Публикувано на 02.12.2021 / 14:17

КАКВО КРИЕ МРРБ И КОМИТОВА ЗА ПРОВЕРКАТА СЛЕД ТРАГЕДИЯТА НА „СТРУМА“! /ДОКУМЕНТИ/

Крие ли нещо МРРБ? Май да!

Крие ли нещо МРРБ. Това е въпросът, който веднага напира, след като става ясно каква точно проверка е извършило МРРБ след трагедията на „Струма“, при която загинаха 45 граждани на Република Северна Македония.

Ето фактите:

Проверката на МРРБ, според заповед на министър Комитова, е извършена само в подопечни на ведомството структури – АПИ и ДНСК.

Месец по-рано е създадена нарочна комисия за проверка и обследване на пътните ремонти и ново строителство с представители на над 10 организации, имащи отношение с пътната безопасност. Защо, не стана ясно на брифинга на министър Комитова по темата.

Не стана ясно и друго – какво и защо се е случило по отношение на подръжката на участъка на трагедията и по-конкретно с маркировката.

Полагането на нова такава е възложено на „Автомагистрали“, ангажирани с поддръжката на пътя, още през април тази година от предишното ръководство на АПИ.

Два пъти е удължаван срокът за изпълнение, като крайната дата, когато това е трябвало да се случи, е 10 октомври т. г. Този срок държавната „Автомагистрали“ не е изпълнила. Защо не става ясно, въпреки богатата кореспонденция между държавното дружество и нейните контрагенти.

От нея обаче е видно, че доставчиците на боята и машините за полагането й са апелирали за бързо решаване на казуса с оглед опасността и риска от тежки ПТП-та.

Става ясно и друго – за да се стартира работата е било необходимо, пак според тези документи, да се изплатят едни 50 000 лв. за стартиране на дейностите. Ангажименти след срещи в „Автомагистрали“ са поемани, но превод на средствата няма. Няма! Защо? Въпрос без отговор.

На брифинга не стана ясно и още знаела ли е министър Комитова всичко това. Защо не бе огласено на брифинга, даден от нея, остава загадка.

Когато има много „Защо“ остава усещането, че някой нещо крие. Нали?

Какво крие министър Комитова?

Андрей Червенков

Коментари 15 за
“КАКВО КРИЕ МРРБ И КОМИТОВА ЗА ПРОВЕРКАТА СЛЕД ТРАГЕДИЯТА НА „СТРУМА“! /ДОКУМЕНТИ/”

  1. Също да добавя към статията е че БЕХ, НЕК и др. държавни фирми в енергетиката са им изплатени заемите, което стана с заем и с пренасочване на средства от дър. бюджет.
    Да добавя че има един фонд международен Козлодуй от който ЕБВР раздава средства !

  2. Статията описва част от проблема който създадоха хората на Румен Радев!
    Комитова като министър и като човек със строително образование е наясно поне как се строи и какви са законовите и нормативни изисквания.
    Статията казва нещо интересно, че от както дойде Румен Радев на власт средствата които са били предназначени за ремонт, подръжка и др. дейнности по пътищата са спряни!! Те са спрени и се задържат, дори считам че са пренасочени в друга посока. Аз обикалям България и за тази година виждам че почти на всякъде всичко е спряло да се поддържа по пътищата ни.
    Също според мен всички средства по всички направления в които правителството трябва да влага средства по подръжка и др. дейнности са спрени !!

    За трагедията с автобуса моето лично мнение че е тер. акт.

  3. Останалите живи часове след СЛУЧАЯ казват…стана взрив…а не ударихме се и последва взрив!!! Но…объркани в ПРЕВОДА…мантинелата и най-важния…водачът мъртъв!!!

  4. Тайната на катастрофата с македонския автобус би могла да бъде лесно разкрита, ако парчета от мантинелата се вкарат (първично, вторично и бустерно) на подходящи места в телата на някои другарки и другари, занимаващи се с магистрали- властимащи и изпълнители.

  5. Маркировката ще е виновна и е… когато минавам за пръв път отнякъде …а не професионалист потеглил 15-20 мин. преди това на път минаващ го 4 пъти през седмицата!!! Още на първата мантинела има следи от пожар !!!Автобусът има аварийна система за спиране и гасене при пожар …но когато има бум само спирачките са се задействали защото вратите и аварийните изходи -2 на тавана се отварят след спиране!!!Това означава че за 1 секунда тази система е изгоряла!!!От какво!!!

    1. От удара фронтално в джелезата се къса всичко, няма въдух за спирачки, врати и др, има смачкан резервоар -демек свиване -компресия- с повишаване на температура, спукване на резервоара и разпръскване на аерозол от гориво ++ много искри-
      Те ти го пожарът- също като процеса в цилиндъра на двигател. И го казвам като авиатор. При кацане без колесник -по корем – на пистата се разстила пяна от автомобил с цел от искрите да не се запали остатъчно гориво, което ще итече от деформиране при удара и триенето. Самолетът кръжи докато си изгори горивото или го издухва навън -Миг 25- 16 тона и др. Керосинът и дизелът са много близки по качества. За сведение -човек без кислород изпада в несвяст за около 7- 11 сек. Димът от внезапния пожар в затворено пространство е изгонил кислорода от нормалиния въздух и е парализирал действията на спящите хора. След това идва адът от задушаване.

      1. От заключенията се разбра, че не хората не са реагирали, а самите обезопасителни
        системи. На тях едва ли е нужен чак пък толкоз кислород.

      2. Двигателят е отзад!!!Спасените са отзад!!!Осмият спасил е взет на автостоп избягал от Пирогов-мигрант???Като решат този КАЗУС тогава мантинелата ще е виновна!!!Но нещо КАРТОФЪТ е ГОРЕЩ като с МИГ-а!!!

  6. Пътната маркировка по всички пътища у нас е под всякаква критика. Освен това, всичко, което не е магистрала е потънало в храсталаци, превзели шосето на 1/3 и от двете му страни. Най-редовно пътните знаци, където ги има, плътно са закрити от клони и шумаци. Обаче в случая с катастрофата на „Струма“ доста се преиграва. Жертвите не са от сблъсък, а от неконтролируем внезапен и много силен пожар. Който няма как да избухне и да се разрази до такава степен само от просто престъргване на автобуса в мантинелата /каквото всъщност се е случило/. Подушвам големи застахователни измами в тоя случай, защото като мантра се повтаря „маркировката, та маркировката“. Много старателно се прокарва идеята, че само и единствено българската държава е виновна за щетите- материални и човешки. И българската държава после яко да плаща обезщетения. Докато не се изяснят причините за този невероятен пожар, аз лично съм много против всичките вини да се стоварват на българската държава.

  7. Абсолютно доказан факт е , че в автобуса е имало взрив !
    Ноооооооо ….
    Взривни вещества видите ли НЯМАЛО !
    Е как тъй ?
    Дизеловото гориво НЯМА КАК да предизвика взрив , при абсолютно НИКАКВИ обстоятелства !
    Тогава КАКВО се е взривило ?

  8. Вгледайте се внимателно в трасето на магистралата!На магистрала,в завой се прави отбивка за почивка!!!!!!!!!!!!!!Поставете се на мястото на шофьора – карате със 90-100км в час,тъмно,може би и мъгливо и изведнъж в завоя виждате в дясно лента за движение,но това не е лента от магистралата,лента към отбивката- свивате в дясно по инерция защото мислите , че това е магистралата,след част от секундата установявате, че това е отбивката и че може да катастрофирате и рязко свивате в ляво,но там има парче мантинела,което никой не знае за какво е сложено там,удряте се в него,продължавате наляво и се удряте вече в с редната мантинела.Останалото е трагедия!!!Ако я нямаше тази безумна отбивка точно в завоя нямаше да стане трагедията!!!!САМО ПЪЛНИ ИДИОТИ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ ОТБИВКА В ЗАВОЙ НА МАГИСТРАЛА!!!!ТОВА СА УБИЙЦИ!!!!А е било напълно възможно тази отбивка да се направи 50-100 метра напред,където магистралата е права!!

    1. Майсторът ще информира ли форума колко катастрофи са станали на това място досега?

    2. Да затвориш Витошка като основна пътна артерия в центъра и да я превърнеш в търгашеска улица е доказателство за вредителство за цял народ. Я се опитай да затрвориш Страйп във Вегас, 5-то авеню в Ню Йорк или Мишигън, Кларк или Ван Бурен в Чикаго – и стой та гледай. Само една нация намираща се на ниво Пещарен битовизъм, неразбираща кавво означава най-кратко разстояние между 2 точки, неразбираща понятията улица, булевард, тротоар и за какво служат може да прави такива безмислици. Особена заслуга имат новите столичани идващи с наследения си манталитет тунингован с 1-вишо. И всики които гледат безучастно отстрани ца виновни. Хотара копят канали и местят столици Кайро – БГ затваря улици и удължава Синя зона . Засрамете се в ЮеС е до 17 часа.

      1. Защо така остро бе колега? Ами къде ще ходим на „гюзмето“ да си покажем новият „ханцунг“ ако не е затворена „Витошка“……….Прост народ, слаба държава, лесно се управлява……Който разбрал, разбрал….

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *