« Върни се назад Публикувано на 04.03.2009 / 8:53

Кой превърна „Мюзик айдъл“ в „Мюзик абдал“?

 

 

"След като се нагледахме на цирковете около българската "Евровизия" дойде ред да ни сервират огромна порция простотия и в "Мюзик айдъл". В пълен разрез със световните порядки на хитовото реалити, което има за цел да показва на зрителите можещите да пеят, вече втора поредна година у нас решиха да обърнат нещата на сеир и зрелище… като всичко в България.
За поредна вечер зрителите на БТВ станаха свидетели на всякакви музикални инвалиди или както Фънки ги нарича – "freak"-ове. Тоест изроди. Въпросът, който си задават хората тук е защо продуцентите на шоуто, в частност Иван и Андрей го допускат и умишлено залагат на това като основна ниша в реалитито.
Редно е да припомним, че първият сезон на музикалното предаване си остана безспорно най-качествения. Тогава той бе поверен на Слави Трифонов, който с подкрепата на бенда си се справи професионално и безупречно. Дългият не допусна никакви "freak"-ове, които да превърнат "Мюзик айдъл" в своеобразен "Биг брадър". Единственото изключение беше Данчо Шестте кокошки… Но първият сезон на реалитито изстреля Невена Цонева и Теодор Койчинов, които и до днес успяха да се задържат на повърхността на т.нар. поп сцена.
А вторият сезон се запомни с лудият Иван Ангелов от Айтос, който буквално износи до голяма степен цялото предаване на гърба си. Естествено грубо използван и употребен от продуцентите си Но това наивният айтозлия не можа да разбере. Подобно бе ситуацията и с Валентина Хасан, която изпя "Кен лий"…
Истината е, че зад втория "Мюзик айдъл" и току що стартиралия трети стоят не Иван и Андрей, а Нико Тупарев. Кралят на манипулациите, интригите и простащината в родните реалитита. И това вече не е тайна за никого май?! Тупарев и неговата "СИА адвъртзйзинг" стоят зад предаването "Сблъсък" от самото му начало, а впоследствие уж създадената от двамата водещи на "айдъла" продуцентска къща "Междинна станция" се превърна в дъщерна на "СИА". Така обиграния играч Тупарев получи възможност да прилапа още от телевизионния пазар у нас, макар и в сянка.
Именно Тупарев с първият сезон на "Биг брадър" наложи на родния медиен пазар "сеирът" като основен похват за печелене на зрителския интерес. И оттам нататък май няма вече реалити шоу, което да не заложи на простотията като начин за покачване на рейтинга.
Така че, ако са останали български зрители(а и то май вече няма такива), които очакват от тазгодишния "Мюзик айдъл" да се родят новите Лили Иванова и Васил Найденов ще трябва да ги разочароваме.

Георги Стоянов

«