Регистрация
Публикувано на 25.04.2008 / 18:58

Контрабанда на търкалета

 

 

Цял ден вчера медиите се надпреварваха да пищят с гръмки заглавия, че е заловена огромна контрабанда на военната фрегата “Смели”, че се разплита фундаментален контрабанден канал за цигари и алкохол, че митничари и спецченгета са окупирали кораба и не дават пиле да прехвръкне.

“Очаквайте подробности”, завършваха дописките с шокиращата новина.

Подробности обаче не последваха. Така се случи и на следващия ден във вестниците – далеч по-уклончиво, но наблягайки на контрабандния канал, от цялата работа читателите им разбраха, че има нещо супер гнило покрай фрегатата “Смели”.

Никой не си направи труда да напише с огромни букви, че контрабандния канал се оказаха няколко кутии цигари и един кашон водка. Единствен електронния сайт frognews.bg каза цялата истина.

Всъщност, новината се пръкна от парламентарната трибуна, когато по време на дебата за промените в правителството, депутатката Мария Капон тържествено оповести, че е задържан кораба “Смели заради контрабанда.

Този факт трябваше да забие пирон в ковчега на управленската политика по отношение на корупцията и контрабандата.

От Генералния щаб на армията потвърдиха, че има проверка на фрегатата “Смели”, а от варненската военна прокуратура моментално опровергаха, че става дума за контрабанден канал. Никой от зашеметените медии обаче не обърна внимание на това.

И те раздухаха случая до такива размери, като че ли “Смели” пренасяше атомна бомба.

От цялата дунанма на финала стана ясно, че голямата контрабанда се състои от намерени кашон с цигари и няколко бутилки водка, като общата стойност на “марфата”, казано на моряшки език, се изчислява на около 1000 лева.

Друг е въпросът защо на военен кораб са допуснати митничари за проверка, което според военните инструкции е напълно неадекватно и недопустимо.

Всъщност, фрегатата „Смели" си пристига в България от участие в учение на Черноморската оперативна група, проведено от 2 до 23 април. Фрегатата е плавала до Новоросийск, Севастопол и Батуми, а в учението са взели участие и военни кораби от Русия, Румъния, Турция и Украйна.

“Смели” често е участвал и в операции на НАТО по следене на трафик на дрога и кораби, свързани с терористи. Екипажът се е справял винаги перфектно с поставените задачи и е под командването на капитан І ранг Ваньо Мусински.

Кой тогава сътвори този смехотворен гаф с “контрабандния канал”, спипан на “Смели?

Според военни източници, раздухването на случая е дело на ВКР /военното контра-разузнаване/, което вече е под шапката на ДАНС. Очевидно ентусиазма обзел ДАНС да покаже, че под ръководството на премиера Станишев де що има контрабанда и корупция ще бъде разбита, премина мярката и се сътвори поредната българска тъпотия.

Ден след грандиозния гаф, който, забележете, никъде не бе отразен подобаващо в тиражните медии, военни коментираха за afera.bg, че е напълно недопустимо цивилни полицаи и митничари да бъдат допуснати да тарашат военен кораб от ранга на фрегатата “Смели”. Ако това се случи в САЩ, няма и да помиришат да си покажат носа на кораба, твърдят източниците ни.

Изумително е и друго – защо никой от Генералния щаб на армията не реагира на скандалния гаф с обяваването на контрабанда на военен кораб, при положение, че става реч за кашон цигари и няколко бутилки водка.

Никой от ДАНС, Митницата и всякакви други знайни и незнайни спецслужби, които се чудят каква акция да измислят, че белким се харесат на Европейския съюз, също не поднесе и дума извинение за случилото се.

Този, който чете какво пише в медиите остана с впечатлението, че е разбита страховита контрабанда, а същите медии не си направиха труда да обелят и лаф, че всичко това е чиста лъжа.

Така номерът с “Фабриката за убийства” се повтори. Помните ли как ни цапаросваха огромни заглавия от “24 часа” и “Труд” как Бойко Борисов хванал “фабрика за убийства”? На финала се оказа, че няма никаква фабрика, а всички хванати “убийци” ги пуснаха невинни.

Вестниците отбелязаха този факт с три изречения с най-малкия шрифт букви на последната страница.

Сега обаче даже и микроскопични думички нямаше за контрабандата, пръкнала се в главите на “топ”контрарузнавачите на Станишев.

Просто, защото си беше контрабанда на търкалета.

Веселина Томова

.

Коментари 0 за
“Контрабанда на търкалета”

  1. Няма на(ин да не се потулят нещата, та нали 11души трябва да станат адмирали на Георгьовден. Пък Веселинка е най подходяща за ПиАр-а на комуноудите… и да знаете контрабанда няма, тя е на търкалета…хи хи хи хи их и. Ха наздраве с една украинска водка, от оная дето я изнесохме презц ноща, когато вървяха камионите с изгасени фарове….

    ,1

  2. Който е близо до проблематиката знае, че почти всички кораби на флота си идват с пиене и цигари от Украина.

  3. Нека автора на статията си допие водката и тогаз да се подмазва! Допускането на митничари на борда на военен кораб, колкото и да не ни харесва, то и на мен не ми харесва де, е регламентирано от закон, а пък цитираните инструкции да подзаконови нормативни актове и не могат да се конкурират със закона. А пък точно в САЩ и Полша, митничарите хванаха крупни контрабанди на културни ценности от Ирак, в багажа на военните, та автора на статията стига е близал задни части, не му прилича да мяза на селски дописник от комунистически произход. Т.нар. „отговорни“ институции си мълчаха, щото е вярно….

  4. Ами, имаше си контрабанда и то бая, ама операцията бе прекратена и дори не се извади всичко видяно по укритията. Ама и изваденото, далеч надвишава описаното в статията, щото един камион ако им се вижда малко, то тогаз нямам думи. Обаче като се видя какво и в какви количества излиза, от министреството на отбраната забраниха довършването на проверката. Ами да впишат в закона, че военните кораби не подлежат на никакъв контрол и няма да се излагат, да ги хващат по бели гащи….та това е де.

  5. Ей те сига ги фанаа контрабандните канали! Браво на БОПА и сие! Ша отчетем напредък.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>