„ВИКТОРИЯ НЮЛАНД – ПОСЛАНИЕ“ – АЗ, ТУКА МЕЖДУ ДРУГОТО, ПО ЧЕХЛИ ДА НАМИНА…
Анализирайки снимката от ПР гледна точка и посланията, които излъчва, мога да извадя следните изводи:
1. Г-жа Нюланд държи дланта си отгоре върху тази на опонента – послание: доминиране.
2. В същото време ръката на опонента е дълбоко „навлязла в пространството на г-жа Нюланд. Той е „изместил“ нейната ръка неестествено високо (под гърдите) и в неестествено пречупена позиция…. – неудобство. Макар и да присъства моментът „ръка, мъртва риба“ – въобще не ми пука, че се здрависвам с теб. Послание – пренебрежение.
3. Опонентът правилно си е изкарал лявата ръка отпред – открити намерения, но я е присвил леко в юмрук – притеснение. Госпожата, пък съвсем си я е скрила – крие нещо. Ако не потупва с нея опонента по дъ-то, защото така излиза…
4. Госпожата – заучена усмивка, по-скоро „озъбване“. Опонентът – усмивка на отличник, който си е казал всичко, както се очаква от него.
5. Позиции на тялото – това на госпожата е напред, неутрално /послание – аз водя! лидерска позиция/, опонентът е обърнат към нея – ясно личи кой кого следва!
6. Външен вид – госпожата няма грим, косата не е поддържана, голямо бижу отпред и „креолски“ обеци – нетипично за бизнес или „политически“ украси. От друга страна скучноват, да не кажа „раздърпан, домакиня тип“ костюм. Послание – аз, така между другото, по чехли да намина…. Опонентът се е спретнал, според бизнес етикета, дори има лека заигравка с ризката и вратовръзката – цветовете националния флаг на госпожата…. Толкова по „Разказ по картинка“.
А тука снимката къъърти! Въобще нема нужда от моите ПР-ски разбори… Както казваме в бранша – Една картинка е по-красноречива от хиляди думи! Гор-чи-во!!!!
Мариела Нордел