,
    ваятелство на Божие чудуване*,
    ликуване на Неговата същност.

    * от чудо
    –––––-
    19.09.2017
    София

  2. Поздравявам г-жа Томова и ВСИЧКИ мислещи БЪЛГАРКИ и БЪЛГАРИ за БЪДЕЩЕТО на РОДИНАТА БЪЛГАРИЯ!
    Браво сънародници!

    Обезличаването / оеднаквяването на националните знания, традици, нрави и култура все по-отчетливо.
    Последен пример. Управляващите в Унгария ще правят РЕхристиянизация на подрастващите съпротивявайки се на … „претопяването“.
    Ние българите много не вярваме в религии, но нещата изглежда изобщо не са за подценяване!
    ………………………..

    Дали пък не става дума за ей това НОВО нещо в целия свят?!!
    Наречено – НОАхидизъм.

    Из нета може да се намери много инфо, ето едно…

    https://wrldrels.org/bg/2017/10/08/the-bnei-noah-children-of-noah/

    „1991: Конгресът на САЩ признава законите на Ноахиде като универсален морален кодекс.“

    „Терминът „Ноахиде“ се отнася конкретно за не-евреин, който спазва „Седемте закона на Ноахид“, вярва в истината на юдаизма, но НЕ се обръща към юдаизма.
    Седемте закона на Ноахидите се отнасят до седемте заповеди, които Бог е дал на децата на Ной след потопа, произтичащи от пасажи в Тората.
    Не отричайте Бога.
    Не бойте Бога.
    Не убивайте.
    Не се занимавайте с незаконни сексуални отношения.
    Не крадете.
    Да не се яде от живо животно.
    Създаване на съдилища / правна система, за да се гарантира спазването на тези закони. „““
    …………………………………………….

    Както неведнъж ВСИЧКИ автори и коментиращи тук сме писали:
    Нужни са ни здравомислещи управляващи – УСТОЙЧИВИ на изкушенията на … парите!

    😉

  3. Да,Децата трябва да четат !
    Капитан Немо,Човекоядците от Кумаон,Хъкъл Бери Фин,даже Отчаяно пътешествие,що не …

    Но !!! …
    Първо ,трябва да захвърлят смартфоните и да ПРИНУДЯТ родителите си да им обърнат внимание!!!
    Да им покаже ,,родителското тяло“ как се играе на лимки,на фунийки,на свинар,на муженка,на челик…

    Добре де,ясно,няма как да стане !
    Късно е .

    Родителите са загрижени за собственото си Оцеляване..за НАСЪЩНИЯ…
    И загубвайки себе си в лайняната действителност,тепърва започват да им минават грешните,гадни мисли,че трябва да се пазят и от … децата си .

    Ами ,Да !
    Когато си допуснал, докато се правиш на капиталист ,някой друг да решава бъднините ти …какъв да е резултата ?!
    След като си Харизал възпитанието на малките на Мрежата и на комичното ,,държавно“ Образование,какво друго да очакваш ?!

    Порастихме деца,които ако им спрат тока за 24 часа,после ще се възстановяват с медикаменти…
    Ние го направихме,ние ще му берем гайлето …
    Кой друг ?!?!?!

  4. Най-важното нещо в живота на човека е образованието. То започва в семейството и продължава през целия живот. Образованието винаги е наоколо, но не във Фейсбук и Инстаграм, нито в чалготеките. Децата на България отдавна са масово неграмотни. Целият им мисловен процес се свежда до папагалстване от телевизора. Вътрешният им багаж издиша, защото изчезват носителите му, а на тяхно място идва вътрешната мръсотия. Това беше целта! И не само в България, а навсякъде. На кастата не са необходими учени, знаещи и интелигентни хора! За да бъдат лесно управлявани…

    1. Няма друга производителна сила , освен науката ! Всичко друго са измами ! Истинско доброто образование трябва да стане култ, така като е било преди ерата на курво-мунизма !

  5. Дълго е, но си заслужава четенето:

    1. Относно казаното от Алън Дълес (?):
    „Ние ще се залавяме с хората още от детските и юношеските им години. Главният ни залог ще бъде на младежта, ще започнем да я разлагаме, развращаваме, да я лишаваме от чест. От младежите ще направим циници, вулгарни хора, простаци, космополити. Ето така ние ще направим. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ“

    2. Интервю с Теодосий Теодосиев в 12+3/ БНР на 19.07.2021 (https://bnr.bg/post/101501052/teodosii-teodosiev):

    „Вижда ли се грижа за образованието от страна на ИТН?
    – Привет!
    Оптимист ли сте?
    – Всички правителства до сега, които се изредиха имаха за приоритет образованието. Резултатът е, че имаме най-калпавото образование в цяла Европа.
    Така и този път образованието е един от приоритетите. ИТН предвижда да има таблет за всеки ученик и учител. Какъв ще бъде ефектът от това?
    – Ами това има няколко аспекта. Единият е, че контрапродуктивно е в ръцете на двойкаджията да се даде таблет. Та, аз в момента съм на лагер школа и тука имахме преди няколко години детенце, което е трети за четвърти клас, софийско дете от високоинтелигентно семейство, което цял ден си играеше на таблета убиец срещу крадци. Това дете не може да чете, не може да пише, не може да си напише името. Има интеграция в България, всички се приравняваме знаем към кое малцинство. Та, когато на едно дете му дадем някаква играчка, то предпочита да си играе с нея, а не да я използва за производство или за продуктивни цели. Така, че за нашите деца специално, е има, разбира се едно на десет хиляди деца, което, както казваше нашият покоен колега Христо Лесов, има ученици, които са толкова добри, че никой учител не може да спъне развитието им. Никаква образователна система не може да спъне развитието им. Има такива. Едно дете на десет хиляди.
    А масовият ученик в България иска да застане пред компютъра, таблета или телефона, той само си играе игрички.Или витае някъде в интернет пространството или си „чати“. Много пъти съм казвал на родителите, че ако искат да се вдигне успеха на децата им с една единица и половина, достатъчно е да им скрият телефоните. Това е една играчка, която ограбва времето на детето, и, например, германският учител, а Германия има най-силната икономика в цяла Европа, германският родител не дава в ръцете на детето си такъв вид играчки, или ги дава за десет-петнадесет минути на ден.Значи, първо това е контрапродуктивно, защото българският ученик въобще няма съзнанието да седне 11 часа на ден да учи.И да използва това нещо за учене, а не за нещо друго. Преди години имаше такъв експеримент с едно прочуто малцинство в България, на което им раздадоха лаптопи. Раздадоха им таблети. Е, продадоха ги и ги превърнаха в пари, които изконсумираха веднага. Та според мен е контрапродуктивно в ръцете на двойкаджията да се дава таблет. Или там такъв, подвижен компютър или нещо, което става за игра. А освен това контрапродуктивно е детето да не ходи на училище. Има страни, като Швеция например, които нито за момент не са си затваряли училищата и учебните заведения и нямат повече заразени или почнали, отколкото в останалите европейски държави.
    Като казвате да не ходи на училище имате в предвид „онлайн“ обучението.
    – Нещо повече. Нещо повече, значи в Германия и в Русия има специални заглушители на интернет, генератор на бял шум, който в момента, в който се прави контролно, когато се изпитва, да се изключи интернета на училището, е, вярно, че това вреди на ГСМ операторите. Това ако един учител го направи може да влезе в затвора за такова нещо, но германците установиха една цяла матура я преиграва наново заради преписване по интернет.
    Така, че интернета може да бъде много полезно нещо, но и много вредно.И нашите ученици познайте кое ще изберат. Освен това, ако аз бях един управляващ, много бих се опасявал, че ако тръгна да раздавам на учениците в гимназиален курс таблети, това може да бъде изтълкувано като купуване на гласове. Такъв вид подаръци нали „Купуването и продаването на гласове е престъпление“, по време на избори, или при предстоящи нови избори. Това има и обратна страна, която може да се изтълкува много неприятно за този, който го прави.
    Казвате, не от таблети и лаптопи има нужда българското образование.
    – И освен това много хора уж комунисти атеисти, вярват в чудеса.
    Образователната система не се оправя с еднократна покупка на нещо. Американците имат поговорка, че да станеш добър в една област трябва 20 000 часа да изразходваш за това нещо. Значи, Иван Вазов е бил министър на просветата и той е казал, че училището не се гради с камъни, учителите правят училището.
    Значи, не с покупка на хубави сгради, хубави нужници, хубави коридори, хубави компютри, а с хубави учители, качествени учители и ред и дисциплина в училище. Световната педагогическа практика показва, че най-голям успех имат тези държави в областта на образованието, където има железен ред и дисциплина в училище. Значи ако някой иска наистина България да се отърве от това позорно място, на което се намираме в момента, ние сме в момента в ануса на класацията на Европа, трябва да въведе железен ред и дисциплина в училище. Да, но който обещае такова нещо трябва да е готов да загуби следващите избори. Никой не иска железен ред и дисциплина.
    И затова абсолютно си заслужаваме мястото, на което се намираме. Аз съм чел много книги, нали в духовната област, и например в Корана мохамеданите, Мохамед е казал: ако ти се случи нещо добро – то е от Аллаха, ако ти се случи нещо лошо сам си си виновен. Та ние сами сме си виновни. Така, че на това място Мохамед е прав, сами сме си виновни. Онзи, който търси леки пътища и лесни решения – еднократна покупка и си решава проблема. Няма да стане. Тука няма да стане. Това иска, значи, имаше някакво детско филмче, което гледа мойта дъщеричка, аз имам дъщеричка, която завърши четвърти клас току-що, как някакъв научил квантова механика, кога я научил – снощи. Значи това е една гигантска лъжа, която се тиражира от Холивудската, там продукция, че видиш ли, нещо можеш да го научиш снощи и изведнъж да станеш гений в тази област. Няма такъв вариант.
    Айнщайн го е казал: 2 процента талант, 98 процента труд. И доброто в случая това , което съумее да научи ученика да се труди 98 процента, значи да го научим 11 часа на ден да чете.
    И ако наистина иска някой да направи нещо добро за българското образование трябва да е застави българският ученик да е прочел до девети клас 1000 книги по 600 страници едната. Родителите да толерират този вид поведение, а не да хвърлят по един таблет в ръцете на детето, за да не ги занимава и детето да пропадне напълно и тотално . И да се научи на продължително интелектуално натоварване. Това го правят ония от Далечния Изток и за това са на път да излязат на първо място в света и за това се организира Пандемия, за да ги спрем и да не излязат на първо място.
    Понеже споменахте Пандемия преди малко пък казахте колко е важна връзката учител-ученик през изминалата една година тя беше, да не казвам прекъсната, но отслабена заради „онлайн“ обучението.
    – „Онлайн“ обучението е пародия на обучението. Много хора го смятат за панацея, много хора го харесват. Например на много от учителите им харесва например вместо да влизат в час например в десет паралелки, да си изнесе една лекция, да я пусне по Интернет и да си почива след това. По-лесно е, просто така е по-лесно. Няма да се занимава с хулигани, гамени, които му пречат, дигат му кръвното, просто няма обратна връзка, учениците не седят пред него, той не ги гледа, не се нервира. Имах един преподавател преди години, колега, учител по химия, който като влизаше в училище си поставяше по два тампона за уши, защото учениците много го нервират. Ами сега няма да ни нервират, седим си в къщи пред компютъра, „изпяваме“ си лекцийката един път, а не десет пъти и всичко ни е наред. Получаваме цялата заплата, а не една десета от нея. Изгодно е. изгодно, обаче е фатално.
    Какви ще бъдат обаче резултатите?
    – Това е фатално за образованието в България и за всяко друго образование, което възприеме тази система.
    Как обаче си обяснявате по-добрите резултати от външното оценяване тази година спрямо 2019 г.?
    – Обяснявам си го с фалшив критерий. И другото е възможността за преписване.
    Ама те бяха в училище.
    – Да бяха включили в училище един генератор на бял шум, да нямат връзка с Интернет и тогава да видим какво ще се получи.
    Казвате „фалшиви критерии“?
    – В Германия и в Русия е така, когато се прави някакъв изпит, какъвто и да е изпит, включва се един генератор, който като го включиш започва да ти пищи в ушите и целия Интернет „умира“. В района на изпита. Когато и това се направи, преди години имахме един наш колега, учител по физика от Лондон, който беше консултант на МВФ. Той разказа как се прави матура в Черна Африка. Събират учениците в едно училище. Отвън има един батальон, с картечница, който обгражда училището, влиза комисията, влизат учениците, някой от комисията или от учителите получава сърдечен пристъп. Влиза „Бърза помощ“, влизане има, излизане няма. До като не мине матурата пиле не може да прехвръкне. Събират писмените работи, носят ги в Лондон, проверяват ги, и след това тази диплома важи в цял свят.
    Стряскащо е!
    – Според мен има друго, което е по-стряскащо.Това, че България беше на едно от първите места в света по интелигентност на учениците, а сега сме на последно място в Европа. Това е по-стряскащото. И това, че може едно софийско дете, което не е от малцинствата, от високоинтелигентно семейство, трети за четвърти клас да не може да си напише името. Това е стряскащото.
    Как изглежда политическата ситуация според Вас?
    – Като човек на точните науки бих го нарекъл „Планиран хаос“. Това е една дестабилизация, планирана дестабилизация, защото както и самата Пандемия, има заинтересовани от Пандемията, а това не е никаква Пандемия, когато е имало истинска Пандемия 60 процента от населението на света измира. 60 процента, 60 на сто.
    Кои са заинтересовани?
    – В момента ние все пак знаем да броим. Починалите в света са по-малко от един промил. По-малко от една хилядна, това никаква Пандемия не е. Това е просто подмяна на понятията.
    А за България да Ви попитам, кой има интерес от дестабилизация?
    – Това са Господарите на света, те не са в България. Значи България е малка страна и всяко наше правителство, ляво, дясно или средно, първо отива да ‚бие чели“ пред господарите на света, и изпълнява безпрекословно каквото му наредят.
    И сега ли така ще се случи?
    – Така, че има едни хора, които се изживяват като господари на света и според които Китай е станал твърде силна държава и единственият начин да бъде спрян е да бъде направена световна икономическа криза. Трябва да станем толкова бедни, че и от Китай да не можем да пазаруваме. И всяка дестабилизация е добре дошла, всяка криза е добре дошла в това отношение.
    Аз Ви благодаря за това участие в „Дванадесет без три“

    Четете и мислете!

  6. Детето ми не е мушкато и не диша въглероден двуокис, а КИСЛОРОД!
    12.09.2021

    „И малките дечица старателно си поставят масчиците…Трябва да изградим и да възпитаме култура на поведението у децата в условията на епидемия. И ние възрастните можем да се поучим от дечицата…“

    Не, Павлова, началник на РУО-Видин! Детето ми не е мушкато и не диша въглероден двуокис, а КИСЛОРОД! НЯМА ДА УЧА ДЕТЕТО СИ ДА СЕ ЧУВСТВА РОБ И АЗ НЯМА ДА СЕ УЧА ОТ НЕГО!
    АКО ТРЯБВА, НЯМА ДА ХОДИ НА УЧИЛИЩЕ! ТАКОВА УЧИЛИЩЕ НЕ НИ Е ПРИТРЯБВАЛО!

    Уважаеми българки,
    Обръщам се към вас като майка на ученик и човек, който иска да живее в свободно общество. Ако сега приемем маските, ще дойдат седмичните тестове, а после и…, знаете какво. Не погубвайте телата и духа на децата си! Бъдете хора!

    Албена Даракчиева

    1. Браво, видинчани, старо-престолници – твърд курс !

  7. Какво да четат и защо да четат,има ли полза или според младежите е загуба на време.Нещо ,което не се търси и не се цени като знанието,то отива в упадък.Значи,като цяло също са характерни междуметия,които издават липсата на самостоятелно разсъждение.От старото поколение останаха двойкаджиите с остри лакти и те добре се устроиха,другите бяха прокудени,с малки изключения.И от новите поколения бягат,които са поизучени,владеят чужд език и тук отново остават хулиганите,те са навсякъде,особено в полицията,а имаше такова лошо мнение за милиционерите,тия сега са много по-лоши.

  8. Образованието при социализма и как то бе съсипано от реставраторите на капитализма Трудно ми е да обясня какво стана с българското образование след реставрацията на капитализма, макар че трийсет години съм бил преподавател във висши учебни заведения. Как така стана, че днешна капиталистическа България е сочена като страната с най-неграмотно население в Европейския съюз? Как е възможно десетки хиляди деца да не посещават училище – по последни данни една трета от тези, които задължително трябва да учат? И една голяма част от тях да имат затруднения при усвояването на българския език. Защо една четвърт от българските ученици изобщо не четат книги? И какво е това обезбългаряване на учебната програма под влияние на неолибералната образователна политика? Та образователната ни система се сочеше за пример от западни специалисти. Маргарет Тачър като министър на английското образование посещава социалистическа България през 1971 г. и след това по Би Би Си изказва възхищението си от българския модел на образование и възпитание. Мога да посоча и други чужденци, които са изтъквали предимствата на нашата образователна система Образованието бе действително безплатно

    Какво стана сега? В тези вече частни университети, за да следваш, си плащаш. Не толкова студентът, колкото неговите родители. Свидетел съм как с всяка година тези такси на семестър се увеличаваха в университета. За да станат сега около 1000 – 1500 лева на семестър. Плюс разходи по настаняването в града на университета, ако не си от него. Плюс храната и други странични разходи. Умът ми го не побира. То и затова по-голямата част от редовните студенти реално работеха някъде. Жал ми бе за тях. Но повече ми бе жал за родителите, много от които деляха от залъка си, за да получи тяхното дете висше образование. Не напразно значителна част от студентите не издържаха материално и прекъсваха следването си. Старият лозунг „Учи, за да не работиш“, се промени в „Учи, за да работиш“, а още по-точно в „Учи, за да отидеш на работа в чужбина“. Но е факт. Незадоволителното състояние на образованието в страната ражда носталгия. Носталгия от страна на учители и училищни деятели, от дядовци и баби на ученици, от техни родители, от всички, които се вълнуват от проблемите на образованието. Които сравняват системата на образование преди и след 1989 г. и гледат с тъга и болка към миналото.+

    Откъс от новата книга на Бончо Асенов. Носталгията в България, С., Изд. „Скала принт“, 2020

  9. Пенчо, бре, чети!
    Пенчо не чете.
    Пенчо, бре, учи!
    Пенчо пак не ще.

    Време се мина, Пенчо порасна.
    Иска да яде – има от къде.
    Пак ще правим хайка чак във Танганайка.
    Той ще сбира пая,
    аз, пък, ще му лая.

    Трендафил Акациев

  10. Последната част от „Прогнозата на Алън Дълес“ е пред очите ни, в реално време, НО няма кой да види – синергията е големо нещо!
    Просто предателите са много.

  11. Браво, Весе ! Браво, Томова ! Ти си голям човек. Но защо аз не съм извисен, а тъна в низките си страсти и искам Кирча и Асенча „с 200“. Кажи ми защо ?

  12. Баце: „Президентският пост никога не ми е бил интересен.“
    Кобурготски: „Ако някой е дал нещо на България, мисля, че това съм аз.“
    Първият лъже и си вярва. Вторият мисли, че мисли.
    Единият е чел. Другият- не. Но „чипът им е сбъркан“ и на двамата.

  13. „,….детството(де го?), възпитание в семейството(де го?), училището(де го?), а казармата, казарматаааааа(де я?)!?! На ви пари(де са?), на ви свобода(де я?), на ви демокрация(де я?) на ви по-добър живот(де го?)!?! Ха със здраве и се молете Богу, някой да не се опита да се справя сам, или по групово, противозаконно е !?!“

  14. „Целта да е учениците да са МИСЛЕЩИ“- имахме средство за тази цел, философски цикъл в средното училище, който акцентираше върху логика, макар и формална. Ликвидира се този цикъл с намаление на хорариума до незначителност и от там – до нефункционалност. Този цикъл беше без аналог български образователен продукт и средство и за мислене, и за демократизация с наш знак, като за нас. ( създавала съм условията за философско образование в България като алтернатива на идеологизацията. Направих основите му, а Проф. Николаи Василев като първи демократичен министър на образованието ( 1990) и грамотен човек какво прави философията и в ума, и във възпитаността го въведе в масовото средно училище, позовавайки се на моя експеримент в гимназията в Тетевен от периода 1986-1990, т.е. преди промените.) Имайки това работещо уникално средство за мислене и възпитаване, създадено тук, за нас с възможностите ние да го експониряме другаде, ние го захвърлихме заради неработещи и с това поробващи ни чужди модели. Така нашите министри и политици сасипаха възможността за създаване на мислещи и възпитани хора.

    Няма и фин и чист лиризъм, за се рефлектира Яворов. „Две хубави очи“ са контраст на утвърдената по горните причини невъзпитаност ( защото и чувството се възпитава, моделира, иска самочувствие и за приемане, и за изказ, и посвещение, финес, уместност) и за това не е дори в познавателното поле, какво остава в ценностното! Валидно е за всяко чувство. За това вместо търсене на вселена в „две хубави очи“ се търси меркантилност, еротика и напористо безсрамие.

    Следователно, не само системата на образование ( и в средното, и във висшето училище) е счупена, но и тя е лишена от средствата, които работят за нея и за верните й цели по вина на политици и министри. Щом можеше Кунева да е министър на образованието, значи няма такова. Ама политическа сделка. Ами …именно!

    В САЩ „критическо мислене“ като вид логика се предлага по избор на студенти чак в трети курс. Значи, не може да правиш дори младежи масово мислещи ( съзнателно, т.е. „да мислят мисленето си“, каквото е философията)! САЩ не дават такъв инструмент масово и в по-ранна възраст, добре критични не са изгодни! В Европа само в Германия се учи логика в добри училища, от които децата продължават да учат, т.е. селектирани са. Ние имахме средство за обучение и възпитание, превъзхождащо системите на САЩ и Германия за развитие на мислене, което статутниците ликвидираха за сметка на неработещи, но изгодни тям и на изкласили Соросиди чужди модели, които решават и за образованието, т.е. сасипват го, доколкото още има какво да се сасипва.

    1. Лабиринт и изход
      Тест за верен избор в образование, дипломация и др.

      Гротеската с претенции върховни
      подмолни и коравни, и отровни
      печална е със своите подходи,
      кичозна е със въздухарски ров-ни:

      Гротеската се вихри с фалш чаровни
      да скрие престъпленията ловни
      и ако ти не спреш резил чутовни,
      ще сринеш построения основни.

      02.02.2016
      София

      Бг промяна

      Промяната създаде мекерета –
      нафукарени, грабещи и подли,
      защото свестните отказват мурафета
      да бъдат със продажниците сродни!

      И наште диванета изкласиха,
      от нужното направо затлъстяха,
      Хамбара на Народа ни пробиха
      и със вреди коварно ни поляха!

      Станете барем и ги разтърсете
      и стига вече пускане шаблонно –
      Хамбара ни що – годе поправете –
      отрова спрете – трови ни салонно!

      02.02.2016
      София

    2. Чудесен коментар! Професионален. Дори „сАсипва“ не го сЪсипва!

    3. Скъпа Вася, както по-горе е цитиран Алън Дълес, на „управниците“ им трябват немислещи хора…..А вярващият – ВЯРВА, той не мисли…..

      1. На нашите клети „управници“ не им трябват мислещи, така е. Мисленето е опасно спрямо тях – от умния и мародерски спекулативен Костов ( кражба на държавен ресурс в началото на мандата му за Премиер) до взелия от него пример Боросов с държавни средства да властва и богатее. В този диапазон от двама демократични Премиери е вдъховената и моделирана от тях корупция. ( за комунистите не става реч сега, защото не те обещаваха демокрация през 1989. Говора за демократите уж, които искат покаяние от комунистите, те сами не са се покаяли.) И двамата мислят добре, но за какво? С мисленето си да манипулират немислещите, създавани и с липсата на надеждно за съпротива мислене основно по тяхна вина. Казвам го като човек, наречен от Костов „находка“ за мислене, смелост и полагане на основите на демокрацията от времето на нейната рисковост още през 1989. Създадох верен модел за реформа ма Българското образование чрез цял философски цикъл, но бях заменена в листите на СДС от Костов под давление на Надка Михайлова, за да няма конкурент за Външен министър и в услуга на лобито и,в което беше и Петър Стоянов. Нямаше мислене за България от тях – имаше файда за себе си и поквара.
        А масата трябваше да понесе слепотата си поради пристрастия към „своите“, както е с повечето пристрастия. Аз бях обект на фалшиви компроматите заради мислене, автентичност на лидерство и неподвластност на грешащи и порочни управници.Но аз бях, която покривах резилите им тук и по света, без да съм на държавната софра. Такава е участта на безкористното мислене у нас според моя опит.( Дано тази споделена ретроспекция е полезна).

        А без вяра – за къде? Не са в опозиция с мисленето. Вярата е патосът на душата. И понеже може да сте атеист и да не изповядвате Господ, ще кажа, че и за разума и мисленето е нужна вяра. Джон Дюи например казва, че истината е „justified true belief“.

  15. Защо не вкарат в училищата вероучението?От това трябва да се започне.Вярата православната това е истината храним телата си ,а душата е осиротяла.Дайте на децата това което им е отнето и проблема ще се реши.

    1. Да бе, да! Мандрите ги вкараха в затворите, ти сега искаш ракиджийниците да ги вкарат в училищата. Ха, ха, ха! Че накрая домата да се чуди кой път да фаща, към затворите или към училищата.

  16. Отрицателната селекция, която е същността на комунистическата идеология е в основата на всичко. Според комунистите интелигенцията е слуга на народа. Точно обратното на това, което се случва в проспериращите нации. Големите библиотеки на партизанските цървули са били толкова полезни колкото счупена каруца за кичозно битова обстановка. Иначе въпреки комерсиалните залитания на гугъл, който се интересува намира. Дори има учени, които правят открития в дигитализирани архиви с помощта на гугъл. Липсата на книги, когато са заменени от електронните им копия, не е показателна. Но няма кой да направи стратегиите, няма кой да научи и да изисква от учениците, защото няма ясна цел. Да трябва да има мислещи хора, но няма мислещи хора, които да искат да се възпроизведат. Всичко ни е европроект, където формата има превес пред съдържанието и една ниско ниво даскалка без ден трудов стаж може да разпределя 140 милиарда за наука от ЕС и да твърди „ние гугъл няма да правим“. Тогава за какво са ни умни и образовани хора. Колкото по-прости толкова по-добри консуматори на изхвърлена техника и палмова мазнина…

    1. Само дето Весито се напъва със статията. Нищо не си разбрал. Няма как да се формулира по-достъпно. Sorry!

      1. Аз пък съм сигурен, че си стигнал до тезата, че всичко зависи от отрицателната селекция – основа на комунистическата идеология и си спрял да четеш. Ако статията не поставяше важен въпрос, аз нямаше да се напъвам да пиша. Констатациите са верни в статията, но причината е отрицателната селекция. Бедният робски народ е казвал „Пари ми дай, акъл не ща“ и пак е пращал децата си да учат в чужбина, дори когато в България е имало само килийни училища. Няма такъв погром какъвто са направили другарите. Плод на отрицателна селекция са и нашите „учени“, политици и дори представителите ни в ЕС. Затова и всичко в ясно съзнание бяга от България. Нашите хора работят навсякъде по света и допринасят за други нации… Затова няма кой да учи децата. Нещата са към залез. Какви хубави очи?

        1. Задръстен ти е антикомунистическия мозък. Ами тези „наши хора“ в чужбина къде се изучиха ?

          1. Освен къде са учили, има значение и генът. Това е допълнителна трагедия за България. Ама схващането за ген е много далеч от комунизма. Таварищите и академици са гонили, щото са говорили, че генът действа по същия начин при хората като при кравите или при кучетата. Колко мляко дава една крава не зависи само от добрите условя и храната…Ама що ли се хабя?

        2. Прав си „аман“ ! Нали знаете правило № 1 на обявения за престъпен комунизъм ?
          ………………………………….
          „КОЛКОТО ПО-ПРОСТ, ТОЛКОВА НА ПО-ВЪРХОВЕН ПОСТ !”

          Така, че всичко си е наред в държавата на победилия курво-мунизъм !

    2. Много тъпо мислене от така наречения „Аман“, да не кажа нещо по-силно.

        1. Веселина Томова е явление. Да е жива и здрава!

  17. До Sapere aude
    12.09.2021 в 14:17

    Жал ми е за теб. А елитните езикови гимназии приключиха преди години. Късмет е, че хванах най-добрите времена с най-добрите учители!

    Чел бил Хари Потър и пр. , щото Вазов и другите били стари…. Не е за вярване!
    Просто е страшно!

  18. Хуйовете си направиха специални училища само за техните си деца, направиха си специални старчески домове само за техните си стари родители, направиха си специални само за тях си партии, направиха си специални само за тях си градове, направиха си специални само за тях си плажове, ха,ха,ха, още магистралите не се знае чии са, там вече МОЖЕ И КРЪВ ДА СЕ ЛЕЙ. АМИ, ДОБРЕ ДОШЛИ В ХУЙНОВА БЪЛГАРИЯ!

  19. Интересно е. Казвате че никой от новото поколение не чете. Аз завърших езикова, елитна гимназия с добър успех и почти не съм чел български произведения …или пък някакви чужди художествени литературни произведения. Защото всички те са стари. И новите поколения не могат да се асоциират с тях. За това всички гледат нови филми и четат нови книги, романи-хари Потър например или други трилъри. Защото просто не са им интересни старите а не защото са прости. Кой чете книги за некви сливи за смет или някакви глупости на Вазов от преди 150 г. Как да се асоциират тези деца с това време и морал? Вие да не би да четете книги от 16 век. Не, защото не са ви интересни. По същия начин в България всички плещят колко са религиозни а дори не са чели Библията- има доста брутални и педофилски истории вътре. Всички тези стари книги български нито са интересни, нито приложими днес. Има и хубави стари български произведения но те странно не са включени в учебната програма. Не били етични или не били полезни за учениците. Много е лесно да гледаш на фактите само от едната страна. Този коментар сигурно пак ще бъде изтрит но поне ще бъде прочетен от модераторите.

    1. Личи си, че не си чел. Граматика под нулата. Пази боже от такива „елитни“ гимназии. Няма да си губя времето да обучавам такъв примитивен индивид. Новото време. Скоро ще ви излекуват. Накуп!

      1. Толкова си „И“литен, почти като Винету, браво на „И“литната ти гимназия!?! Между другото, Тати, колко плати!?!

    2. Господине от „елитната гимназия“ на вас и съвременното поколение му липсват „Първите седем години“. Липсват му песничките на мама и баба, липсват му българските народни приказки, липпсват му стиховете на Славейков, Вазов, Леда Милева,Няма стари нови книги- те са вечни. “ Чети момче, че книгата сляпото окато прави“.

    3. Приятелю, тезата която защитаваш е много ,ама много грешна. По твоята логика следва да изхвърлим цялата литература и книги създадени преди твоето появяване на белия свят. Трябва да четем само Хари Потър и Властелина на пръстените. Попитай свойте родители по времето на социализма какви поредици от заглавия се печатаха и четяха. „Народ без история няма бъдеще“ мисля ,че беше китайска поговорка.

  20. И за изкуствения интелект:
    Vivum ex vivo! – живо от живо
    intellectus ab intellectu – умно от умно.

  21. Две хубави очи,
    Музика, лъчи.

    Само този, който не е надниквал през „прозорците на душата“ в сърцето на една жена и не е видял там неродените от нея негови деца той е живял напразно.
    Само този, който не е предизвикал лъч на щастие от очите на възлюблената той е живял напразно.
    И този, който не е прочел и почуствал една книга и той е живял напразно.

  22. Не съжалявам за написаното от г-жа Томова! То е истина и за нея не може да се съжалява! Намирам всички нейни изводи за логични, верни, основани на добре обмислени факти! Лично аз считам, че опростачването на хората е било стратегическа цел на нашите идейни до скоро противници, до които ние безкритично се самосгушихме в Евросъюза. Дано Унгария с Виктор Орбан и Полша успеят , защото както е тръгнало в скоро време ще започнем да се чудим ние какви сме – нормални българи или джендъри тъпи и нечетящи! Защо му е на един джендър да чете – „Две хубави очи“? За него стихът поставя изпитанието да разбере на кого са те – на мъж или на жена и дали те са сексуално еманципирани от пола си или не са ! Аз считам, че при този тотален натиск, при това всеобщо въздействие в посока нетипична за българският дух, ние или ще направим ново априлско възстание или ще се самопогубим. Вярвам в първото!

  23. Кога ще въведат обучение в играта ШАХ!!? Никога!!!! Мислещите хора са опасни!!! Да бъдат унищожени!!!

    1. Мислещите хора събориха социализЪма, сега ще съборят и капитализЪма, ако не се „свършат“, преди тоа!!!

  24. Всички училища трябва да се затворят и залостят, не заради Ковида, а по принцип, щом не могат да научат нашите деца какво означава думата МАЙКА, даже напротив, искат да я изтрият с гумичка тази думичка от лицето на Земята. Що ли? АЗ ЗНАМ ЩО, НО НЯМА ДА КАЖА.

  25. За да напишеш есе за „Две хубави очи“, трябва да познаваш биографията и другите произведения на Яворов, също и да знаеш как се пише есе, за което тези деца нямат и представа. Много, много жалко!

    ДЕЦАТА НЕ СА ВИНОВНИ!

  26. Дори не знам какво да кажа или да напиша…
    Да си неграмотен, при положение че имаш всички възможности да не си такъв, е страшно!

    Всичко е въпрос на МАНТАЛИТЕТ И ЖЕЛАНИЕ . Поколението от 60-те четяхме от 5-годишни всичко каквото ни падне и Слава богу, там е прекрасният свят, не в телефоните !

    ВАЖНО! Бизнесът у нас не върви, защото „бизнесмените“ са прости! Невероятно тъпи!

  27. А, значи все пак си дойдохме на думата, че има разлика м/у „Мина на Костов“ и „Мина на Яворов“!
    Важното е зад двете хубави очи да има съдържание и душа. Като при г-жа Томова например. (Не,не се подмазвам, казвам си мнението, господа!)
    И да…Ако бяха осъвременили малко темата, озаглавявайки я „Две хубави гърди“, купонът щеше да е на макс (казано на фолк-жаргон). 😉

  28. Мозъчната нищета се отрази и на физиката на подрастващите. Цигари, алкохол, всякакви други добавки, липса на движение и т.н. превърнаха млади хора в човекоподобни същества. Да сте чували на какъв език си говорят??? Какво да се очаква от тях?

  29. Уважаема Веселина Томова,
    Поздравления, за откровените и абсолютно верни истини, които казвате! За съжаление, това вече огромно преобладаващо мнозинство от вече само “картинково мислещите“, без въображение “новочовеци“ , от тази огромна маса от необратимо пристрастените към интернетно-мобилната “дамла“, никога няма да намерят време и търпение да го прочетат! А и да го прочетат, няма да могат да го смелят.
    Вече всичко написано , по дълго от 2-3 изречения, на тях им се струва скучно, “тъпо“ и безсмислено. Вече и “Под Игото“ го има в една доста дългичка анотация-либрето от цели 9 изречения. За огромна част от “новочовеците“, четенето на повече от половин страница текст, вече е обречено на игнориране. Защото в написаното няма “картинки“, които да го направят по-“забавно“ и по-лесно за “смилане“ за “новомислещите“ “картинковци-новочовеци“! За огромна част от т.н. съвремени “ новочовеци“, картинките са много по-лесносмилаеми за закърняващите им мозъчни клетки и рецептори….Точно затова и анимацията е толкова обширно предлагана по ТВ. Анимацията е най-силния инструмент на психотерапията за т.н. “новочовеци“, още от най-рана възраст. “Картинките“ във всичките им варианти, селфита, ,гледки, задължително много кратки видеа и мн. др., безцеремоно изместиха мисленето със собствен мозък и дадения ни Божествен дар- да можем да развиваме Въображението си, чрез ЧЕТЕНЕ, с едно вредно, но умело подвеждащо във вид на “забавно“ сурогатно “картинково“-“псевдо-мислене“. Никак не е случайно, че от всички медии непрестано ни се внушава и натяква, че “най-важното е да се ЗАБАВЛЯВАМЕ“. Дори и в спорта, вече се подчертава, че по-важно било да участваме и ДА СЕ ЗАБАВЛЯВАМЕ, от колкото да побеждаваме?!?
    “Забавлаването“ не само, че не е най-важното, но може да се каже , че ако се постави, като самоцел в живота ни, това е буквално най-лесния и неусетен път към духовното ни самоунищожение. Самоцелното “забавляване“ е най-сигурния път към затъпяване, към умствено и духовно оскотяване. Мисленето, чрез въображение, постепено излиза от употреба! Това е пътя, чрез който постепено и писането ще отпадне от употреба. А като няма писане, няма да го има и това вече така “досадното“ четене. И ни остава само и единствено “самоцелно забавление“, “картинково-мислене“ чрез картинки и символчета и “писане“ чрез “иконки“( от рода на усмивчици, влюбени до полуда сърчица, муцунки, сърдитки, сълзички, дупенца, животинки и т.н. супер-тъпи простотиики) чрез които зомбираните, вече безмозъчни “новочовеци“ вече си “пишат“ и днес .

  30. Преди повече от половин век Павел Вежинов беше написал: „Когато си в лодката, спасение няма…“

  31. Ограничете употребата на смартфони от децата си !!!
    Незабавно .
    Има само 30% за запълване и те са готови Изкуствени интелекти- зомбита произвеждащи 25 волта ток ,без душата им тежаща 22 грама .
    Ще я вземат ,бе,под носа ви ще я откраднат душичката им !
    И ще ги превърнат във ВРАГОВЕ на Човещината и на вас лично !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Венсеремос.

    П.Пис
    Интелекта е способността на индивида да РАЗСЪЖДАВА.
    Натам е насочен Ударът !

  32. Толкова много мръсна пяна изплува отгоре на това отиващо си и на миналото НС, че задушава тези депутати, които се опитват да мислят за народ и държава.
    Може би е време за гласуване за мажоритарно избрани депутати.
    Сега гласуваш за партия Хикс, получаваш депутат Игрек, който не знае на кой свят се намира на кой Господ се кланя.

  33. ами те тия поколения дето много четяха и пишеха докараха българите до днешното състояние!!!

    1. Не бъркай Номенклатурата с Народа!!! Тогава и сега са били Зубрачи!!!

      Преди матурите слаба ученичка пита зубрач с цел да си осигури подсказване: – Ти нали я усещаш математиката?
      – Само след с*кс…

    2. Фактаджията, нещо си се объркал! Това, което е България днес, е абсолютно съзнателно създадено от твоите приятели от Козяк. Някога, когато българин отиваше да учи на Запад до трети курс му беше скучно, защото беше подготвен перфектно от Гимназията

    3. А и „четящото“ поколение е обругавно, обиждано, отричано, клеветено и обвинявано на воля в какво ли не, трудът му разсипан, ограбен и неглижиран, а то поставено и държано в мизерия, то още по-бързо да изчезне, а с него и споменът за неговото време да изчезне, за това каква България имахме и да не знаем, за да не посмеем отново да поискаме да я имаме!!

      1. Вашето поколение има своето заслужено място, г-жо. Бъдете здрава!

  34. Афера не го изтривайте???Едно филмче за Спонсорите на Ристю Паси и т.н.!!!

    Streets of Philadelphia, Kensington Ave Story, Here’s What Happened Today, Tuesday, Sept 7, 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=j7layyUBQFs

    Нещо като…Иди и Виж-made in USA

    Има пряка връзка с написаното от Вас!!!

    1. kb4vay
      преди 1 седмица
      Родом съм от Филаделфия и там проблемът започна през 70 -те и 80 -те години. Всички фабрики започнаха да се затварят и употребата на наркотици скочи. По принцип безнадеждност и отчаяние; Разбира се, нулева работа също играе важна роля. Също така вярвам, че ако дилърите престанат да използват фентанил и просто използват хероин, зависимите ще доживеят до друг благословен ден. Дилърите са толкова алчни, използвайки фентанил, че в крайна сметка убиват голяма част от клиентите си. Хероинът трае по -дълго и дилърите не могат да имат този „манталитет“. Това би намалило печалбите им. От много от тези интервюта изглежда, че наркоманите бързо се събират, за да вземат наркотици, които убиват хората. Трябва да е наистина добра глупост, ако убива хората.

      Превод на един коментар!!! Условията и хероина го имаме!!! Неграмотноста и безработицата също!!!

  35. Байдън: На всяко място където е Алкайда ние ще нахлуем и ще изпратим войски.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *