ЗА ПЪТИЩАТА И РЕМОНТИТЕ. ЦАРИГРАДСКО МОРЕ 2017. КОЙ Е НА ДАЛАВЕРА
Ще започна с факти, защото те са важни, а не кой как ги тълкува.
Статията е от 31.08.2007 г. Главно действащо лице – тогавашният кмет на София, г-н Бойко Борисов:
„Безпрецедентна глоба от 125 000 лв. наложи Столична община на фирма „Пътища и съоръжения“ за некачествения ремонт на „Цариградско шосе“. Фирмата ще трябва да поеме за своя сметка и преасфалтирането на участъка, по който се появиха 14 широки гънки.“
Това са проблемите свързани с преасфалтирането и на на Орлов мост. Всички знаем, че тогава допълнителен ремонт нямаше.
Статията е от 16.08.2017 г. Тамън да станат 10 години.
Бойко Борисов, вече премиер (за 3-ти път) на България:
„Ами „Орлов мост“ – ремонтиран е преди 11 години. През този „Орлов мост“ са минали стотици милиони коли, автобуси, тролейбуси, 24 часа на ден и това вече единадесет години. Нека строителният министър да каже какви са нормите в Европа за подобно кръстовище – няма над пет години, със сигурност, а той е единадесет! И пак се връщат, че било „Цариградско море“. Абе какво море! Единадесет години издържа!“
Първи извод – някой да помогне на премиера да смята. Годините са 10, не 11. Броенето до 10 се учи в първи клас (имам завършил първолак в къщи). Хайде с месеците да се учи да се смята в 3-ти клас. Но все пак нашия премиер е доктор (на нещо си).
Покрай премиера, на тази глупост се хванаха и кметицата на София, нейни заместници и т.н. партийни функционери.
Важното тук: ремонта започва на 11.08.2017 г. и се очаква да завърши до 10 дни.
Днес, 23.08.2017 г. (12 дни след началото):
Неделя е само 27.08.2017 г. Само 16 дни след началото. И все пак това са само очаквания. Явно договорите не са важни!
„Спряхме изпълнителя в участъка около „София Тех парк“, който трябваше да си отстрани дефектите цялостно в едното платно, за да може да напредне с Орлов мост, така че от петък през нощта той трябва да работи на два етапа. След 20:00 ч. ще започне с крайните две леви ленти и до неделя вечерта трябва да ги е приключил и след това в понеделник да направи другите ленти„, каза Фандъкова.
И това:
„За ремонт е и друг участък от „Цариградско шосе” и то само две години след цялостното обновление.Появилите се пукнатини между 4-и и 7-и километър ще бъдат запълнени, без преасфалтиране, уточни Крусев. А причина за появата им било студеното време“.
Какво разбирам от тези изказвания:
1. Изпълнителя, на който му се спука асфалта заради студеното време, изпълнява поръчката за преасфалтиране на Орлов Мост?!?!?!? Онзи изпълнител, който не може да направи една отсечка за до -25 градуса, му даваме да направи Орлов мост със стотиците милиони МПС-та. (по реплика на премиера – виж по-нагоре). Какъв по-добър кандидат за изпълнител?
2. Въпросния участък ще се прави след Орлов Мост. НО всеки минавал по това трасе знае, че пукнатините отдавна са запълнени с дзифт, смола или там каквото и да е. А след Орлов мост какво ще им правят?
Други откъсечни размисли:
1. При ремонта 2007-ма, за отсечката Орлов мост до алея Яворов са дадени 750 000. За самия Орлов мост – 250 000 лв. Някак отсечките не са 3:1 по размер.
2. Колко са неустойките на фирмата изпълнител, че не отвориха Орлов мост за до 10 дни? И с тях какво ще ремонтираме „отново“, „повторно“ или на ново?
3. Ако 2007-ма сме наложили глоба 125 хил. лева, а днес ремонтираме за 250 хил. лева, кой е на „далавера“.
4. А, и най-важното, някога ще се намери ли журналист, който да попита г-жа Фандъкова, как се чувства като кмет на един от най-гадните столици в Европа?
Димитър Александров
Колаж: Матей Димов