Публикувано на 26.05.2008 / 19:50

Милиони потънаха в джобовете на царедворци

 

 

До месец – два държавният ни морски превозвач “Български морски флот” влиза окончателно в частни ръце. Приватизационната сделка е пред окончателно финализиране. И времето на онези, които години наред сучеха от дойната държавна крава БМФ свършва.

Източването на БМФ бе обект на няколко прокурорски проверки. Преди няколко години Варненската окръжна прокуратура демонстрира чиновнически подход и заведе прокурорска проверка по скандалното ограбване на държавния ни морски превозвач чрез тайм-чартърните договори.

Прокурорската проверка, както се очаква потъна в нечии дълбоки чекмеджета, тъй като засягаше крупни фигури по онова време от ръководството на царедворската партия НДСВ. С назначаването на Борис Велчев като главен прокурор на България, проверката бе извадена на светло, дотолкова, че да бъдат успокоени медиите, че по нея се работи.

Никой обаче не си мръдваше пръстта.

Варненското звено на БОП също се хвалеше, че разполага с “брилянтни финансови антивмафиоти”, които “заковали далаверата” и сега чакали отговор на запитвания за справки от офшорки от Интерпол. Според логиката на варненските антимафиоти, очевидно Интерпол работят като охлюви, тъй като до този момент напредък в “разработката БМФ” няма и на сантиметър.

През всичкото това време, в което се подвизаваха с плътен полицейски и прокурорски чадър, видни политически фигури, заедно с дебелашките си слуги направи тлъсти пачки на гърба на държавата, в лицето на БМФ.

Още преди няколко години изнесохме на бял свят, че близо 100 милиона долара са източени от БМФ само за няколко години и то става пари за сума, която е видна черно на бяло само от няколко документа.

В схемата участват фирми, близки до тогавашните жълти депутати Борислав Ралчев и Стефан Минков.

По времето на “царското” си пребиваване в политика именно те са основните кадровици в морската столица и най-мощните катализатори на финансовите процеси, случващи се в държавния ни морски превозвач.

От генералния директор на БМФ до всяка ключова фигура, през която минава келепира – всички са от кръга на двамата “либерални” жълти политици.

Другите фирмите от този бранш духат супата, въпреки дават далеч по-добри оферти.

Корабите се отдават под наем за дълготрайни периоди на цени, които са в пъти по-ниски от пазарните и са направо смехотворни.

25 000-тонният кораб "Рожен" е отдаден под наем за една година на офшорната фирма BULK PARTNERS, собственост на брата на генералния директор на БМФ, за $7000 долара на ден. Предният рейс на кораба е бил за $13 500 на ден. Само от "Рожен" приятелския кръг дели по 6000 долара на ден в продължение на една година. На всичкото отгоре близката до царедворците фирма взима и комисиона в размер на 5% от цялата сума, изплатена от БМФ за “печелившата” сделка.

Схемата върви по мед и масло и 100 милиона долара потъват в тарикатските джобове. Освен за лично облагодетелстване, не малка част от парите текат и към партийната централа на НДСВ.

По същото време един от доверените медийни съветници на цяредворската компания е и

собственикът на електроннота издание “Днес плюс” Антон Луков. През неговите дебели пръстчета минават всички предизборни кампании на жълтите, които се захранват парично най-вече от ресурсите, течащи от държавния ни морски превозвач.

И днес като се отвори официалната страница на НДСВ – Варна, там може да се прочете, че:

“Антон Луков – PR
тел.: 0888 240 609
e-mail: [email protected]
e-mail: [email protected]

Иначе независимият журналист, собственик на електронния сайт “Днесплюс” се изживява като перманентно гуру на печелившия кръг около Борислав Ралчев и Стефан Минков. Днес Ралчев вече е “бунтар” и напусна царя, правейки опит да се зъдържи на политическата сцена с новата партия БНД. Антон Луков поради тежките си килограми очевидно му е трудно да се разкрачва пластично, но прави неистови опити да задържи финансовия келепир.

На челно място в сайта му все още стои реклама на БМФ, която влива ресурси от години по приятелска линия в изданието.

През 2003 година любимият директор на кръга Ралчев е уволнен заради лошо управление и злоупотреби от тогавашния също жълт министър на транспорта Николай Василев. Въпреки че между Ралчев и Василев блесват шпаги, младото юпи не посмява да поведе открита война. Прокуратурата и този път спи дълбок сън. По обясними причини.

Смяната на шефа на БМФ кара Ралчевия кръг да изпадне в истерия и се стига до директна заплаха, че ако бъде сменен човекът им, те ще напуснат парламентарната група на НДСВ. Накрая всичко свършва “со кротце со благо”, любимецът – директор е пратен като представител на БМФ в Пирея, Гърция, въпрещи че срещу него все пак има заведена предварителна проверка от Върховната касационна прокуратура по чл. 219 и чл. 285 от Наказателния кодекс – длъжностно лице, което съзнателно е допуснало подчинените му да извършват престъпления.
През 2004 година Министерството на транспорта е принудено да направи проверка и да оцени състоянието на БМФ за периода 2002-2003 година. Комисията обаче получава само една трета от нужната дикументация, останалата е прикрита.

Наяве цъфват тотални злоупотреби.



Два кораба на БМФ – м/к "Балкан" и м/к "Козница", са наети от VST. За първия на 27 ноември 2003 година е сключен договор за тайм-чартър между БМФ и офшорната фирма BULK PARTNERS. Контрактът е за период 3+3+3+3 месеца. Тази клауза е в ущърб на БМФ, защото според нея на всеки три месеца наемателят има право да върне кораба, ако пазарните цени паднат. БМФ обаче не може да си го вземе или да увеличи наема, ако цените се вдигнат. Всъщност те са занижени. Корабът е отдаден за период 3+3+3+3 при наем от $4400 на ден при първоначално поискана цена от БМФ $4850 и средна пазарна от $15 400 на ден. Така частната компания BULK PARTNERS печели дневно по $10 000 за сметка на държавното параходство. Общият минус за БМФ за година възлиза на над 70 милиона долара.

Ето и конкретните цифри по документи:

Кораб Договор Получен наем/в$на ден/ Пазарна цена Разлика

”Осогово” 12.06.2003-12.12.2005 2150 13076 10925
"Хемус" 10.05.2003-10.05.2004 2300 6850 3550
"Миджур" 23.07.2002-23.07.2003 5300 9687 4387
23.07.2003-23.07.2004 5450 15 308 9858
"Каменица" 30.09.2002-30.03.2003 4450 11 156 6716
30.10.2003-05.2004 5225 13 150 7925
05.2004-08.2004 5350 19 750 14 440
"Мальовица" 19.09.2001-19.10.2002 4200 9000 4800
19.10.2002-19.05.2003 4700 7955 3260
19.05.2003-19.07.2004 5600 18 583 12 983
"Рила" 02.10.2003-02.10.2004 4550 19 637 15 037
"Славянка" 22.07.2003-22.04.2004 4650 14 225 9575
"Витоша" 21.11.2003-21.11.2004 4750 15 487 10 737
"Балкан" 27.11.2003-27.11.2004 4750 15 487 10 737

Козница" 27.11.2003-27.11.2004 4750 15 487 10 737
"Белмекен" 25.08.2002-25.04.2003 3300 8950 5650
25.04.2003-25.12.2003 3600 9250 5650
25.12.2003-25.03.2004 3800 20 366 15 566

"Ген. Вл. Заимов" 16.05.2002-16.01.2003 3300 8950 5650
16.01.2003-16.09.2003 3600 9250 5650
16.09.2003-16.12.2003 3800 20 366 16 556

ОБЩО 89 575 280 995 191 420

Както се казва – когато говорят цифрите, и жълтите “богове” мълчат.

Преди изборите през май 2005 година БМФ сключва договори с Корабостроителницата за изграждане на два съда от тип – 42 000-тонни бълкериери, на стойност $27 млн. единия. Те трябва да бъдат под строителни номера 515 и 516. БМФ води преговори и сключва договори със завода в Брянск за закупуване на два двигателя за поръчаните кораби 515 и 516. Цената е $3,5 млн. за всеки двигател. Междувременно обаче закупен от Полша "Цигелски" двигател е буквално подарен на турската фирма "Фуртранс". На пръв поглед този маньовър е необясним, но пък носи тръсти комисионни за приятелския царски кръг.

Втори плавателен съд, продаден на "Фуртранс", е със строителен номер 286. Той е 9300-тонен многоцелеви кораб и е завършен над 45%. Преди продажбата заводът е вложил в него $6,75 млн. Според сконтиращата оценка на БМФ – $5,4 млн.
Третият продаден на турците кораб е № 285, също 9300-тонен, завършен около 15 на сто. Вложените в него средства са около $2,2 млн., според намалената оценка на БМФ – $2 млн. На практика в три кораба БМФ е вложило $18,25 млн. С $9,8 млн. повече от продажната им цена. Дори и да бъдат приети намалените оценки на БМФ, то сумата е $14,55 млн. и пак е с $6,1 млн. по-висока от продажната.

Къде потъват 6,1 или 9,8 млн. долара? Вече не е необходимо да се напъвате за да познаете къде точно.

В същото време за закупуването на кораби 512 и 286 е имало оферта от гръцка фирма, която е предложила за двата $8,5 млн. Офертата обаче е отказана, защото комисионните не са устройвали господарите на държавния ни морски превозвач.

През май 2005 година БМФ прави промяна на договора за два кораба – "Българка" и "Трапезица" с гръцкия чартьор "Оптима" като дневната ставка на "Българка" е намалена от $24 100 на $15 500. Така БМФ губи по $8600 на ден. Същият номер се прилага и с кораб “Трапезица”. Неговата дневна ставка е намалена от $ 15 500 на $ 12 500. Корабът е отдаден на "Космо шипинг", фирма близка до Борислав Ралчев.

По време на местните избори царедворския отбор отбор във Варна се изпокарва. Жалба срещу жълтата общинска листа във Варна внася пресаташето на НДСВ във Варна и собственик на сайта “Днес плюс” Антон Луков. Луков вади от десет кладнеци вода за да докаже, че списъкът с мераклии за общински съветници е регистриран от координатора за район "Одесос" Славчо Славов. "Така се нарушава уставът на НДСВ, според който това се прави от общинското или областното ръководство на партията. По този начин може да се стигне до грешки и непризнаване на избора", пише Луков като в селска вечеринка.

Човекът на Царя Милен Велчев обаче застава на страната на Славчо Славчев и против кръга на Борислав Ралчев.

На практика собственикът на сайта “Днес плюс” е използван като салфетка той да пише жалба, вместо да го направи с името си Борислав Ралчев.

По онова време бунтарите срещу Симеон коментират:"Защо му е да го прави? Така само налива вода в мелницата на Милен Велчев", по-аналитични царедворци обаче моментално заподозряха,че зад позата на Раймонда Диен, заета от Луков стои варненския депутат Борислав Ралчев."Не знам абсолютно нищо за случая. Луков е самостоятелен играч", отрече официално тогава Ралчев.

Само месец-два дели целият този “богопомазан” кръг от “златната мина” БМФ. Държавният ни морски превозвач вече е в частни ръце. Оттук нататък на някои ще се наложи да /по/връщат обратно големи пари, на други портата на БМФ завинаги ще бъде затворена, а трети просто ще забравят, как се пишат рекламни договори с фирмата.

Прокуратурата продължава да спи мечешки сън. А антимафиотите може и да дочакат Интерпол да им отговори в някой друг живот.

Веселина Томова

 

Коментари 0 за
“Милиони потънаха в джобовете на царедворци”

  1. Да,ама кой държи сегашните?По-голяма разсипия и кражби от сегашните в Параходството не е имало ,откакто съществува.Сигурно има виновен за това една толкова печеливша и престижна фирма да се даде в ръцете на крадци.Такова ненаказуемо ограбване като сегашното, Параходството отдавна не помни.Е,какво да се прави!В желанието си да върже собствената си селска сметка ,сегашният
    директор- бай Донев, надмина и БАЙ ГАНЬО.Аз да съм добре и на власт – пък какво ме интересува тази СМОТАНА държава.

  2. Г-жо Томова,защо не отредихте нито ред за наследника на бившия директор,т.е.за сегашния.Ами той надмина всички очаквания.Ако разберете разликата в размерите на чартирането на кораби,Вальо -топлото ще Ви се стори светец.Попитайте вашите информатори за начините на кражби от БМФ.А колкото до прокурорските проверки там в БМФ ,които крадат имат имунитет от съпруга в окръжна прокуратура.Попитайте как така стана,че директора вместо да го сменят през септември 2006 г. получи назначение за няколко години.Попитайте как синдиката се нареди на опашката в ограбването на БМФ и после се зае да хвали шефа!

  3. БРАВО ТОМОВА! ТИ ЛИЧНО ВЯРВАШ ЛИ, ЧЕ КЮФТЕТО РАЛЧЕВ ЩЕ ПОНЕСЕ ОТГОВОРНОСТ? А ПОДЛОГАТА ЛУКОВ ДАЛИ ЩЕ ПРОДЪЛЖИ ДА БЪДЕ НЕГОВ ГОРЕЩ ЗАЩИТНИК? ЗАЩО НЕ ПИШЕШ ЗА ПАЛАТИТЕ НА РАЛЧЕВ, ЗА СДЕЛКИТЕ С ИМОТИ, КОИТО ПРАВЯТ, ЗА СИНЧЕТАТА МУ, КОИТО СЕ ИЗЯВЯВАТ КАТО НЯКАКВИ ХИБРИДИ – АДВОКАТО – БИЗНЕСМЕНИ? ЗАЩО НЕ ИМ ПРОВЕРЯТ ДОХОДИТЕ? ТЕ ЩЕ КАЖАТ, ЧЕ ПАРИТЕ СА ОТ АДВОКАТСКА ДЕЙНОСТ, ВЕРОЯТНО…

  4. Ако някой ми каже, че Ралчевия кръг краде, лъже, проектира и реализира мащабни далавери без знанието на Симеон Саксдебилготски. ще знам, че и той не си вярва. Симеон е сериозен международен аферист и никога не би допуснал Ралчев да краде без да отделя за изсушения си закрилник. Действително тепърва ще се разкриват невероятните мошеничества на Ралчевия кръг и пораженията, които той нанесе на всички нас, но не можем да не се възхитим на сръчността с която Ралчев е успял да подкупи прокуратурата и изобщо ЦЯЛОТО правосъдие дотолкова, че все едно правосъдието още не е измислено.

  5. Ако „царедворци“ означава хората около Цар Симеон ІІ, то ясно е, че цитираните варненски далавераджии: Ралчев и т.под., не са от тях – те бяха изхвърлени от царския двор тъкмо заради нещата, описани по-горе.

  6. „Браво“ на Антимафиотите ,колко материал също за съда и прокуратурата,какви са тези фрахтови ставки ,за тези кораби нормално е да са около
    17000 – 18000 щ.долара

  7. Да не се чудим защо никой не скача срещу Доган! Просто всички са в кюпа, както казва народът! Затова Доган ще си прави каквото иска! Нооо, само неговото се гледа под лупа, именно за да не се разконцентрираме, а да се съсредоточим:) Жалки подобия на човеци са всички до един! Съсипаха не само собствения си народ, а и Родината си, земята, където са създадени, направо плюха върху нея като изчадия Божии!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *