« Върни се назад Публикувано на 04.11.2016 / 8:26

ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ПРИКРИВАНЕ НА ЗЛОУПОТРЕБИТЕ НА СЕМ. МАНУШЕВИ

СЪСТОЯНИЕ  НА “ДИАГНОСТИЧНО – КОНСУЛТАТИВЕН  ЦЕНТЪР „ЧАЙКА“ ЕООД  С УПРАВИТЕЛ ОТ М. МАЙ  2010г.  Д – Р  АЛЕКСАНДРА МАНУШЕВА – СЪПРУГА НА АДМ. МАНУШЕВ

  2010 2011 2012 2013 2014 2015
Текуща печалба/загуба 17 -165 8 2 3 1
Общо задължения,                         в т.ч.: 340 568 584 632 641 677
Задължения към финансови предприятия 40 40 40 40 40 40
Задължения към доставчици 113 92 101 117 100 114
Задължения към персонала 103 94 70 64 70 63
Осигурителни задължения 33 222 180 202 262 213
Данъчни задължения 45 114 189 207 166 229
Други задължения 6 6 4 2 3 18

 

Сумите в таблицата са дадени в хиляди бг левове

МАНУШЕВАнализирана и експертно проверена информация от официални публични регистри за изключително сериозни злоупотреби и нарушения в ДКЦ – „Чайка“ ЕООД, ЕИК по ЗТР 103514755, с едноличен собственик на капитала Община Варна, чрез Общински съвет – Варна , управлявано от месец май 2010 г. от д – р Александра Манушева, която е съпруга на депутата от ГЕРБ о.р. адмирал Пламен Манушев. Видно от отчетите, които се прилагат с всяка една година от нейното управление това общинско медицинско заведение е тласкано към фалит поради некадърно управление, злоупотреби или с цел умишлената му ликвидация.    Обществена тайна в гр.Варна е информацията за злоупотребите и престъпленията в това общинско лечебно заведение, но поради високите партийни протекции и чадър от адмирал Манушев, всичко все още се замазва и прикрива от мнозинството на ГЕРБ в Общински съвет – Варна  и  Кметовете на Община Варна, които вече над 6 /шест/ години са управлявани от ГЕРБ. Прилагаме и няколко статии от варненските медии, където също се описва трагичното състояние на общинското дружество.

МАНУШЕВДокога мнозинството на ГЕРБ във варненския общински съвет ще продължава да прикрива тези престъпления на свои хора, извършващи злоупотреби на гърба на варненци ? И как е възможно да се допусне едно малко ДКЦ да натрупа задължения за над 640 000 лева и мнозинството в общината на ГЕРБ да продължават да гласуват доверие на този човек, като в същото време отстраняват без причина множество доказали се ръководители на  изрядни и печеливши общински дружества в града, включително ина други лечебни заведения, само защото ръководителите не са от ГЕРБ и не са във финансови и кадрови схеми с управляващите.

МАНУШЕВСтранно е защо това дружество все още не е обявено в ликвидация /несъстоятелност/ при такива огромни задължения, включително и към държавата, а примерно тубдиспансерът в града е обявен за ликвидация при много по малки задължения. Кой ще отговори на тези въпроси не се знае, но за това трябва ба бъдат попитани д-р Манушева, о.р. адмирал Манушев и Община Варна, да бъдат сезирани АДФИ, НАП, Прокуратура и др. Въпреки, че дискусиите около този  злополучен тубдиспансер се вихрят вече години, а в същото време всички се правят, че не виждат, когато се засегне много по големия проблем като е при приближената до ГЕРБ по роднинска линия д-р Манушева. А е ясно, че при тези показатели и данни няма какво да се пита, а трябва направо да влизат прокуратурата, АДФИ и др. контролни органи.

МАНУШЕВЕто и малко конкретика с факти от публичните регистри:

            При така проверените данни обявени в Търговския Регистър към Агенцията по вписванията на РБ, трябва да отбележим следното:

МАНУШЕВПрез 2010 г. са заделени средства при пенсиониране за служителите в предпенсионна възраст. На пръв поглед положително и безобидно действие, но е направено за сметка на финансовия резултата от предходни години. Така може само да се  злепостави предходното ръководство и говори за некоректност по направените отчети. Съставителите на отчетите под контрола на ръководителя на дружеството си позволяват да коригират старите резултати, но същите те или пропускат важни факти и съответните им суми, или не се справят с елементарните бакалски сметки !

           МАНУШЕВПрез 2010 г. е ″открита″ фундаментална грешка – изваден от употреба през 2009 г. рентген, която грешка коригира финансовия резултат за 2009 г., балансовата стойност на гореспоменатия рентген е 103 хил. лв. и според новото ръководство не се очакват бъдещи ползи от него. Остава се с впечатление, че е направена оценка на актива в 2010 г., а се коригира 2009 г., което е най-малкото некоректно и е направено, за да се докара финансовия резултат за 2010 г. до печалба. Поставя се въпроса как и защо се обезценява актив на стойност 103 хил. лв.? И как е установено, че е обезценен със 101 хил. лв.? Тук отново имат проблем с бакалските сметки или още по сериозно – умишлено пропускат да опишат, какво точно се е случило с цел да се прикрият злоупотреби с размери над стотици хиляди левове общински пари. В случая съответните органи би трябвало да се произнесат дали е налице само административно нарушение или можем да предполагаме за извършването на  престъпление по смисъла на Наказателния кодекс на РБ. В тази връзка не случайно е използван препоръчителния подход от счетоводни стандарти.

МАНУШЕВИнтересен факт е, че одиторът заверяващ предходните и текущата година е един и същ. Защо тогава не е извършен анализ своевременно и не е обърнато внимание още през съответните години, а е извършено през годината на управление на нов управител? Причината да бъде отстранен предходния управител  за лоши резултати. Основен въпрос е  дали целта на направените счетоводни корекции е да се злепостави допълнително предходното ръководство и/или  да се прикрият финансовите злоупотреби на новото.

        МАНУШЕВ  Осигурителните и данъчни задължения към 31.12.2011 г. драстично са се увеличили (вече изцяло при новото управление на д-р Манушева) и са достигнали сумата от 321 хил. лв. без начисляване на лихвите за просрочие. Увеличението на задълженията е в резултат на системното им неизплащане към държавния бюджет, т.е. НАП. Тенденцията се задълбочава и през следващите години и задълженията към държавата растат, както следва:

към 31.12.2012 г. са 369 хил. лв.,

– към 31.12.2013 г. са 409 хил. лв.,

– към 31.12.2014 г. са 428 хил.лв.,

– към 31.12.2015 г. са 442 хил. лв.

       МАНУШЕВНе са внасяни публичните задължения към НАП, а парите за осигуровки и данъци са отишли за какво !? Защо приходната администрация в лицето на ТД на НАП – Варна, не е предприело конкретни обезпечителни мерки съгласно ДОПК толкова години по повод събирането на тези публични вземания в особено големи размери ? Имало ли е политически натиск върху НАП за това в годините от управляващите ГЕРБ, заради „видната съпруга“ !?  В крайна сметка пари в касата и банката на дружеството почти няма. Драстично са се увеличили всички разходи спрямо предходната година, а приходите са почти същите. Загубата за 2011 г. за размерите на дружеството е потресаваща. При подаване на отчетите е в размер на 147 хил. лв, а през следващата година след установени нередности е променена на 165 хил. лв. Въпросните нередности не са описани и най–вероятно умишлено прикриват нередности и злоупотреби.

          МАНУШЕВ През 2012 г. е открито отклонение от изискванията на Закона за счетоводството. Не са отчетени разходи за 2012 г. в размер на 34 хил. лв., които представляват 32 хил. лв. от лихви по просрочените задължения към държавата и 2 хил. лв. от обезценка на просрочени вземания. Също така в отклонение на счетоводните стандарти е направена фундаментална грешка относно отчитането на приходите. Признати са приходи за 2012 г. на стойност 65 хил. лв., които не са приходи за 2012 г., а представляват директно финансиране от Община Варна. Ефектът от гореизложеното в стойността на финансовия резултат за 2012 г. е намаление в размер на 99 хил. лв. т.е. печалбата не е никаква печалба, а огромна загуба и може би несполучлив опит да я прикрият. Само тези факти са достатъчни съответните държавни органи да се самосезират за извършване на проверка.

         В одиторския доклад е записано, че с ефектите от горепосочените изменения се повлиява и финансовата информация за 2012 г. – стойността на собсвения капитал е в намаление в размер на 132 хил. лв.  Но как се достига до тази сума само те си знаят. Защо се увеличават задълженията, защо се намаляват вземанията, не става ясно, но всъщност целта е да е неясно !

    МАНУШЕВ Одиторският доклад не е изготвен коректно и е направен така, че нарочно да не се разбира какво точно е финансовото състояние на дружеството. С така публикувания одиторски доклад, лица непритежаващи квалифицираните знания за одитор от първи прочит да разберат доклада.

      Одиторският доклад, за да бъде пълен и правилно разбран, трябва да съдържа вида на корекцията, сума на корекцията, старата сума, нова сума, периода на корекцията и кога е направена. Нищо, от което не е отразено!

          Печалбите за следващите години са формални по размер и предвид гореизложените факти и извършените отклонения от законовите такива, то е под въпрос точния размер на финансовия резултат и корекността на изготвените отчети. Най-вероятно това не са печалби, а прикрити загуби и финансови в злоупотреби в големи размери !

Категорично можем да установим административно нарушение изразяващо се в това, че не са спазени процедурите по оповестяването на отчетите за 2010, 2011, 2013, 2014 и 2015 г., и това подлежи на санкция от страна на НАП с налагане на административно наказание. За повече от 6 години управление е оповестен коректно отчета само за 2012 година. Не е приложена пълнота на отчетите, т.е. не са публикувани одиторските доклади, счетоводна политика, приложенията към годишните финансови отчети и анализи, където подробно се отразява какво се случва финансово в дружеството. Не става ясно за трети лица дали е въпрос на административни нарушения или сериозни финансови злоупотреби с публични средства.

 МАНУШЕВВ заключение да се добави и нещо много важно. Това е една поликлиника. Тя не би трябвало да генерира загуби и задължения, като примерно някоя болница, която работи денонощно независимо от приходите и пациентите си. И каке възможно почти всички други варненски общински лечебни заведения да са в що годе добро състояниеили с минимални загуби и задължения, а поликлиниката на семейство Манушеви, намираща се в район без налична конкуренция и достатъчно много пациенти да генерира такива огромни задължения!?

 Как е възможно общинарите във Варна да са толкова слепи, глухи и плиткоумни, или просто кукли на ГЕРБ. Да прикриват изключителни нагли злоупутреби, нарушения, счетоводни измами, да крият одитите и отчайващите резултати от проверките на тази поликлиника, който са за прокуратурата  и АДФИ.  А ако прокуратурата си отвори поне едното око като влезе в дружествота в съда ще отидат не само Манушева, но и цялата герберска шайка от Община Варна прикриваща фрапантни нарушения.            Но най-много присмех будят оправданията на  герберската съпруга Манушева, че тя така била заварила дружеството през далечната 2010г., на които лъжи в общината всяка година при отчетите съветниците са кимали в услужливо и идиотско съгласие, че видите ли черното било бяло, след като жената на депутата от ГЕРБ Манушев така твърди ! А най-смешни са оправданията на Манушева, ама аз не съм виновна, другите са виновни, като в детската градина, въпреки, че ясно се вижда в средата на 2010г. в колко по – добро състояние приема дружеството и как в момента вместо да го доведе до развитие то е докарано вече до практическа ликвидация и несъстоятелност. Тук наистина сем. Манушеви са постигнали едни „видими резултати“ с публично имущество !?

Приложения:

 Финансови отчети на ДКЦ „Чайка“ ЕООД;

Марко Марков

«