Регистрация
Публикувано на 12.06.2018 / 23:13

ОПАКОВКА ОТ ВАФЛА В СЛУЖБА НА РОДИНАТА. СВАЛЯМ ОТДАВНА СВАЛЕНАТА СИ И ОТЧИСЛЕНА ШАПКА В ПАМЕТ НА ЗАГИНАЛИТЕ ЛЕТЦИ!

ЛЕТЦИ2001-а година. Лятото. Ей това време или около това е било.

Отслужвам си дълга към Родината.

Матрос Иванов, приятно ми е!

И можете ли да си представите – аз съм „авиомеханик“.

Авио, щото служа в поделение 36940 – Авиобаза „Чайка“, апропо – единственото военно формирование в България от типа „военноморска авиация“, а механик, щото, ми няма как в книжката да пише „дришльо“, ако и да съм.

Идеята на помпозната ми длъжност се изразяваше в това, когато има учебни полети с вертолетите, аз рано сабалян да развия едни тежки кабеляци и да ги включа в имровизирания контакт намиращ се точно под витлата. Убийте ме, ама и досега не знам какво всъщност правех като ги закачах! Акумулаторите на МИ-14-те ли зареждах, пряка връзка с военното разузнаване ли осъществявах…

А, и друго – при леките наземни ремонти се навъртах около истинските механици и от време на време подавах я ключ, я отвертка, я керпеден, я кози крак – бе, аз отговарях за инструментариума.

Един такъв ден, шматкам се около хората, които разбират, придавам си важност на „авиоспециалист“, баце, ще рече – кога няма шапкар наоколо си пъхам ръцете до лактите в джобовете, че нали беше забранено, пък аз забранените работи най-обичам да ги престъпвам, запасвам пилотката под колана, вървя тежко-тежко, все едно съм пилот-рейнджър кацнал поради авария и само чакам да ми отремонтират превозното средство, за да паля двигателите и да отлитам да са бия с лошите.

А, да – ям и вафла. Никак не е рейнджърско, ама бях успял да изровя някакви стотинки и да посетя лафката.

Ся, не знам как точно се казва джиджавката, която стои точно по средата на таблото в пилотската кабина, но единият от механиците се занимаваше точно с нея. Какво точно ѝ е имало, също не знам. Сигурно нещо в карбуратора – не е подавал налягане към шенкела или искра към масления охладител, пък той въздух към накладките, нещо такова ще да е било. И забърсва потта си майстора, чуди се един вид какво действие за отстраняване на проблема да предприеме и в момента, в който вижда да си дояждам вафлата и да мачкам опаковката го осенява:

- Иванов! – вика.

- Аз! – отвръщам стегнато и със свободната ръка надявам пилотката на главата си, щото си помислям, че някой шапкар се промъква от засада към нас.

- Свободно бе, тъпан! – разпуска ме пича. За друго ти викам. Предай тая опаковка в служба на Родината веднага.

Озадачен му подавам неорганичния остатък от вафлата и ако щете вярвайте, ама той я нагъна старателно първо на две, после на четири, на шест, на осем и щом достигна желаната дебелина я подложи под мандахерцащото се уредче за което стана дума по-горе и то спря да се клати, което всъщност беше не по устав в цялата работа.

Два-три часа по-късно, същият вертолет излетя за учебен полет, а още два часа по-късно се и приземи благополучно…слава Богу!

ЛЕТЦИЛЕТЦИПичове, от много, много години армията ни е принудена да се спасява както може и с подръчни средства.

Не мисля, че нещенцето уплътнено с помощта на опаковката от моята вафла е било нещо критично важно за работата на старата бойна крава МИ-14 – дет се вика, може и антирадар да е било или дигитален часовник. Става дума за това, че тези хора, хората в униформи, някогашната ни национална гордост са оставени на самотек. Както всичко в тази държава впрочем.

Бог да пази небето ни и земята ни, защото иначе няма кой! Дано някъде има някаква голяма вафла, чиято опаковка бъде подпъхната на правилното място, та ни спаси при нужда…

Свалям отдавна свалената си и отчислена от служба шапка-пилотка в памет на загиналите вчера летци!

P.S. И само да ви припомня, че точно преди година, на 9-и юни, заради паднал в Черно море по време на тактическо учение наш хеликоптер, загина българският пилот капитан Георги Анастасов, служещ именно в Авиобаза „Чайка“.

ИВАН ИВАНОВИван Иванов

Снимка на Иван Иванов

Коментари 15 за
“ОПАКОВКА ОТ ВАФЛА В СЛУЖБА НА РОДИНАТА. СВАЛЯМ ОТДАВНА СВАЛЕНАТА СИ И ОТЧИСЛЕНА ШАПКА В ПАМЕТ НА ЗАГИНАЛИТЕ ЛЕТЦИ!”

  1. КРЕАТИВНОСТТТА /МОДЕРНА АНГЛ.ДУМА СЪС ЗНАЧЕНИЕ – НАХОДЧИВОСТ, ТВОРЕНЕ, СЪЗИДАВАНЕ И УМСТВЕНА ПОТЕНТНОСТ В ЕДНО/
    ДА, ТЯ Е ПРИСЪЩА НА БЪЛГАРИНА В КРИТИЧНИ СИТУАЦИИ!

    А ИНАЧЕ……НЕ АРМИЯТА НЕ Е ОСТАВЕНА НА САМОТЕК………………..ТЯ УМИШЛЕНО Е СЪСИПВАНА …. ОТ ВЪТРЕШНИ СИЛИ /ПРЕДАТЕЛИ/ ПОД ЗАДОВОЛНОТО ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ВЪНШНИ СИЛИ!

    А КОЙТО НЯМА АРМИЯ……. ЧЕЛИ СТЕ МАКИАВЕЛИ И ДРУГИ ИСТИНСКИ МИСЛИТЕЛИ!

  2. Вечна памет на загиналите военни летци на България! Но аз се питам: колко ли струва разходката с правителствения самолет на Бойко Борисов? От какъв зор „тиквата“ отиде до Измир за да изпие едно кафе с „падишаха“ и след това в Израел за да благослови „мероприятието“ на Американският еврейски конгрес? Тоя се взема много на сериозно и се изявява като “ световен лидер“. До кога ще го търпим бе Хора???

  3. Силно се съмнявам, че в наши дни в армията са останали хора с компетенции да ремонтират дори Жигула и Москвич, камо ли хеликоптер. Затова такива катастрофи ще се случват още по-често. Пълно падение на НАТО-овска и ЕС-овска България.

  4. Бог да прости капитаните! А на летище Чайка някога, когато пристигнаха Ми-14 времето се облиташе от Ми-4, който беше на бензин. Зависва вертолетът, виси минута, две и се сгромолясва на пистата. Вечерта му източили бензина. Само строши колесник, но чудя се дали нямаме повторение на случката?

    1. Май не си много запознат. При предполетната подготовка се проверяваха отново всички уреди. Няма как бензиномера да е на нула и механика да се разпише. А че се крадеше бензин е вярно. Един път бяха пуснали едната четворка без акумулатори, но това по принцип не е фатално. При зависване падна една от четиринайските, старшината механик, не офицера, беше забравил да махне една от заглушките. Друга след полет рулира на стоянката,застава, пилотите гасят двигателите и в момента в който ротора върти по инерция се счупи една от лопатите. Няма да ти кажа как слязоха от въртолета. Мога още много да ти разправям…

  5. Да, ако депутатите бяха само 105. Ако администрацията бе само 40000, а не 250000. Ако вместо нови коли за милиони всички караха велосипеди като в Холандия и Дания/ където зимата хич не е топло!/. Нима нямаше да има пари за нова бойна техника, за деца с увреждания, за профилактика за да не се раждат толкова деца с увреждания, за здравеопазване и социални дейности? Нима ако не се крадеше толкова от всичко в тази държава? Въпросът е вече обект на революция! Стига сме писали, ами дайте да се обединяваме за революция, че България съвсем ще изчезне!

    1. Изгледах документални филми от държави в подобна на нашата ситуация или ситуацията на Гърция.Краде се и се дават много пари на управляващите и необходимата администрация, именно за да не усещат какво преживява населението в държавата им,живеейки в един друг свят и за да пазят,прикриват откраднатото от народа.И при всички държави се действа по един и същ начин,някъде по-кърваво,другаде не толкова кърваво,но с насилие и схемата е една и съща.
      Така тези оядени политици и чиновници,не само не чувстват нещастието и трагедията на народа,но и пазят статуквото,системата,защото те също стават част от нея.

  6. Винаги ми е било тегаво и мъчно, когато колеги загинат…
    И се питам – можело ли е да бъде избегнато нещастието
    или ще кажем – така му е било писано…
    Не знам…
    И аз свалям мълчаливо своята шапка в памет на загиналите
    летци…И моите съболезнования на близките им… И на близките
    на всички загинали при изпълнение на дълга към Родината…
    Няма бивши офицери…Има само живи и …Мир на праха им…

  7. За Техен ужас най-удобния „виновен“ е оцелял; точно този, който може компетентно (е, не чак колкото матрос Иванов, ама все пак) да каже с каква пръдня се е вдигал четири пъти онзи ден въртолетът. Дано само състоянието му не се влоши внезапно…

  8. Важното е да плюем президента на България.

  9. Написано чудесно с хумор,но черен!Четеш го и а ха да се засмееш,ти светва червената лампа!Ако нямаше жертви е смешно,но има!Ей така-затрити хайвански!Не са виновни летците,не са виновни и механиците! 30 годишна машина!Колко още да лети?Тя е за музея или за детска площадка,че да се катерят децата по нея! Мир на праха им,на момчетата!Съболезнования на близките им!

  10. Поклон пред саможертвата на пилотите, принудени да рискуват живота си в изпълнение на своя дълг, заради плачевното състояние на машините и липсата на средства за покриване ма минималните изисквания за часове полети. Колко ли струва издръжката на прескъпите возила на управниците, които взимат решения за бюджета на авиационната техника?!…. Жалка картинка е нашата държавица! Това правителство, когато и да подаде оставката все ще е късно. По-лошото в случая обаче е, че за цялата държава вече е късно. За 10 години управление на ГЕРБ, държавата е в тотален колапс.

Вашият отговор на 2+2=5 Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>