« Върни се назад Публикувано на 27.07.2016 / 9:49

ЛАСКИН, СПРИ ДА ПИЕШ! НЕ ВСЕКИ Е ДАДЕНО ДА БЪДЕ ГЕНИЙ КАТО БОТЕВ! И, АПРОПО, БОТЕВ НЕ Е РОДЕН В КАРЛОВО!

иван ласкинПрепечатваме текст на Иван Ласкин, публикуван „ексклузивно“ в сайта big5 и очевадно непипнат умишлено от редакторска ръка. От него разбираме, че: “Колко хора знаят, че Ботев е роден в Карлово?“ и как „Вежди е прекрасен човек“, а „Христо Мутафчиев се бори с тулупите“.

От цялата свръх объркана логорея на Ласкин трябва да ни се изясни, че „актьорът в България трябва да се превърне в боклукчия за да яде хляб“.

Спри да пиеш, Ласкин! Не всеки е дадено да бъде гений като Ботев, който, апропо, НЕ е роден в Карлово. И Ботев е пиел, но е ПОСВЕЩАВАЛ словото ударно, като камшик, а не оцветявайки го с лиготене.

Седни си на задника, Ласкин, изтрезней, и без да хленчиш, напиши целия тоя разлигавен „опус“ в пет изречения, без излишни сълзи и сополи. И понеси отговорността на раменете си, заради онези, които обичаш, ДЕЙСТВАЙКИ, защото онзи, който се мисли за „гений“ не бърбори несвързано и неграмотно, казано на уличен език: „Тарикат мъж не писка“, А ПРОМЕНЯ ПЪРВО СЕБЕ СИ И СЛЕД ТОВА СВЕТА ОКОЛО СЕБЕ СИ!

Ето и текста на Ласкин без никаква редакция и корекция на грамотността:

Възелът – има го във връзките за обувки, в такелажа на корабите, в гласните ни струни, бесилката и най-вече в мислите ни… ние сме овъзлени отвсякъде. Той – възелът може да е стегнат, може да е и хлабав, но възелът винаги си е възел… Даже сега си мисля, че възел звучи като Възлевул – дяволски капан.. възлови момент, и разбира се – примка. Кое всъщност е по-възприемчиво? Възел или примка? Клуп? Отговор? Дреме ми на възела да ли съм възлов, но се вързах на възловата възелинска възможност да съм какво?….Примка.

Всъщност, дреме ми и за тази графоманска еквилибристика, но с лек смях на и без това слабо тупкащото ми сърце, бих иска да попитам… Вързахте ли се?

Възел, развръзка и завръзка…– равновръзка!… Ето за това поисках да пиша тук.

 Моят Реформиран д-р Джекил и моят Нереформиран М-р Хайд*

 Както и да е. Аз не съм на театрален щат. И винаги мога да кажа “дреме ми на щата за щатните, ощАтени актьори”…Но няма да го кажа! Защото вече аз на щат мога да съм само в Щатите. Да продължа ли?

 Слушайте:  Талантът не подлежи на “реформа!” Или си талантлив или не.

 Ето какво би казал за този възел моят приятел Нереформираният М-р Хайд:

 “Aз не мога да разбера защо има Министерство, което си закрива Културата и Здравеопазването, което си закрива болниците… не е ли това някакъв пълен абсурд?! И по тази логика  защо тогава  накрая и самия Министерски съвет например не се самозакрие? За да ни спести немощността си? Защото за каква мощ може да говорим при хора, решили от театрите да пестят, моля ви се! В театъра, в него дори да няма и един зрител скоро, защото, той, театърът, трябва да се подържа, за да съществува. Защото, той, театърът, е храм на Просвещението. Ми да закрият и църквите! Да закрият и читалищата (велико българско изобретение е читалището)!…..  На читалището дължим Възраждането си! Танцовите школи да закрият ако искат също! Те са символ на етноса ни. Но то и етнос май вече няма?! Гъдулките, гайдите и кавала също да закрият (не курорта)! Великият самодеен театър, (който възроди  културата и силата на българина в следосвобожденска България) и него да закрият! Българинът  също да закрият, мамицата им!

 И разбира се, все пак, моля да се самозакрият и самите паразити, така добре описани от Левски, Ботев, Вазов, Алеко, Стамболийски и т.н. и т.н… всичките те – онези тъжно убити Личности на България! КОЙ ги уби ли? Паразитът, наречен властимащ, ги уби. Той и котарачещите се мазни чорбаджии! Защото какво? Чорбаджиите винаги убиват.“

 Може и да е прав моят приятел Нереформираният М-р Хайд. Обаче..

 След две опустошителни ядрени атаки Япония например бе срината със земята. И какво направиха японците? Заложиха на здравеопазването, на образованието, на културата и инфраструктурата. Веднага след ядрената атака! Едва по-късно заложиха на Хитачи и Сони. Тоест, японците заложиха на бъдещето на нацията! На своето бъдеще! И германците така постъпиха, и руснаците, и чехите, кой ли още не, и тo след опустошителни войни. Отново само ние не го направихме. Само ние тук в България умишлено се разрушаваме, само ние тук в България убиваме все още неродилото ни се бъдеще!

 А ето и какво мисли другият ми приятел Реформираният Д-р Джекил:

 “За да имат приход театрите, които “работят” “възвращаемо”, те трябва да продават билети, да правят “откупки” и разбира се в името на субкултурата, да допуснат и чалгата по сцените си. Представления, скалъпени от едвам ходещи по сцената сериални звезди, на които от фъфлене нищо не им се разбира и на които декорът най-често прилича на опънато на тел перде. Или както се казва, бой до пълно вдебиляване в името на  все повечето и повече наивните билетокупувачи. Но пък що не? Щом управата си ги харесва, значи може. Всъщност и тук нещата са прости. Управлението на тези театри просто обича да прави само едно. Да лиже гъза на другата Управа. На онази по-голямата Управа. Защото некадърникът е хиляди пъти по-алчен от кадърника! Не знам защо е така, но явно си е някакво вселенско правило. Затова сме на това… дeредже! Защото некадърници са ни директори, изпълнителни агенти, министри и зеленчуци!

 Едни директори на театри (малцинство) се опитват да просвещават! Смислени и всеотдайни хора, които теглят репертоара си към качество и просвещение. Които искат да възпитават и просвещават.

 Е, да де, ама редица дебилни директори (мнозинство), които успешно  превърнаха Театралният ни Храм в чалготека! И това го направиха, и зорлем превърнаха билетопродавницата си на чалгарска клоака. За да види Министерството колко са успешни билетопродавниците! Геноцид над таланта от неталантливите! Безкомпромисната простотия на тези директори, лети като алчна валкюра за душите на талантливите. Продажни некадърници, мразещи таланта! Вижте Военния театър в какво се превърна под ръководството на формен лумпен и сгушени, треперещи от страх актьори!

 Истината е, че липсва  творческа хигиена и художествен филтър за метастазите, които убиват Българският театър.  Некадърникът в “културата” е като противопехотна мина-не знаеш кога ще я настъпиш и ще ти отмъсти подобаващо. Некадърникът задължително е бил доносник и  се възхищава единствено и само на пошлостта, която убива талантливия! Некадърникът е прикрит в някое Министерство и взима заплата за да унищожава кадърния!

 Срам!

 Както и да е. Нататък. Хигиена?….

 Пример:

 Не може да водиш ТВ лотария, тото или да участваш в риалити и после да играеш Хамлет! Позор за кадърните!

 Актьорът в България трябва да се превърне в боклукчия за да яде хляб. Да търпи унижението на простаци, които искат служба, а не служат на културата на нашия народ.

 Те ти реформа!

 Аз, д-р Джекил също съм участвал в такива реалити за да мога да си гледам децата. Защото с щат в БГ деца не могат да се гледат. Обаче Театъра има просветителска дейност, значимост, а не евтино-чалгарска! Аз го осъзнах! Запомнете! Малката булка  не е българин! Ботев е Българин, простаци невежи! Министерство на креатурата-Синовете на Великата мечка! Смешно ми е непрекъснато, защото знам, че ви унижавам..и в същото време знам, че не ви пука. Нарича се Гьонвинетулък.

 Колко хора знаят, че Ботев е роден в Карлово? Аре питайте някой карловец за това. Ето Христо Mутафчиев….но за него ще говори м-р Хайд.

 М-р Хайд:

 Аз харесвам Вежди…познава ме се – той е честен и прям човек, обаче ми  сподели за това , че театъра е създаден за да се движи. Вежди е прекрасен човек и аз изцяло заставам зад него! Аз, езика си на две не чупя! Просто имахме скоро един разговор и аз видях честност! Това е истината. Зад Христо Мутафчиев съм, защото съм интуитивен като пепелянка и знам кога някой не лъже! Обаче трябват усилия а не закрития, защото обичам колегите си, а не мечкарството! Защо театъра не трябва да се движи, приятелю Вежди: Защото всеки град с театър си има нужда от своите си актьори.

 Първо защото театъра не е измислен от Шекспир. Преди хиляди години е измислен от едни, които са го строили с безброй   тонове мрамор, традиций и талант. И до днес си седят тези театри, тези сцени. Справка Пловдив…над тунела…и още стотици из цяла Европа. От Албиона та до Анкара….и нека цитирам това:

 “Шекспировия театър „Глобус” е построен през 1599 г. в Саутворк, Лондон на южния бряг на река Темза от Ричард Бърбидж. Защо са го строили, а не са пътували?”

 Те ти тебе Пътуващ Шекспиров  театър!

 Обичам Христо Мутафчиев, състуденти сме, ама как да му предам въпросите на колеги, които питат: “Защо Съюза на артистите не иска артисти?” Това момче, Христо, има прекрасна душа, познавам го. Още си спомням великолепната храна (в тези бедни след десетоноемврийски години)

 Която храна сготви в родният му град Карлово майка му! Вкусно! Стефан, баща му, свири на китара, Христо пя….. щастливи и бедни…..,И за това питам: Кой глупак има право да обвинява Христо в простотиите, които чета навсякъде. Кой малоумник има наглостта да търси сметка на Христо, при условие, че  Христо му е помагал за лечение на стави? Без да е член на съюза?… (справка бившата ми съпруга). Нахалник е този, дето не е член на Съюза на артистите в България и има наглостта да оспорва факти! Защото години наред, Христо милее за театъра и се бори с тулупите, които пък всяко едно следващо правителство отново преоткрива и отново първо с театъра се захващат?  Познавам  тази комформистка паплач, и за това се отделих от нея! Съвсем съзнателно се отделих!

 Ето, питам Христо, защо ми задават такива въпроси за теб бе Ице? Цитат:“Христо ли, ами той нали е гербаджия. Какво може да очакваш…..”?

 Не ми пука кой е гербаджия, бесепарлия или реформатия! С очите си видях как помагаш, Христо! Тревожа се за колегите си, които, протестират, защото са повсеместно протестанти, Ице??? Объркан съм.

 Христо, приятелю, реформата не трябва ли да уволнява директорите- ДС агенти Кипариси, борчета и чворчета,  некадърници, службогонци и паразити в българският театър! Всички ги знаем кои са! Реформата трябва да се бие с Министерство на финансите, а не да му лиже трътката! В театъра, културата трябва да заложи на естетиката и просветителството, а не да толерира гъзолизци.  Защото тези мърлячи, някои директори и други гъзолизачи  си пробутват  в театрите, в  името на собствената си изгода чалгари, мечки, мечкари мачки и лайнари!

 Защо, Ице, няма загриженост в Управлението, което да се грижи за , морала, възпитанието на младите, естетиката на старите и въобще за това, което се нарича Българска Култура? За Пари. Тези  простаци направиха така, че младежите на България да гледат “Малката булка”, а не да  четат Ботев! Пошлостта е въздесъща в България! Срам за предците ни актьори и режисьори!

 Джереми Айрънс или Сър Антъни кога са раздавали коли по ТВ??? Помията в театъра на България е породена от некадърниците! От там смърди! Те мразят таланта, защото усещат и разбират, че го самите го нямат.

 Ето в това  битие на българският актьор, режисьор, сценограф…Е, в него, в това битие  трябва да има реформа! Защото с моите роли, в един нормален свят  сега трябваше да имам остров до Джони Деп, а не да се чудя как да вържа двата края! Опорочиха паметта на десетки велики български актьори и сега си серат “реформата”!!! Мечешката им реформа!  И това не идва от Вежди, а от тази административна гнилоч, които сее некадърие с велико мнение!

 Моля се  да не ме показват като “панаирджийска мечка.” Аз измислих прозвището “мечки”-Справка сайта на Огнян Стефанов от преди 7 години.

 Някъв  пръдльо  запомни израза ми и си кръсти фирмата така. …Следващото ми предложение за театрална фирма на пръдльовците  е: “Педерастки койоти” или “Капризни ануси”. Благодаря.

 Реформа! Обуначихте децата с халтурите си ….. мечешки задници!

 Що не реформират Театрална Дебилница Ексхумато? В този “работилен” цех  има толкова приходи към  Министерството на културата, колкото има пчели в Антарактида. Нали се търси възвращаемост? За какво си отглежда Министерството това наркоманско недоносче наречено Фурмато? Съсипани “актьори”, които с безличието си не могат да бъдат различени на фона на лош и евтин декор. Малоумни бледолики еднаквовци…И Мин. на Култ. им дава пари на тези хлевоусти търгаши! Къде е Реформата тука, бре???? Колко възвращаемост имате от тези цирей наречени Реформато? Засмях се)))

 Значи тези какавиди може да се финансират с парите на изкормения данъкоплатец, а великолепни актьори от “провинцията” не може!?!?!?!

 И сега разграничавайки се от циклофреничната тема описана по-горе с приятелите ми Д-р Джекил и М-р Хайд, бих казал следното:

 Актьорите, режисьорите, балетистите, музейните управници, читалищата, художниците и сценографите, музикантите и литераторите, археолозите и историците, …Обединение ни трябва, братя! Поговорката  “Всяка коза за свой крак” е пагубна!

 В една рота има  добри стрелци и лоши стрелци…ама нашта театрална рота трябва да се бие заедно, в купом и с хъс, с  който ХЪС написах и всичко това аз!

 Иначе, връзваме плитките и скачаме от скалата!“

afera.bg

 

«