ГЕОРГИ КОСТОВ, „КАЛОТИНСКАТА ГРУПА“, ТУРСКОТО КАРГО И КОНТРАБАНДАТА
През февруари и май месец тази година Прокуратурата и „Вътрешна сигурност“ на МВР проведоха две значими акции на КПП „Калотина“, които бяха широко отразени в медиите. Никой обаче не разбра, че именно тези акции реално лишиха шефа на Агенция „Митници“ Георги Костов от възможността да контролира трафика през КПП „Капитан Андреево“, който съвсем доскоро той контролираше чрез няколко доверени свои лица от Калотина.
Факт е, че след задържането на т. нар. „калотинска група“ Георги Костов предприема редица кадрови размествания за запазване и съхранение на изградените вече корупционни практики на „Капитан Андреево“ и „Калотина“.
На „Калотина“ например е командирован началникът на смяна от „Капитан Андреево“ Петър Георгиев по известен като Шмекера. За последните няколко години Шмекера успява да се утвърди, като едно от най-доверените лица на калотинци, а поддържа и лични контакти със самия Костов.
От София пък на „Капитан Андреево“ е изпратен Александър Димитров – до тогава шеф на митническо бюро „Илиенци“. Димитров е изключително доверен на тандема Костов – Мирков.
След два месеца Шмекера се връща на „Капитан Андреево“, а Александър Димитров поема „Калотина“. Целта е в тези два месеца всички по веригата да са наясно, че акцията на „Калотина“ е за дребно рушветчийство и не касае сумите събирани от транзитно преминаващия трафик на който се дава гаранцията, че това което влезе необезпокоявано през „Капитан Андреево“ ще излезе необезпокоявано и през „Калотина“.
Тук не говорим само за тежко товарен трафик, основната далавера са автобусите и микробусите, които минават през лекия трафик. Деветдесет процента от автобусите преминаващи през пункта не превозват пътници, а са пълни единствено и само със стока, т. нар. карго автобуси. Десетки автобуси дневно превозващи карго от Турция за Сърбия, Румъния, Молдова и Украйна.
След задържането на „калотинската група“ на „Капитан Андреево“ започват да се командироват като ръководни служители хора, които никога не са работили на митнически пункт, командироването им е за по два месеца. В момента например пункта се управлява от Момчил Деканаров. Деканаров освен, че не е работил на граница, няма и никакъв управленски опит. Изпращайки хора без административен опит и които никога не са работили на пункт, и на практика след около два месеца започват да разбират спецификата на пункта, но именно в този момент Георги Костов ги сменя.
Всъщност по този начин Костов не спира да имитира борба с корупцията, като сменя ръководния състав на пункта на всеки два месеца, но това не касае началниците на смени, разбирайте Шмекера. Изпращайки неподготвени хора да управляват пункта, началникът на смяна на практика е контролиран от хора, които не познават работата и спецификата на пункта. Всички началници на смени са назначени по времето на Костов, а между началниците на смени е и жена близка до Мирков, която е имала дейно участие в разбития канал за контрабанда на цигари през 2015 г.
Интересно е Георги Костов, дали може да даде смислени отговори на следните въпроси:
– Защо командирова неподготвени хора като ръководни служители на най – големия сухопътен пункт в Европа?
– Защо след като е поел този риск след два месеца ги сменя с други неподготвени служители?
– Защо изобщо тези щатове се държат свободни, а не са обявени конкурси за тях? Може би поради същата причина поради която митница Бургас, която обслужва цялата турска граница, се ръководи от жена в пенсионна възраст.
– Защо началниците на смени са имунизирани от преместване?
– Защо на два от кантарите няма изградено видеонаблюдение с автоматично разпознаване на номерата на автомобилите и данните се вкарват ръчно?
Дали шефът на Агенция „Митници“ Георги Костов ще отговори на горните въпроси, предстои да видим.
Най-вероятно нищо подобно няма да се случи. Единственото на което може да разчитаме ние, като общество, е това Прокуратурата и „Вътрешна сигурност“ към МВР да проверят внимателното и най-високите етажи в митниците.
www.wow-media.bg