« Върни се назад Публикувано на 30.11.2008 / 19:10

Комисия за защита на конкуренцията пак се прави на сляпа за турския медиен монопол

 

 

Kолко медии има вече Доган… пардон, Ирена Кръстева и синът й Делян Пеевски, който е заместник министър на Емел Етем? Засега 7 – "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" "Борба", "Марица", а отскоро и "Експрес" – вестникът, с който Любо Пъпката смяташе да се вмъкне под крилото на ГЕРБ. Колко телевизии има Доган?

Първо си купи ТВ "7 дни" и назначи за неин шеф жената на Митьо Крика. На 22 август с.г., с едно премятане хвърли закона в коша и пусна  "Балкан българска телевизия" (ББТ) в ефира на "7 дни"  (виж в. "Атака" от август 2007 г.). Дотогава ББТ се приемаше само по кабел и сателит. Тя нямаше законно основание, програмен лиценз, нито временен далекосъобщителен лиценз да разпространява програмата си ефирно. Собствениците на конкурентната ТВ7, Любо Пъпката и съпругата му Диляна Грозданова, тогава излязоха на бой. Писаха чак до еврокомисарката Вивиан Рединг и прокуратурата. Но бяха закъснели. Комитетът за регулиране на съобщенията (КРС) и СЕМ бяха вече уточнили вратичките в закона и номерът мина. Малко по-късно стана ясно, че фирма, близка до Доган е станала официално собственик на ББТ. От вчера ДПС притежава и ТВ7, която преди по-малко от година толкова риташе срещу него.
Седем вестника и три телевизии – една доста прилична медийна империя, създадена за около една година. За турските интереси в България, както и за подставените лица и фирми, с които изкупуват медийния пазар, няма Комисия "Кушлев", няма закон Петканов", няма Брюксел, няма ЕС. Те са над закона. Никой няма да провери откъде новите собственици имат толкова много пари – само за изданията на Петьо Блъсков и акциите му в ИПК "Родина", казват, са били платени около 5 милиона. А за останалите?
Няма я и Комисията за защита на конкуренцията. Тя е дресирана още от времето, когато остави монопола на ВАЦ върху медийния пазар и знае как да заобиколи закона в случая с концентрацията на пазарна мощ в турски ръце. Българското медийно пространство е поделено от две чужди групировки, и двете силно враждебни към българския национален интерес и изповядващи истински расизъм към българите. Да си спомним, че шеф на ВАЦ е Бодо Хомбах, който едновременно с това участва и във фонда, който финансира "Митът Батак". Така до изборите през 2009 г. България ще бъде залята с антибългарска, протурска, проислямска пропаганда, а малкото останали истински български медии ще се борят за оцеляване на монополизирания от чужденци рекламен пазар. Защото назначените от управляващата коалиция подлоги в КРС, КЗК и СЕМ не могат да говорят – устите им са затъкнати с пари и не могат да гъкнат от страх да не изплюят пачките.

 

Магдалена Ташева

В. “Атака”

«