Публикувано на 27.06.2020 / 18:54

ГРЪЦКИ МИЛИАРДЕР СМЕНЯ ПОСОКАТА НА СОФИЙСКОТО МЕТРО ЗА ДА СТИГНЕ ДО МОЛА МУ

ГРЪЦКИ МИЛИАРДЕР СМЕНЯ ПОСОКАТА НА СОФИЙСКОТО МЕТРО ЗА ДА СТИГНЕ ДО МОЛА МУ

Гръцкият милиардер Джон Кустас – собственик и шеф на Danaos Corporation цъфна в София през 2004 година и набързо накупи 280 декара до околовръстното. Върху тях сега са Икеа и Ринг Мол, а скоро и бъдещия жилищен комплес „Морени“.

След 2011 година се оказа, че новото молче има нужда от подкрепа и започна натиска върху общината да му докара метро, щото в София мол без метро не бива. На чия врата е тропал Кустас и с кого се е виждал – историята мълчи.

Факт е обаче, че Столична общината клекна и през 2019 година наистина реши да обърне метрото към „Ринг Мол“ – някакви си две спирки само.

Тия дни герберско – седесарското и яко патриотично мнозинство в Столичния общински съвет истерично се опитва да довърши процедурата и покрай това им лъснаха оцапаните с тиква гащи.

Метрото към Ринг мол ще струва 80 -100 милиона лева. Парите ще са общински, защото Европа не финансира точно такива екстри. Експлоатацията ще е на загуба. Последната спирка ще обслужва само имотите на г-н Кустас – до нея пеша трудно се стига от друго място.

За прикритие общинарите са пришили хипотетична връзка със Симеоновския лифт и нови автогара и буферен паркинг. Метрото щяло да кара хора право до „Алеко“, само дето там освен да правиш разни работи по храстите, други забавления няма.

Главният архитект на общината Здравко Здравков нарича това изобретение „транспортен хъб“.

Хъбчето се очертава да е нещо като спирката на метрото пред Експо центъра – праснаха я там заради Експото, а след това едвам измислиха как да я зареждат със софиянци от „Дружби“-те.

ГЕРБ и седесарско – патриотичните им патерици с ярост пробутват проекта.

Направо смърди на инкасо от нощните им шкафчета.

Андрей Червенков

 

Коментари 12 за
“ГРЪЦКИ МИЛИАРДЕР СМЕНЯ ПОСОКАТА НА СОФИЙСКОТО МЕТРО ЗА ДА СТИГНЕ ДО МОЛА МУ”

  1. Ако е толкова належащо,може да се продължи втория метрорадиус след на Витоша да стига до рингмол(даже и през зоопарка може да го прекарат).
    Със сигурност по-лошия вариант е избран,удължението да е след бизнес парк-а.

  2. Няма никакъв милиардер,това е гръцки мафиот от 25г. в България. Христос Мурутис изкупува имоти,използва други хора начело на всяка своя далавера! Има офис на Фритьов Нансен 10. Последният МОЛ който строи е в Пловдив, Плаза!На булевард България повечето сгради са негови!

  3. Бюджeтът нa Coфия откакто ГЕРБ управлява,а преди това
    кмет беше СПЯЩИЯ КРАСАВЕЦ настоящ Премиер…
    Бюджeт нa Coфия зa 2020 1 722 000 000 лeвa

    През 2010 година 1 200 000 000 лева
    за 2011 г. 1 300 000 000 лева.
    за 2012-г. 1 272 000 000 лева.
    за 2013 г. 1 190 000 000 лева.
    за 2014 г. 1 465 000 000 лева.
    за 2015г 1 490 000 000 лева
    за 2016г. 1 260 000 000 лева
    за 2017г с 63 млн. лв. повече от м.г. 1 325 000 000 лева
    за 2018г над 1 430 000 000 лева. Това е 104,9 млн. лв. повече от заложеното за 2017 г.
    за 2019 г 1 750 000 000 лева

    Вноската за Евросъюза е от ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИ
    Метрото е на 80-85% БЕЗВЪЗМЕЗДНО от Еврофондове,повечето големи сгради които не са частни са на издръжка към други отделни бюджети!
    Вижте цифрите, космически са,а срещу тях няма нищо налице… А Тия пари завъртяни и умножени досега в комбинация със стари заменки на терени?

  4. “ … – Започнаха много големи спорове между експертите. Взе се решение за построяване на мрежата на метрото както е сега, но с някои корекции. Това са основните лъчове, които свързват Люлин с Младост, Лозенец с Надежда през гарата, Княжево – Хаджи Димитър – Ботевградско шосе. Те така се кръстосаха в центъра на града, че всъщност там се получава триъгълник. Той дава възможност за прехвърляне в други направления. Всичко, което се строеше в София, се съобразяваше с тази схема. Когато започна изграждането на НДК, специалистите казаха, че точно под двореца един ден трябва да мине метрото. И тогава бе изграден метротунела под НДК – той е готов, разбира се не в завършен вид, от „Хемус“ до „Патриарх Евтимий“. Когато се правеше реконструкцията пред СУ“Св. Климент Охридски“, пак специалистите казаха, че един ден оттук ще мине метрото и пак заспориха подлезът дали ще трябва след време да се руши. Тогава инж. Лалов направи проект, който бе реализиран от „Инжстрой“: големи кокили (железобетонни колони) позволяват между тях да минава метрото.
    – Имаше ли спорове и пречки при изграждането на метротунелите ?
    – Най-спорният момент беше след СУ“Св. Климент Охридски“ накъде трябва да продължи метрото. По предварителни планове бързите влакчета следваше да продължат под „Цар освободител“, под „Цариградско шосе“, и да стигнат до квартал „Младост“ с единствения замисъл да се освободи булевардът от обществения транспорт. Тоест трябваше да се махнат автобуси и тролеи, който запушват булеварда, а и въздухът се замърсява много повече. Точно поради тази причина аз спрях трамвая, който минаваше по ул. „Цар Иван Асен II“, където все още стоят релсите. Сега хората останаха излъгани, тъй като не се сбъдна замисълът метрото да минава под „Цариградско шосе“ и те останаха и без трамвай.
    – А какъв беше проектът за „Младост“ ?
    – Предвиждаше се на последната станция на метрото в „Младост“ да се изгради един огромен паркинг, както и на последната станция в „Люлин“. Така всички идващи от провинцията можеха да паркират и да продължават с метрото. Така щяха да стигат до бизнесцентъра на града и да се връщат, без да навлизат със собствените си автомобили в натоварения център на столицата.
    – Това е възможно и сега. Не ви ли харесва как върви строежът на метрото днес ?
    – Според мен има недостатък в сегашното прокарване на метрото, защото се съсипва един доста интересен проект.
    – И той е ?
    – Интересното е, че тунелът под бул. „Драган цанков“ не е правен за метротунел, а за трамваен. Идеята беше трамваят да влезе в тунела и да се махне от Борисовата градина, защото релсите през парка са строени като временно решение. След като се запознах с тази великолепна идея, разговарях със специалисти и ги попитах дали не може да се подмушне тунелът под Перловската река и подпаважно да продължи под „Граф Игнатиев“. Специалистите казаха, че е възможно. Виждал съм такъв подпаважен трамвай в Будапеща, който е десетки пъти по-евтин от метрото. Той не е толкова дълбочинно поставен, както е необходимо за метрото. Второ – по-лесен е за поддържане и трето – използва вече налични трамвайни мотриси. Според този проект трамваят трябваше да мине под целия „Граф Игнатиев“, под „Алабин“, през площад „Македония“, да отиде на „Руски паметник“ и да излезе на повърхността чак при Княжевското шосе. По този начин улиците „Граф Игнатиев“ и „Леге“ се превръщаха в пешеходни търговски зони. …“
    Бившият столичен градоначалник Петър Междуречки

  5. Колкото повече далавери, мушии и тарикатлъци на Бойко Борисов и други от ГЕРБ стават публично достояние, на мен ми се струва, че доверието към ГЕРБ и неговата еднолична партия расте! Странен феномен.
    Най-вероятно това се дължи на специфичната българска народо-психология и ценностнна система. Крадливо племе е било и е българското(така известно още в старата история), в което колкото по-голям айдук си, толкова повече, те уважава народа!

  6. Едно време на ул.Московска №43.Бившата къща на Атанас Буров
    Впоследствие спасена от разрушаване от инж.Иван Чучков и
    след това предоставена на „Метро-Проект“ имаше една огромна
    карта на София на която бяха показани Іви и ІІри Метродиаметър.
    На ІІ Метродиаметър бе посочено отклонението „Надлез Надежда“-„Илиянци“
    Имам питане към ГЕРБ.Защо не довършвате ІІ Метродиаметър“,а се
    Впускате към ІІІ ти Метродиаметър.
    И още едно питане на оня „Простия“.Актувахте ли повторно от ІІ Метродиаметър
    у-ка 9та(НДК)-10та(Хемус)строени в периода (79-82)г.и в последствие консервирани???

  7. Транспортно хъбче, рушветно Хъбче, без значение! Те тия умират за хъбчета, знаем и за газови ….

  8. Един всенароден БОЙКОт на МОЛа му – като на кръчмарите и хотелиерите! И после търсене на наказателна и лична материална отговорност за общинарите, които са прахосали стотици милиони за кефа на един гюфто-малака!

  9. Имаше някакво разследване от ЕС преди доста години и се доказа че всички магистрали,жп линии в Европа са построени от държавите с пари на данъкоплатците по маршрути посочени от капитала! Нищо ново под слънцето!

  10. Баси милиардера.
    Ако е вярно, че той натиска за хъба на метрото, ми да го финансира, бе!
    Какво са за един милиардер, който ако има 1 милирад евро богатство, което е 1000 милиона евро
    и да не може да даде 100 милиона за транспортната връзка.

    А ако има богатство от 10 милиарда евро – това прави 10 000 милиона евро.
    Е, от 10 000, ако не можеш да дадеш 100 – баси милиардера си!

    Плаща си трасето и си го получава! И той доволен и народа доволен от дарението му!

    🙂

    1. Е да ама наште корумпета колко са глътнали под масата Кой ще отгатне

  11. Народът чрез държавни предатели плаща за успешните им предателства. Правят ти метро по поръчка на сговор от държавни предатели. Цинизмът е задължителна опаковка на вредата: „хъбче!“. Какво се прави, когато архитект и общински съветници наричат късото дълго и се гаврят с правомощията си?! И те! Корупцията става все по-нагла и демагогска! Дано добрият материал е сигнал за съпротива!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *