ГЕРБ ОБЩИНА – БАНСКО ПРЪСКА ПОЛОВИН МИЛИОН ОТ „ТУРИСТИЧЕСКА ТАКСА“, ВМЕСТО ДА ПРАВИ РЕКЛАМА НА КУРОРТА!
„Снимката е от 07 май 2016. На пистите под в.Тодорка има обилна снежна покривка и националните отбори тренират всяка сутрин. Отделно за празниците Великден и Гергьовден кабинковата линия работи. По мое мнение фирма Юлен трябваше да осигури достъп до пистите за любители скиори и сноубордисти. Това щеше да е чудесна реклама за курорта и да убеди всички, че снегът в Банско не свършва в началото на месец март. Жалко за пропуснатия шанс“, е написал Тодор Евтимов във Фейсбук.
Община – Банско събира по 80 ст. „туристическа такса“ за всяка нощувка на турист. За миналата 2015 година събраната сума от Общината надхвърля 700 000 лв. Вместо тези пари да отиват за реклама, Общината в Банско пръска над половин милион за „Часът на земята“, „Банско чете“, „Цветна Цветница“ и прочие „мероприятия“.
В дискусията се включва и бившият вътрешен министър Богомил Бонев:
„Нямаше никаква реклама. Същото беше и по празниците. Хората вече са научени, че пистите са затворени.
По наше запитване за достъп до публична информация имаме отговор за какво са използвани 700 хил. лв. от туристически такси. Оказва се, че само 1/7 са отишли за някаква реклама. Общината е ползвала останалата сума за собствената си дейност – ден на детето… и пр. Командировали са се на разни туристически изложения, а това не е тяхна работа. Работа е на туристическите агенции. В туристическата камара си се назначават хора, които са платили най-малко от туристически такси. Така е удобно на общината. Която е съдружник в „Юлен“. Но не спазва закона как се изразходват парите от туристическите такси. Общинският съвет не може да е над закона.“
Така, на практика ГЕРБ – Община – Банско консумира и усвоява стотици хиляди от туристическа такса, и ги пръска за измислени мероприятия, вместо да ги употреби по предназначение за реклама, за да се използва всяко подходящо време, в което има сняг, и извън активния сезон, за приток на туристи.