МЕТОДОЛОГИЯ НА ПРОПАГАНДАТА
Методология на пропагандата!
– изваждане на фактите извън съответния контекст;
– прикриване на пълната картина (премълчаване на факти, които опровергават предварително изградена теория);
– тенденциозно демонстриране на събитието (абсолютизиране на „необходимите факти“ и ориентация към гледната точка само на представители на една от страните като единствено възможна);
– изграждане на фалшива причинно-следствена връзка, когато реално кризисно събитие се разглежда като резултат от дейността на сили, които нямат нищо общо с него;
– подмяна на информацията с мнение, представено като „надежден“, „експертен“ и „независим“ коментар;
– формирането на негативни асоциации, фиксиращи вниманието върху негативното за страната-жертва и нейния елит;
– удобно интерпретиране на социологически данни;
– представяне на зависими анализатори като обективни и неутрални;
– компенсиране на обосновани твърдения с голям брой емоционални изблици;
– трансформация на историческото значение на събитията (украсяване и преувеличаване или, обратно – намаляване на значението);
– подмяна на понятията (например прилагането на мерки за дестабилизиране на държави, тяхното политическо и икономическо отслабване се нарича демократизация);
Владислав Наков