ЗА КОГО Е ТОЛКОВА ВАЖЕН МИНИСТЪР ШИШКОВ? ТОВА Е ВЪПРОСЪТ, НА КОЙТО ОТГОВОРА МУ ЩЕ НАМЕРИМ В РАЗГОВОРА МЕЖДУ ЖУРНАЛИСТКАТА ВЕСЕЛИНА ТОМОВА И СЪВЕТНИКА НА ПРЕЗИДЕНТА НИКОЛАЙ КОПРИНКОВ

СТАНОВИЩЕ
На Института за пътна безопасност
През последните седмици сме свидетели как бивши министри на регионалното развитие и благоустройството обвиняват сегашния министър г-н Шишков, че е “отворил портала на корупцията“, разплащайки милиарди левове на строителните фирми, без да има основание за това.
Институтът за пътна безопасност с множество свои доклади и анализи е информирал Президента на Република България г-н Румен Радев за некомпетентното и опасно управление на републиканската пътна мрежа от страна на назначения от него министър Шишков.
Със своето решение да назначи отново г-н Шишков за министър на регионалното развитие и благоустройството, президентът прави услуга на всички политически партии по време на предстоящата предизборна кампания да изградят своите кампании на гърба на неудачното управление на пътищата в България.
За кого е толкова важен министър Шишков, за да бъде отново назначен при наличието на безспорните факти, че състоянието на пътищата е в колапс въпреки похарчените 2,5 милиарда лева през 2022 година от МРРБ?
Това е въпросът, на който отговора му ще намерим в разговора между журналиста Веселина Томова и съветника на президента г-н Николай Копринков.
„Пътя на Копринката“ се превръща в нарицателно за управлението на нашите пътища. Какво следва след края на този път?
Разпад на Агенция „Пътна инфраструктура“, която извървя краткия път от „Делта хил“ до „Пловдивския панаир“ само за една година. Всеки разпад е възможност и тя не трябва да бъде пропусната. Никога не е имало по-силна необходимост от създаване на нова структура за управление на нашата транспортна система, с нова разбиране и нови хора.
Експертите на Института за пътна безопасност са разработили нов модел за управление на пътищата в България, който е изграден на принципа на нов Закон за движение по пътищата (ЗДвП), който ясно и еднозначно да регламентира отговорността на доставчика на пътнотранспортната система, изграждайки верига на отговорности извършвайки институционална реформа чрез обединяване на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, Агенция „Пътна инфраструктура“ и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ в Държавна агенция „Пътна администрация“. Чрез тази нова структура за управление ще се приоритизира пътната безопасност като се достигнат необходимите нива на ефективно управление. Ще се намали значително административната тежест. Новата структура ще се превърне в първостепенен разпределител на бюджетни средства и ще бъде държавния орган, отговорен за състоянието на безопасността на цялата пътнотранспортна система. Също така зад нея няма да може да се крият министри, отваряйки „корупционни портали“.
Екип на Института за пътна безопасност