Марин Митев: Думата ТИМ е синоним на ОТБОР

Географски знаем с какво граничи България, политически – с властимащата партия, а социално и в бизнеса – в групата на национално ниво работят около 30 000 човека. Само във Варна са около 5 000, които си плащат данъците и осигуровките. Групата произвежда около 5% от БВП на страната. Ние сме собственици на националния превозвач, дружествата осъществяват дейност в производствения сектор, финансови услуги.

- Митологизирана ли е групировката ТИМ и има ли такава извън медийните и литературни жанрове, посветени на нея? 

- Предполагам, че митовете се създават от тези, които искат да ги ползват

- Кой от митовете за Вашия бизнес Ви дразни най-много?  А кой Ви разсмива?

- Единствено ме подразни коментарът на един журналист, който работи във Франция. След като изровил снимка на моето куче, го нарече „помияр”. Само искам да го информирам, че същото живя с мен 11 години и преди 5 месеца се наложи да го приспя. Всичко останало, което е медийна манипулация, просто ни разсмива.

- Как реагирате на метафори като „На изток България граничи с ТИМ“ и „Варна е ТИМ“?

- Географски знаем с какво граничи България, политически – с властимащата партия, а социално и в бизнеса – в групата на национално ниво работят около 30 000 човека. Само във Варна са около 5 000, които си плащат данъците и осигуровките. Групата произвежда около 5% от БВП на страната. Ние сме собственици на националния превозвач, дружествата осъществяват дейност в производствения сектор, финансови услуги. Може би казват, че Варна е ТИМ, защото повечето сме от Варна или така им е по-интересно.

- Какво всъщност – като история и бизнес, се крие зад тази абревиатура?

- Нищо не се крие, думата ТИМ е синоним на ОТБОР. Винаги сме смятали, че отборните спортове създават сплотеност, съпричастност. В тях всеки разчита на уменията на другите в отбора. Така е и в бизнеса – ние сме един екип, и само заедно можем да постигаме целите, които си поставяме. Винаги разчитаме на хората до нас и те на нас.

- Каква е формулата на успеха на Вашия бизнес? 

- Поставяме си постижими цели, работим целеустремено и вярваме в успеха.  Ние не само вярваме, а сме и убедени в успеха на всяко едно начинание, с което се захващаме.

- Как се стигна до идеята свързаното с Вас АД „Холдинг Варна“ да стане собственик на част от крайбрежната алея на Варна?

- Холдинг Варна АД е публична компания. Вярно е, че голяма част от акциите са собственост на юридически лица, но има и около 15 000 физически лица собственици. Така че самият  проект се осъществява от дружество, в което всеки може да стане собственик. Още повече Холдинг Варна АД направи успешно увеличение на капитала и средствата, с които разполага, са достатъчни за осъществяване на такъв мащабен проект.

- Според противниците на проекта при сделката има доста нарушения – с деактуването на имота от публична държавна в частна държавна собственост, с вкарването на проекта „Алея първа“ в процедурата по Закона за насърчаване на инвестициите, което да  елиминира евентуални конкуренти при продажбата на земята, ниската цена. Как ще ги коментирате?

- Тези твърдения са били обект на проверки от всички компетентни институции – от министерства до полиция, ДАНС и прокуратура, за да се стигне до Еврокомисията. Всички те, по свои пътища, са стигали до един и същ извод – за пълната законосъобразност на сделката, липса на каквото и да е нейно противоречие, както с българското, така и с общото европейско законодателство. Мисля, че това е най-проверяваната сделка в последните години. 

- Щом всичко е законно, откъде идват тези атаки срещу проекта „Алея Първа“ – все пак те не спират вече 4 години и напоследък сякаш стават все по-чести, многолюдни и добре организирани?

- Атаката е от около 5-ма човека, които всички познаваме, зад тях стоят интереси на идентичен проект и пари. В комбинация с най-голямата медийна машина в България – схема с блогъри и сайтове, които според мен имат сила да съборят и правителство.

- Как всъщност ще изглежда крайбрежната алея на Варна след приключването на проекта?

- Проектът Алея първа е проект с атмосфера  на крайбрежна улица, който е съобразен с ПУП от 2002 г., Закона за устройство на Черноморското крайбрежие и изискванията по договора с Държавата.

- Кога ще почувстват варненци тази „атмосфера“? 

- Целият процес е съвкупност от разрешителен режим и строителство, което се движи в нормален график.

- Каква е цената на квадратния метър в придобития от Холдинг Варна имот между буните след като калкулирате в сделката и разходите по укрепването на ската?

- Цената на сделката не е само цена на земята и укрепването, но и общото задължение на инвестиции в размер не по-малък от 73 100 000 лв. Трябва да се има предвид, че междувременно тези активи не могат да бъдат обременявани с тежести, с тях не може да се обезпечават кредити, и на практика собственикът – „Холдинг Варна” АД, не може да упражнява правото си на собственост в неговия пълен обем.

- Как ще гарантирате, че тук ще са добре дошли всички варненци – независимо от финансовото им състояние и положение в обществото?

- Това е поредната манипулация – квартал на богати, гражданите нямало да могат да ходят на плажа, да играят федербал, да гонят пеперуди и т.н. Идеята е крайбрежна улица, каквито има навсякъде по света в градове с подобно разположение. На тази улица е помислено за всичко и за всеки, и без хората това няма как да се случи.

- Обвиняват инвеститорите, че проектът за Алея Първа не е публично достъпен. Факт е, че непрекъснато се гадае какво ще има там, а и спекулациите с Вашето мълчание не спират. Кога ще сложите точка на догадките? 

- Те ни обвиняват и че сме откраднали входа на Морската градина. Ще сложим точка, когато реализираме проекта Алея първа. Тогава всички ще забравят какво е било и ще го приемат като даденост, без която няма да могат.

- Защо не показахте проекта досега?

- Проектът с ПУП-а от 2002 г. бе официално представен още през 2002 г. и минаха обществени обсъждания. Самият инвестиционен процес е продължителен – наложи се да направим доста проучвания, свързани със срутищните процеси, установяване на подпочвените и повърхностни води. Самото проектиране на укрепителните съоръжения отне доста време. Всички обекти и местоположенията им са свързани с възможностите на терена. Затова и все още не сме готови с окончателната визия на целия проект Алея първа.

- Има ли арх. Марин Митев роля в определянето на облика на крайбрежната алея на Варна?

- Първо не държа на званието архитект. Същото го придобих по настояване на мои приятели, които, смятам, вече са доволни. За облика на Алея първа работим в екип със специалисти, с които се опитваме да „откраднем” добрите практики от световни морски дестинации.

- Увеличават ли се закупените от „Холдинг Варна“ парцели вследствие на укрепителните работи? 

- Всеки един недвижим имот се индивидуализира чрез своя идентификатор /при наличие на Кадастрална карта/, граници и площ. Извършваните от дружеството инвеститор дейности по укрепване на една от границите на имотите /в случая т.нар. скат/ не могат да доведат до промяна на останалите им параметри, в т. число и тяхната площ. Нали никой не смята, че ако пропаднат скални късове по границата ни с Турция, това ще увеличи територията на България!

- Имаше ли взривове при укрепването, както се говори из Варна?

- Не е имало взривове при укрепването. Как въобще може да му хрумне на някой да използва взрив в срутищен район. Не бих искал да мисля, че хората в града са толкова наивни, за да вярват на това. 

- И още един слух или добра новина – говори се, че строителството на стадион Варна най-после ще започне. Вярно ли е това? Какви са актуалните срокове за откриването му?

- Този път слухът е верен. Като история – тунинговането на стария стадион щеше да излезе 15 000 000 лв., но бяхме решили да направим нещо по-европейско. Новият стадион щеше да струва около 200 000 000 лв., с 35 000 места. Световната финансова криза наложи да редуцираме местата до 25 000 – то и градът няма нужда от повече, и окончателният проект скоро ще бъде представен пред обществеността. Успоредно с това имахме ангажимент да изградим нова лекоатлетическа писта, която Спортен комплекс Варна АД реализира в терена на стадион Младост. Стойността на инвестицията е около 5 000 000 лв. и вече е факт.Разбира се, строителството на стадион Варна с 25 000 места, ще стартира преди предстоящите избори.

- Напоследък доста се говори за тъмната страна на футбола като бизнес в България. Каква е мотивацията на ТИМ да е собственик на „Черно море? Какво печелите от това?

- ПФК”Черно море” го придобихме по задължение с дружеството Спортен комплекс Варна. Не знам каква е тъмната страна, но за светлата страна това са по 5 000 000 лв. на година, които плащаме за самочувствието на варненци.Какво печелим? Преди три години отборът се класира на трето място и не спечелихме дори едно „благодаря”, или поне не сме разбрали. Но печелят всички варненци, защото имат един финансово обезпечен футболен клуб и голяма детско-юношеска школа. Все пак това е бъдещето на футбола.

- Бяхте доста активен в социалните мрежи преди година-две, сега изчезнахте, защо?

- Предполагам е съвпадение на имената. В България, по статистически данни, има около 2 500 човека с такова име, без да броим тези, които биха се представили с него. 

- Кой е Марин Митев? 

- Марин Митев по настоящем е един военен пенсионер с хоби „дърводелец”.

- За какво мечтае?

- Мечтая да си гледам старините, Варна отново да е туристическа дестинация и за повече усмивки около нас!

- Имате ли политически амбиции?

- Не

- Въпреки това винаги името ТИМ се намесва по време на избори като едва ли не решаващ фактор за крайния резултат във Варна…Какви са отношенията Ви – Вашите лично и тези на „ТИМ“, с кмета на Варна Кирил Йорданов?

- С г-н Йорданов отношенията ни са като между съграждани.

- А как бихте определили личните Ви политически убеждения?

- Политическите ни убеждения – винаги с властимащите, като лични убеждения – „Тимаджия”. Предполагам, че така ще напишат във форумите :)

http://www.varnautre.bg

 

 

 
Публикувано в Интервю, НАЧАЛНА СТРАНИЦА. Постоянна връзка.

Вашият коментар през Facebook

2 коментара по Марин Митев: Думата ТИМ е синоним на ОТБОР

  1. Праведния каза:

    Ти пък кога стана дърводелец, картоф такъв, че и си се остригал.С дълга коса беше по добре.
    Я разкажи на хората защо по едно време се криеше и лежеше на задната седалка в мерцедесите, а не пътуваше изправен и в нормално седнало положение?

  2. qwerty каза:

    Хахахаха много ми е интересно ако някой дължи пари на тим дали е възможно да цитирам “РЕДУЦИРА” дълга си ?

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>