« Върни се назад Публикувано на 17.09.2024 / 9:48

КОЛЕГА РАДЕВ, И КАТО ЗАМЪЛЧАХМЕ ЗА УБИЙСТВОТО НА М-Р ТЕРЗИЕВ ОТ АМЕРИКАНСКИЯ ЗРК „ПАТРИОТ“, КАКВО НАУЧИ ОБЩЕСТВЕНОСТТА? ДОКОГА ЩЕ МЪЛЧИМ??? ПРИ ПОСЛЕДНИЯ СЛУЧАЙ – ПОРЕДИЦА ОТ ГРЕШКИ ОТ ОРГАНИЗАЦИЯТА!!! ЗАЩО РЪКОВОДИТЕЛЯТ НА ПОЛЕТИ НЕ СЕ Е НАМЕСИЛ?

Колега Радев,

И като замълчахме за убийството на м-р Терзиев от американския ЗРК „Патриот“, какво научи обществеността? Докога да мълчим???

Приятели,

Прегледах многократно записа и за съжаление видях поредица от организационни и пилотски грешки.

Пилотите подхождат косо към полосата с малък ъгъл на снижение, което ги затруднява да пилотират по оста на полосата и да наберат необходимата скорост за изпълнение на вертикален комплекс от фигури…

(ГРЕШКА в организацията…:

– Задачата се прекратява.)

На вертикалата пилотите осъзнават, че не могат да наберат необходимата височина за последващ низходящ маньовър и намаляват претоварването…

(Грешка водеща до малка скорост, под еволютивната…

– Изпълнява се „имелман под хоризонта“. Задачата се прекратява )

В горна точка на маньовъра самолета е със скорост под еволютивната и пилотите „губят посоката“ за пилотиране…

(Класическа грешка. Управлението се „центрира“, лоста леко се притегля за малко положително претоварване и при набиране на еволютивна скорост се преминава в хоризонтален полет:

– Задачата се прекратява…)

След преминаване на „горна точка“ пилотите продължават лупинга, изпадат в аварийна ситуация, късно осъзнават, че височината и скоростта са недостатъчни. Почти на „вертикалата“ опитват с половин тоно да преминат в пикиране, но не виждам ускорение на самолета от максимална тяга на двигателя… Височината е недостатъчна за извеждане от пикиране, а достигат минимална височина за катапултиране…

(Грешка в техниката на пилотиране, неизползване на двигателя за ускорение, изпадане в аварийна ситуация…:

– Задачата се прекратява с… КАТАПУЛТИРАНЕ на височина над минималната за това…!!!

След 20 години в НАТО пилотите ни са с НУЛЕВА подготовка и натренираност…

„Атлантици“ обещаваха по натовски стандарт 200 часа за пилот…, а летят по 5 – 10… и то не всички…

Самолетите/вертолетите в света са два вида…:

– Изправни и неизправни…!!!

Но…

През 1998/9 г. при предполетната ми проверка на с-т Л-39 на л-ще Каменец установих, че катапултите му нямат… пиропатрони…!!! При общата проверка се откриха други три…, а при катастрофа на същото летище малко преди това пилотите не бяха се катапултирали…!?!?

– Защо ли…???

Питам, за последния случай…:

Катапултите имали ли са пиропатрони…???

Какъв е нальота на пилотите общо и през последните 12 месеца…?

Каква е подготовката и нальота на загиналите на Пределно малка височина…???

Защо ръководителя на полети не се е намесил…?

– И това далеч не са всичките ми въпроси…

Виновни са всички, от пилотите до депутатите…!!!

Останалото е мълчание.

О.з. полк. Р. Стоянов

(Допускал пилоти и инструктори до полети във всички условия и височини, над суша и море, участник в поредица от въздушни демонстрации)

Румен Стоянов

О.з. полк. инж. Румен Стоянов – военен летец и инструктор 1 клас, който е служил в авиобаза „Безмер“ и летището в Долна Митрополия

«