ВАРНЕНЦИ, СЪБУДЕТЕ СЕ! ШЕПАТА ШАРЛАТАНИ, УПРАВЛЯВАЩИ ОБЩИНА – ВАРНА, ЛЪЖАТ НАЙ-БЕЗОЧЛИВО! ПОДГОТВЯ СЕ КРАЖБА ЗА МИЛИОНИ И УМИШЛЕН ФАЛИТ НА „ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ“!
ДО ВСИЧКИ ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ,
ИНФОРМАЦИОННИ АГЕНЦИИ, ИНТЕРНЕТ ИЗДАНИЯ, БЛОГОВЕ И ДР.
(НА ВНИМАНИЕТО И НА КОМПЕТЕНТНИТЕ ОРГАНИ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ)
ОТВОРЕНО ПИСМО
УВАЖАЕМИ МЕДИИ,
Обръщам се към Вас с молба да публикувате моето писмо с цел да има повече гласност за случващото се в Община Варна и най-вече за действията и бездействията на новото ръководство на общината в лицето на кмета –Благомир Коцев, частният му адвокат Диан Иванов, който сега е заместник-кмет, Христо Рафаилов – зам.-кмет с ресор ОП „ТАСРУД“ и новият директор на ОП „ТАСРУД“ – Георги Киряков.
Отново ще изнеса шокиращи факти за огромните финансови загуби на Община Варна свързани със саботажа на билетната система от новото ръководство, дискриминацията, която налага общината над варненци, туристи и гости на града ползващи градския транспорт, поради нескопосните си действия, ощетяващи удобствата на гражданите за своя изгода и келепир.
Преди да започна по същество, бих искала да Ви припомня, че на 10.04.2024 г. написах и изпратих до всички медии отворено писмо, в което изнесох шокиращи факти за действията и бездействията на шепа шарлатани, както ги нарече и самият президент – Румен Радев и които в момента правят всичко възможно да съсипят изграденото през годините от старото ръководство на Община Варна и най-вече билетната система на гр. Варна, която е изградена с европейски средства и е един от индикаторите на проект „Интегриран градски транспорт на Варна“.
Тази шепа шарлатани в момента лъжат най-безочливо варненската общественост и саботират автоматизираната билетна система на града.
В моето отворено писмо от 10.04.2024 г. изнесох информация и за депутата от ПП/ДБ Стела Николова, която безскрупулно кадрува в Община Варна и търгува с влияние, като упражнява неправомерно влияние при вземане на решения от длъжностни лица, свързани с билетната система на града и бюджета на ОП „ТАСРУД“ за 2024 г.
В писмото си изнесох и шокиращи разкрития, защо новото ръководство иска да ликвидира работещата автоматизирана билетна система, закупена с европейски средства?
Колко загуби на ден (хиляди на месец) търпи Община Варна от неработещи машини и валидатори, защото дейностите за ремонти не се възлагат на фирмата изпълнител – „Балистик Сел“ ЕООД?
Неработещите машини за продажба на билети връзват ли се със синджири за кучета и заключват с катинари за пощенски кутии от служители на ОП „ТАСРУД?
Подготвя ли се нова процедура за закупуване на нова билетна система с правилните заложени критерии за една фирма по разпореждане на Благомир Коцев – кмет, Диан Иванов – зам.-кмет и Христо Рафаилов – зам.-кмет с ресор ОП „ТАСРУД“?
За тези шокиращи разкрития дадох и пресконференция на 16.04.2024 г. в Националния пресклуб на БТА.
Тогава казах, че администрацията умишлено саботира работата на автоматизираната билетна система в града, която е изградена с европейски средства, сезирах компетентните органи да вземат отношение и да извършат проверка по случая.
Казах пред журналистите, какви са загубите за Община Варна за първото тримесечие на 2024 г. от неработещи валидатори и машини за продажба на билети и каква е причината, защо и с каква цел няма възлагания за отремонтирането им.
Загубите за Община Варна от неработещи валидатори и машини за първото тримесечие на 2024 г. възлизаха на около 180 000 лв. спрямо първото тримесечие на 2023 г.
Изнесох информация и за това, че Община Варна дължи на фирмата изпълнител „Балистик СЕЛ“ за реално извършени ремонтни дейности по билетната система, около 1 300 000 лв., плюс лихви 130 000 лв.?
След моето изявление ръководството на Община Варна изпадна в шок и ступор.
Не очакваха, че ще имам смелостта да се изправя сама срещу тях и да изнеса шокиращите факти и действителната истина, такава каквато е.
Вместо да отговорят на изнесеното от мен, след два дни на 18.04.2024 г., „въоръжени“ с опашати лъжи, манипулации и неистина, новото ръководство на общината за пореден път дадоха пресконференция, като ме нападнаха, как видите ли съм получавала висока заплата, ама той проекта бил приключил и още куп манипулации и нищичко за изнесеното от мен за саботажа на билетната система от тях, за огромните финансови загуби, които се трупат от действията и бездействията им.
Варненци събудете се!
Ето каква е шокиращата реалност и истина към 13.07.2024 г. свързана с автоматизираната билетна система на гр. Варна!
В разгара на лятото, когато градът е пълен с гости и туристи, новата управа на Община Варна излеза с прессъобщение, като казва, че ще правят „реформа“ в системата на продажба на билети за градския транспорт. И как Община Варна провеждала пазарно проучване за въвеждане на нова билетна система в автобусите, търсели нови валидатори с по-голяма устойчивост на вандалски прояви. И преустановявали продажбата на предплатени карти за пътуване в градския транспорт.
Пълни глупости са това. Истината е следната:
Както казах преди няколко месеца целта на новото ръководство е да изхвърли на боклука работещата автоматизирана билетна система закупена с европейски средства и да внедри нова с правилните изпълнители за прогнозна стойност около 30 милиона лева. Поръчката вече е написана за определена фирма и това с „пазарното проучване“ е прах в очите на слепите. За това не се възлагат ремонтни дейности за счупените валидатори на фирмата изпълнител, за да може да кажат, че системата не работи и да внедрят нова за около 30 000 000 лв. За това и ползвателите на градския транспорт не могат да си валидират електронните карти на валидаорите.
Насила принуждават гражданите на града да ползват само мобилното приложение TicketVarna, което е един от каналите за закупуване на превозен документ. Преустановяват продажбата на предплатени карти за пътуване в градския транспорт. Да, но по този начин гражданите са дискриминирани и това е в разрез с Наредбата за реда и условията за пътуване в обществения транспорт на Община Варна, която е приета с Решение № 433-2(10)/16.12.2020 г. на Общински съвет – Варна, в сила от 2.01.2021 г.
Напомням на гражданите ползващи градския транспорт, че съгласно Наредбата в чл. 5. (2) са изброени всички видове редовни превозни документи. В т. 8 на същия член пише, че „Електронна предплатена карта за пътуване, валидирана в автобуса/тролейбуса при качване. Издава се от машини за продажба на билети на спирки, презарежда се от машини за продажба на билети на спирки и в превозните средства. Поддържа времепътуване, паричен кредит в лева и позволява неограничен брой прекачвания като при всяко прекачване, се валидира повторно. Картата се ползва от приносителя й“.
Т.е. гражданите, които притежават предплатени електронни карти за пътуване са с редовен превозен документ. За това, че валидаторите на работят не е проблем на пътуващия, а на Община Варна.
От 10.07.2024 г. има съобщение на страницата на Община Варна, че ОП „ТАСРУД“ преустановяват продажбата на предплатени карти за пътуване в градския транспорт. Задавам следните въпроси: На какво основание, по чие разпореждане са взети тези решения? Има ли промяна в Наредбата за реда и условията за пътуване в обществения транспорт на Община Варна, която е приета с Решение № 433-2(10)/16.12.2020 г. на Общински съвет – Варна и е в сила от 2.01.2021г.? Защо се дискриминират една група от хора, които съвестно са си заредили и предплатили с една сума пари електронните карти, а след това правото им е ограничено, заради неработещи валидатори? Защо в разрез с Наредбата се ограничават гражданите закупили предплатени електронни карти отново да ги презареждат?
В съобщението пише и следното: „Община Варна работи по цялостна промяна и модернизация на системата за продажба на билети. Очаква се тя да бъде внедрена до края на годината и да дава възможност пътниците да си закупуват превозни документи по всички възможни начини – физически, картови и електронни“.
Отново казвам, това е прах в очите на слепите. Нова билетна система няма как да има до края на тази година. Да, кражбата за едни милиони се подготвя и е в ход, но технологичното време за реализирането им няма как да стане до края на годината. До края на годината може да доведат до фалит градски транспорт преди да са внедрили новата билетна система. Загубите за Община Варна и Градски транспорт ЕАД – Варна се трупат с всеки изминат ден, заради безстопанственост на новото ръководство. И за това търсят начини да заблудят обществеността и принуждават пътуващите да ползват мобилното приложение, за да има поне малко приходи от там.
Сега ще изнеса шокиращи данни за огромните финансови загуби за второто тримесечие на 2024 г. Както писах по-горе финансовите загуби за първото тримесечие на 2024 г. са около 180 000 лв., спрямо първото тримесечие на 2023 г., за това, че не се възлагат ремонтни дейности за валидаторите и билетната система няма как да генерира приходи. За второто тримесечие на 2024 г. финансовите загуби за Община Варна от автоматизираната билетна система са 534 000 лв. спрямо второто тримесечие на 2023 г. Т.е. до настоящия момент от началото на годината загубите за общината са около 714 000 лв. Тези огромни загуби са породени от действията и бездействията на новото ръководство на общината и саботирането на билетната система.
За периода от 01.04.2024 г. – 30.06.2024 г. общият оборот от билетната система е 2 023 000 лв. За същия период, но за предходната година 2023 г. общият оборот е бил 2 557 000 лв. Т.е разликата е -26% финансови загуби за Община Варна или загуби от 534 000 лв.
В подкрепа на изнесеното от мен Ви предоставям и доказателство, писмо от Градски транспорт ЕАД – Варна с изх. № 2024-385/08.07.2024 г., което е адресирано до Христо Рафаилов – зам.-кмет на Община Варна с ресор ОП „ТАСРУД“, в което писмо изпълнителният директор на градски транспорт“ ЕАД –Варна, моли общината за осигуряване на средства за м. юли 2024 г.
Вижте поставената резолюция от Христо Рафаилов, който пише следното:
„Г-н Хр. Димитров (Христо Димитров – председател на Общинския съвет – Варна) Обръщам внимание, че се иска авансово сума от м. септември. Ако продължаваме така ще сме пред колапс след три месеца. Моля за вашето отношение“. Датата на поставената резолюция е 09.07.2024 г.
Какво стана сега, истината излезе наяве. Каквото казах и прогнозирах вече е факт. Безстопанствеността, действията и бездействията на новото ръководство водят Градски транспорт“ ЕАД – Варна, към фалит и колапс. По думите на зам.-кмета Христо Рафаилов колапса се очаква да настъпи до три месеца.
Обръщам се към г-н Христо Димитров – председател на общински съвет – Варна, незабавно да сигнализира компетентните органи да предприемат действия за умишлена безстопанственост в особено големи размери от новото ръководство на Община Варна и воденето на умишлен фалит на Градски транспорт ЕАД – Варна. Всичко това е свързано с бойкотирането и саботирането на автоматизираната билетна система на Община Варна изградена с европейски средства и подмяната и с нова с цел материално облагодетелстване на група хора от новото ръководство. Обръщам внимание, че принципал на Градски транспорт – ЕАД – Варна е общински съвет – Варна и незабавно трябва да се намеси за тази действия и бездействия на администрацията, които се случват пред очите на общинските съветници.
Незабавно да бъде прекратена поръчката обявена на 10.07.2024 г.с предмет: „Избор на изпълнител за въвеждане на интегрирана система за електронно таксуване, система за информация на пътниците в реално време и монтаж на оборудване в гр. Варна“ , тъй като е направена да обслужва определен кръг от хора с цел материално облагодетелстване.
Очаквайте скоро и следващото ми отворено писмо, което ще Ви изпратя, ще изнеса нови шокиращи факти и доказателства свързани с манипулациите, лъжите и шарлатанските номера на новото ръководство свързани със сигнала, който са подали срещу мен в прокуратурата и с каква цел е направено всичко това. Ще Ви предоставя документи от където е видно, че „ На лъжата краката са къси“…
Ще изнеса и шокиращи факти за обявената поръчка на 10.07.2024 г. от Община Варна за пазарна консултация с предмет: „Избор на изпълнител за въвеждане на интегрирана система за електронно таксуване, система за информация на пътниците в реално време и монтаж на оборудване в гр. Варна“. За коя фирма се подготвя поръчката и защо срокът за пазарни консултации е толкова кратък от седем дни?
Когато фактите говорят и боговете мълчат…
Биляна Якова