Мошениците като ПИК с колосални суми за купуване на „кух трафик“
Пийпълметрията е безпристрастна – БЛИЦ е №1!
Невъзможността за организиране на мащабни трафик кампании в социалната мрежа доведе до срив в посещенията на много новинарски сайтове, чиито посетители идват директно от Facebook. Същата съдба сполетя и медийното менте ПИК. Благодарение на колосални суми за купуване на трафик, уродливото копие на най-четен7ия български новинарски сайт – Blitz.bg, успя само за месеци да се изкатери в рейтинга на агенцията за интернет проучвания „Гемиус“ и да се нареди до сайтове като самия Blitz.bg, Vesti.bg, 24chasa.bg.
„Водещият индекс в класацията на „Гемуис“ ще продължи да бъде броят реални потребители. Като цяло този трафик го има в тези сайтове, хората наистина са ги посетили и ние няма как да не покажем това. Без значение дали са отишли доброволно или са били подведени. Но този показател не описва детайлите и качеството на даден сайт. Сериозните рекламни агенции знаят, че останалите наши показатели, един от които Average Visits per Visitor (среден брой импресии на посетител), дават много по-ясно описание за аудиторията и лоялността на потребителите. Единственият начин да се противодейства на подобни практики е като научим пазара как правилно да разчита данните“, коментира управителят на „Гемиус“ за България Веселин Ангелов.
Според ESOMAR (Международната асоциация за проучвания на общественото мнение и маркетингови изследвания) подвеждащите техники за привличане на аудитория също не са нарушение на морално-етичните норми.
Макар и с известни разлики, данните на всички онлайн метрики много точно показват кои медии произвеждат собствено и качествено съдържание. Високата степен на отпадане (Bounce rate) в медийни имитации като ПИК, ниският брой импресии на посетител, ниското средно време на разглеждане и необяснимо високият брой реални потребители, които посещават тези анонимни сайтове, ясно показват, че те разчитат само на вирусен маркетинг, основният от които – трафик от Facebook.
Отегчени от болното его и лъжите, които размахват някои колеги, днес ви предлагаме последните данни на най-голямата агенция за интернет проучвания в Централна и Източна Европа „Гемиус“.
„Гемиус“ измерва основните количествени характеристики на аудиториите в едни от най-големите и популярни сайтове в българския уеб. Данните на агенцията са най-достоверни и се приемат за стандарт в онлайн пийпълметрията на всички аналогични на българския онлайн пазари в Централна и Източна Европа. Тези данни ясно и категорично показват, че България чете БЛИЦ.
Данните на „Гемиус“ дават най-ясна представа за измамата с „кухия трафик“, с която борави медийното менте ПИК. През август ПИК е бил посетен от 942 919 потребители, докато през септември техният брой се е сринал до 742 789. Спадът от 200 хиляди реални потребители може да бъде обяснен единствено със спирането на „анаболните стероиди“, каквато роля играе платеният трафик. Просто собствениците на въпросния сайт са платили по-малко за „кух трафик“ през септември. Такава разлика никога не може да бъде отчетена при големите и последователни медии с лоялна аудитория като БЛИЦ.
За жалост, уеб мошениците като ПИК ще продължат да търсят и да намират начини за надлъгване с онлайн пийпълметрията. Вместо в качествена журналистика, те ще наливат огромни суми с неясен произход в медийни фалшификати с политическа цел. Последните данни на „Гемуис“ обаче са безжалостни:
През изминалия месец Blitz.bg e българският сайт в категория „Новини“ с най-много реални потребители (в „Гемиус“ този индикатор се отнася до действителния брой на хората, а не до компютри, куки-та или IP адреси). Посетили са го 784 105 българи. По този основен показател БЛИЦ e безспорният лидер на върха.
Сайтът е генерирал недостижимите за другите новинарски сайтове 47 488 460 импресии (колко пъти дадена уебстраница е видяна от посетителите).
Blitz.bg e абсолютен първенец по среден брой импресии на посетител – 60,56.
Blitz.bg е едноличният лидер и по интернет обхват (потребителите в целева група „Новини“, посетили интернет в рамките на месеца) – 18,94%.
Време (Общо времето, прекарано от потребителите в сайта. Измерва се в часове): 1 274 567, 92
Средно време на посетител: 1:37:32.
Сайтът е № 1 и по посещения (Посещението е серия от импресии, генерирани от един и същи посетител с време не повече от 30 минути между 2 последователни посещения): 8 480 852.
Агенция БЛИЦ