« Върни се назад Публикувано на 31.01.2008 / 0:45

Варненци на нож с БТК заради комбини и гафове

Тя бе сред многото чакащи на опашката с жалби варненци, които се редят всеки ден в телекома. Историята, която ни разказа е низ от парадокси и преднамерени грешки на бюрокрацията в телекома. Потърпевши в повечето от тези случаи са клиентите, които изобщо нямат представа за какво им дерат кожите, каза тя. В случая обаче Ганчева е дипломиран икономист и е наясно с финасовите операции, зад които се крият грешките, ощетяващи неправомерно клиентите на БТК. Затова тя е решила да стигне до край, но да се добере до истината. Същевременно тя иска да се обърне внимание на този порочен стил на работа с гражданите и той да бъде прекратен. За какво иде реч?

В края на август изрядната във всяко едно отношение клиент на БТК Ганчева се прибира в дома си от почивка. Заварва я заплашително писмо от компанията, в което и казват, че има неплатени сметки, които са повод да и закрияят телефонния пост. При бързата реакция на варненката за справка по сметката и служители на компанията обясняват, че се е получила грешка, при която три пъти през месец март са и взели по 116 лева за телефон и интернет.

От името на фирмата служителката се извинява с обяснението, че тя се е получила при разделянето на нова и стара база данни. След това сторнира разликата и след прехващане на сумите през юли сметката и е 1 лв., а през август – 7 лв. През септември, октомври и ноември всичко е нормално и точно. През декември обаче получава сметка за 134 лева, при изговорени 24 стотинки по телефона. При справката, служителка на касата и казва, че парите са за закриване на телефонен пост, което не е вярно. При положение, че си е плащала сметките, няма молба за закриване, както и пропуснати плащания, които да са причина за крайната мярка. Тя отказва да плати явно неправомерно поисканите пари и иска да пусне жалба. Следва заплахата, че ще и изключат телефона и интернета в дома и. В процеса на изясняване на фактическата обстановка клиентката иска справки и разпечатани извлечения за проведените през месеците разговори и платените сметки.

Оказва се, че това не може да се направи по дати и с конкретни суми. Няма и фактури за платените задължения, а само хвърчащи бележки, в които не става ясно нито ползваните услуги, нито за коя от тях каква цена трябва да плати. Сега, когато подава жалба и чака 30-дневния срок за отговор, в който да стане ясно кой крив, кой прав, вече наистина е заплашена от изключване от мрежата на телекома. След това, независимо дали е права или не, ще трябва отново да плати на БТК за новото включване. Ако пък на човек му писне и реши да се откаже от тези, които вместо да създават удобство с услугите си, му образуват нерви и проблеми, се оказва, че не телекома, а клиента пак е ощетената страна. Той трябва да си плати всички суми до края на 12-месечния договор, с който БТК го е задължила при включването в мрежата. Така контрата остава винаги в обикновения човек. Цялата суматоха пък с неправомерно исканите 134 лв. в края на годината и поредицата от гафове, с които се сблъсква в процеса на търсене на истината, само потвърждава мнението на Николинка Ганчева, че системата е тотално сбъркана. А тя, както и всеки един от нас, не желае да плаща за некомпетентността и грешките на други.

Красен Миланов

«